کد خبر 651983
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

قائم مقام وزیر بهداشت: مردم سالانه 6 هزار میلیارد تومان از جیب خود برای خدمات دندانپزشکی پرداخت می کنند.

به گزارش مشرق، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با حضور در تحریریه اخبار 21 سیما در بحث ارائه خدمات دندانپزشکی گفت: از عملکرد چند دهه گذشته در بحث دندانپزشکی شرمنده ایم و متأسفانه هر فرد ایرانی بین 35 تا 45 ساله شاخص دندان های فاسد و کشیده شده اش 13.4 درصد است.
 
وی ادامه داد: این ناشی از این است که یک مقدار مردم رعایت نکردند و یک مقدار نیز آموزش لازم به آنها ارائه نشده است.
 
حریرچی گفت: ما در این خصوص دو اقدام در بحث دندانپزشکی انجام می دهیم یکی اینکه تمام دانش آموزان ابتدایی را تحت پوشش قرار می دهیم و اشکالات دندانیشان را رفع کرده ایم.
 
وی افزود: اکنون برای دانش آموزان دو بار این کار انجام شده و اکنون بار سوم را انجام می دهیم.
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: البته با توجه به محدودیت های منابعی که داریم در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر خدمات دندانپزشکی برای کودکان زیر 14 سال انجام می دهیم.
 
حریرچی افزود: به طور کلی طی یک سال گذشته خدمات دندانپزشکی را چهار برابر اضافه کرده ایم و 1200 دندانپزشک جدید به خانواده دندانپزشکی اضافه شده که در مناطق محروم و روستایی مشغول ارائه خدمات هستند.
 
قائم مقام وزیر بهداشت همچنین گفت: ما 20 هزار و 900 خانه بهداشت در روستاها راه اندازی کرده ایم و 960 پایگاه و 320 مرکز راه انداخته ایم و عمده فعالیت ما در روستاها و مناطق محروم است اما در حاشیه شهرها نیز ارائه خدمات تکمیل شده است.
 
حریرچی ادامه داد: ما قبلاً مادران باردار و کودکان زیر پنج سال را تحت پوشش قرار می دادیم اکنون تمام گروه های سنی تحت پوشش ما هستند و مراقبت از بیماری هایی مانند بیماری های واگیردار، فشار خون، قلبی، عروقی و تغذیه های مکمل را انجام می دهیم که این اقدامات در برخی شهرها نیز انجام می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس