کد خبر 619800
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

سهم ایران از بازار جهانی آدامس نزدیک به یک درصد است بطوریکه برآوردها نشان می دهد بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان گردش مالی آدامس در کشورمان است.

به گزارش مشرق، در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری انجمن دندانپزشکی ایران با شرکت ایرانی تولید کننده آدامس بدون قند، اعلام شد که در سال 2016 میلادی سهم بازار آدامس جهان 27.1 میلیارد دلار بوده است. در حالی که پیش بینی می شود در سال 2019 این عدد به 32.6 میلیارد دلار برسد.سهم ایران از بازار جهانی آدامس نزدیک به یک درصد است بطوریکه برآوردها نشان می دهد بالغ بر 1200 میلیارد تومان گردش مالی آدامس در کشورمان است.

در حالی که بازار آدامس سالانه 6 درصد رشد نشان می دهد، سرانه مصرف آدامس در آمریکا 600 گرم و در ایران نزدیک به 200 گرم است.

همچنین، 70 درصد بازار آدامس ایران در دست دو شرکت خارجی معروف دنیا است. در حالی که 65 سال قبل در کشورمان آدامس تولید کرده ایم.

این در حالی است که آدامس خارجی در ایران هر کیلو 140 هزار تومان به فروش می رسد، و آدامس تولید داخل به قیمت هر کیلو 22 هزار تومان فروخته می شود.

بر اساس آماری که ارائه شد، گردش مالی بازار قاچاق و غیر قانونی آدامس در ایران 500 میلیارد تومان است که 57.7 درصد سهم مصرف آدامس در کشورمان از این طریق تامین می شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس