کد خبر 65401
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۵

در حالی که روز گذشته عدم حضور هاشمی در اجلاس خبرگان یکی از احتمالات خبرنگاران بود در نهایت هاشمی حدود ساعت 8:40 دقیقه وارد می‌شود و فلاش‌های عکاسان ورود او را ثبت می‌کنند. هنگام ورود رو به هیأت‌رئیسه با همان شکل همیشگی دست‌هایش را بلند می‌کند و احوال‌پرسی می‌کند مهدوی‌کنی هم به احترام او نیم‌خیز بلند می‌شود.

به گزارش مشرق، خبرآنلاین نوشت: وارد مجلس که می‌شویم چراغ‌های سالن روشن نیست و فقط یکی از اعضای خبرگان بر صندلی‌های قرمز‌ رنگ مجلس نشسته است.

یکی از مسئولان فنی در حال تنظیم میکروفن‌های هیأت‌رئیسه است. میکروفن آیت‌الله مهدوی‌کنی روشن است و آن طرف سالن مسئول خدمات بطری‌های آب معدنی را یک به یک در میز جایگاه هر یک از اعضای هیأت‌رئیسه قرار می‌دهد.

آیت‌الله معصومی عضو مجلس خبرگان از استان خراسان وارد سالن می‌شود بعد از نشستن روی صندلی با خلال دندان، دندان‌هایش را تمیز می‌کند و از یکی از نیرو‌های خدماتی می‌خواهد دستمال کاغذی به او بدهد.

عکاسان با صدای بلند می‌خواهد که چراغ روشن شود تا بهتر بتوانند عکاسی کنند.

تلویزیون LCD داخل مجلس یک نمای لاینگ‌شات از مجلس را به تصویر کشیده است حالا چراغ‌ها روشن می‌شود و مسئول فنی آخرین بررسی‌ها را در مورد سالم بودن میکروفن‌ها انجام می‌دهد. 14 پایه دوربین فیلم‌برداری و 13 عکاس فضای تماشاچیان مجلس پر کرده‌اند.

آیت‌الله مصباح یزدی وارد سالن اجلاس می‌شود و مثل همه سال‌های قبل در همان صندلی قرمز رنگ آخر سالن می‌نشیند و عینکش را جابه‌جا می‌کند اتفاقی که موجب می‌شود صدای فلاش‌های عکاسان در بیاید بعد هم شروع به مطالعه کاغذی می‌کند که روی میز او قرار گرفته است؛ باید دستور‌کار اجلاس باشد.

آیت‌الله‌های دیگر هر کدام که به ترتیب وارد می‌شوند هر کدام با آیت‌الله مصباح خوش‌وبش می‌کنند. آیت‌الله حسینی بوشهری متفاوت‌تر از بقیه است بعد از مصاحفه، آیت‌الله مصباح جا برایش باز می‌کند تا کنارش بنشیند. آیت‌الله نمازی که سال گذشته از جمله چهره‌هایی بود که علاقه‌ زیادی به انتخاب آیت‌الله مهدوی‌کنی داشت وارد سالن می‌شود و در ردیف دوم می‌نشیند. هنوز خیلی‌ها خاطره اظهارات او درباره رئیس دفتر رئیس‌جمهور در یکی از درس‌های خارج از فقه‌اش را به یاد دارند.

آیت‌الله کعبی عضو کنونی کمیته وحدت اصولگرایان دیگر چهره‌ای که وارد سالن می‌شود و یک و دو دقیقه با آیت‌الله مصباح هم‌صحبت می‌شود قاسمی قاری بین‌المللی قرآن در ردیف جلو نشسته و صفحات قرآن را می‌خواند زمانی هم که می‌خواهد آب‌معدنی‌اش را بنوشد آرم تبلیغاتی آن را جدا می‌کند و دقایقی آن را در دست می‌گیرد.

ساعت 8:30 دقیقه صبح درب هیأت رئیسه باز می‌شود و آیت‌الله مهدوی‌کنی وارد می‌شود. با ورودش اعضای خبرگان که در جایگاه خود که در سالن نشسته‌اند از جا به احترام او بلند می‌شود و مهدوی‌کنی با آنها احوال‌پرسی می‌کند.

عبایی کرم رنگ و شالی سفید که مثل همه ایام اخیر روی دوش او است چهره متمایز او از دیگر اعضای خبرگان است.

سید‌احمد خاتمی و دری نجف‌آبادی در دو سمت راست و چپ او قرار می‌گیرند خبری از آیت‌الله یزدی و هاشمی شاهرودی نیست. ولی با آمدن آیت الله هاشمی شاهرودی او در سمت راست رئیس چلسه می نشیند.

مهدوی‌کنی سوژه اصلی عکاسان است و همانطور که کاغذ‌هایش را مرور می‌کند نگاهی به جایگاه مهمانان جلسه می‌اندازد، جایگاهی که فیلم‌برداران و عکاسان اکثریت آن را تشکیل می‌دهند.

آیت‌الله واعظ طبسی دیگر عضو خبرگان است که بعد از ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی وارد سالن می‌شود و دری نجف‌آبادی به احترام او نیم‌خیز بلند می‌شود و حسن روحانی هم پشت سر واعظ طبسی وارد می‌شود درست مثل سال قبل.

روحانی هنگام ورود به سالن با اکثریت علما احوالپرسی می‌کند و بعد هم از ردیف وسط سالن روی یکی از صندلی‌ها می‌نشیند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی حدود 8:35 وارد هیأت رئیسه می‌شود و در سمت راست آیت‌الله مهدوی‌کنی قرار می‌گیرد.

صحبت‌های آیت‌الله مصباح با حسینی بوشهری در انتهای سالن گرم شده این طرف دری نجف‌آبادی با همان لبخندهای همیشگی چند نکته را به رئیس مجلس خبرگان بیان می‌کند. غیبت آیت‌الله یزدی یکی از سؤالاتی است که در بین خبرنگاران درباره او گفته می‌شود؛ یکی می‌گوید مریض هست و در بیمارستان. موضوعی که آیت‌الله مهدوی‌کنی به آن اشاره می‌کند و از کسالت یزدی خبر می‌دهد. در حالی که روز گذشته عدم حضور هاشمی در اجلاس خبرگان یکی از احتمالات خبرنگاران بود در نهایت هاشمی حدود ساعت 8:40 دقیقه وارد می‌شود و فلاش‌های عکاسان ورود او را ثبت می‌کنند. هنگام ورود رو به هیأت‌رئیسه با همان شکل همیشگی دست‌هایش را بلند می‌کند و احوال‌پرسی می‌کند مهدوی‌کنی هم به احترام او نیم‌خیز بلند می‌شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی می‌رود و آرام در یکی از صندلی‌های مجلس می‌نشیند پشت خبرنگاران سمت چپ او امام جمعه خوزستان و سمت راست او آیت‌الله کعبی است؛ با آنها خوش‌وبش می‌کند.

بعد از حضور هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله مهدوی کنی رسمیت جلسه‌ را اعلام می‌کند. از ساعت 8:40 صبح عکاسان به سمت راست سالن می‌روند تا حرکات و واکنش‌های هاشمی را ثبت کنند او مهم‌ترین سوژه عکاسان می‌شود.

بعد از آغاز صحبت‌های آیت‌الله مهدوی برخی چهره‌های شهیر مجلس خبرگان وارد سالن می‌شود. آیت‌الله علم‌ الهدی امام جمعه مشهد، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات که هنوز این وجهه پررنگ‌تر از عضویت او در مجلس خبرگان است وارد سالن می‌شود.

مهدوی‌کنی با همان لحن موعظه گونه‌اش به بیان ویژگی‌های نظام ولایت فقیه می‌پردازد و لابه‌لای صحبت‌هایش خاطراتی هم بیان می‌کند. یکی از خاطراتش اشاره به صحبت‌های مرحوم بازرگان است که او را مرد مومن می‌خواند و می‌گوید زمانی بعد از انقلاب به ما گفت شما روحانیون حالا بروید به مسجد که من به ایشان گفتم شما همان چهره‌ای بودید که در مسجد هدایت به ما می‌گفتید که اسلام فقط وضو و غسل نیست و حالا هم اگر به ما بگویند برویم ما دیگر ول‌کن معامله نیستیم و اگر بخواهند برویم ما کنار نمی‌رویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس