کد خبر 652527
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

نایب رئیس اتحادیه کفش ماشینی با بیان اینکه تکنولوژی تولید کفش کتانی را نداریم، گفت: عدم توانایی تولید و تعرفه بالای کفش کتانی زمینه قاچاق این کالا به کشور را فراهم کرده است.

به گزارش مشرق، مهدی مهربان نایب رئیس اتحادیه کفش ماشینی با بیان اینکه وضعیت بازار کفش چرمی بسیار خوب است، گفت: به دلیل مزیت مطلق تولید چرم در کشور، تولید کننده ایرانی در این بخش بسیار قوی عمل می‌کند. 

نایب رئیس اتحادیه کفش ماشینی با تأکید بر اینکه بازار داخلی و خارجی کفش چرم خوب است، افزود: تولیدات این بخش به عراق و بخش قابل توجهی هم به روسیه صادر می‌شود. 

وی بیان داشت: به دلیل وجود رقیب‌های بزرگ صادرکننده کفش‌های چرمی از جمله ایتالیا، ترکیه و چین به اروپا هنوز نتوانسته‌ایم، بازار این بخش را به دست آوریم. 

مهربان با بیان اینکه در تولید کفش‌های ورزشی مزیت نداریم، گفت: هر سه ماه یکبار در بخش تولیدات کفش ورزشی در دنیا یک اتفاق جدید رخ می‌دهد که با توجه به نداشتن تکنولوژی لازم در این بخش، در زمینه تولید کفش ورزشی در ایران حرفی برای گفتن وجود ندارد. 

نایب رئیس اتحادیه کفش ماشینی اظهار داشت: هم‌اکنون زیره و رویه کفش‌های ورزشی تولید داخل از چین وارد و بعد از سرهم کردن اجزاء، به عنوان تولید داخل عرضه می‌شود. 

وی با بیان اینکه عمده قاچاق در بخش کفش مربوط به کفش‌های کتانی است، گفت: تعرفه گمرکی بالا زمینه قاچاق در این بخش را فراهم می‌کند. 

نایب رئیس اتحادیه کفش ماشینی با بیان اینکه منطقی کردن تعرفه واردات زمینه قاچاق را کم می‌کند، بیان داشت: مبارزه با قاچاق در سطح عرضه موجب عرضه کالاهای قاچاق در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شده است. 

مهربان با بیان اینکه مبارزه با عرضه کالای قاچاق در بدنه بازار نسبت به سطح شهر به دلیل ارتباط تنگاتنگ کسبه، مشکل‌تر است، گفت: بازار یک توده پیچیده و سخت است و رفتار داخل بازار با بیرون بازار کاملا متفاوت است. 

وی افزود: بدنه بازار وارد‌کننده اصلی جنس و ویترین کل اصناف است و کوچکترین اتفاق در این قسمت در اسرع وقت به تمام ایران خبر رسانی می‌شود. 

نایب رئیس اتحادیه کفش ماشینی در پاسخ به این سؤال که علت عرضه کفش‌های ایرانی بی‌کیفیت در بازار چیست و چرا بر تولیدات این بخش نظارت نمی‌شود؟ گفت: بسیاری از تولید‌کنندگان این بخش بدون شناسنامه‌اند و جواز و پروانه کسب ندارند. 

مهربان با بیان اینکه این افراد به اصطلاح تولید زیرپله‌ای دارند، گفت: از نظر کیفیت هیچ گونه نظارتی بر تولید نیست و نباید هم باشد، زیرا بازار بازاری رقابتی است و خریدار باید حق انتخاب داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس