کد خبر 652713
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: زائرانی که دچار این سانحه شدند متاسفانه در زمره کاروان های سازمان حج و زیارت نبودند و به همین دلیل اطلاعات و آمار دقیقی از آن‌ها وجود نداشت و علت اینکه ارائه اطلاعات درباره آن ها مقداری زمان برد این بود که آن ها جزو کاروان های حج و زیارت نبودند.

به گزارش مشرق، حمید محمدی گفت: روزانه تعداد زیادی از کاروان‌هایمان با ساز و کار امنیتی که تدارک دیده ایم طبق برنامه با اسکورت لازم به سامرا می رفتند و برمی گشتند و با هیچ مشکلی مواجه نمی شدند اما زائرانی که دچار این سانحه شدند متاسفانه در زمره کاروان های سازمان حج و زیارت نبودند و به همین دلیل اطلاعات و آمار دقیقی از آن‌ها وجود نداشت و علت اینکه ارائه اطلاعات درباره آن ها مقداری زمان برد این بود که آن ها جزو کاروان های حج و زیارت نبودند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سفر به سامرا ممنوع شده است، گفت: تا بررسی همه جانبه شرایط امنیتی سامرا، سفر به این منطقه را فعلا متوقف کرده ایم و تا اطمینان از امنیت کامل سامرا نداشته باشیم و شرایط را مساعد نبینیم برنامه ریزی سفر کاروان ها به سامرا را از سر نخواهیم گرفت.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به قرارداد امنیتی سازمان حج با شرکت‌های معتبر امنیتی عراق در توصیه ای به زائران و خانواده هایی که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند گفت: اینکه همیشه در شرایط عادی عتبات توصیه می شود زائران با کاروان های سازمان حج اعزام شوند دلیلش همین مزیت هایی است که کاروان های سازمان حج و زیارت دارند.

وی افزود: ما مسئولیت و امنیت زائران را از ابتدای ورودشان به عراق به عهده داریم و تا خروجشان زمان بندی و برنامه ریزی بسیار منظمی تدارک دیده ایم، به طور مثال برای سفر به سامرا، ابتدا و انتهای مسیرها تحت کنترل هستند و طبق برنامه ریزی قبلی زائران در زمان هایی خاص به زیارت می روند تا هیچ گونه خطری آن ها را تهدید نکند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: به زائرانی که قصد شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین را دارند هم توصیه می شود از طریق سامانه سماح به آدرس SAMAH.HAJ.IR اقدام کنند تا با پوشش بیمه ای اطلاعات شان کاملا موجود باشد و همچنین بتوانند از خدمات پزشکی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    اينجانب هم بصورت انفرادي به سامرا رفته ام و هم با كاروانهاي تحت پوشش شركت شمسا، و مامورهاي امنيتي رو از نزديك ديدم . و البته خيلي خوبه كه كاروان مامور امنيتي داشته باشه. ولي به نظر ميرسه وقتي كه شخص انتهاري وارد محلي بشه از دست مامور امنيتي كاوران كاري بر نمياد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس