دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: کسانی که توانستند بن‌لادن را پیدا کنند، چرا نمی‌توانند ابوبکر البغدادی را پیدا کنند؟

به گزارش مشرق، سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا که در همایش سراسری الگوهای فرماندهی و مدیریتی شهید همدانی در دانشگاه امام حسین(ع) سخن می‌گفت، با بیان اینکه شخصیت شهید همدانی بر عهده اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار و حوزه مسئولیتی قابل تعریف است، اظهار داشت: ما باید بدانیم حوزه تفکر شهید همدانی چیست.

وی با بیان اینکه فرماندهان جنگ به سه دسته راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی تقسیم می‌شوند، شهید همدانی را فرمانده راهبردی توصیف کرد و گفت: یک فرمانده راهبردی باید دشمن و هدف دشمن را بشناسد و بداند که هدف اصلی دشمن چیست. شهید همدانی به عنوان یک فرمانده راهبردی می‌دانست که آمریکا، سعودی‌ها و ائتلافی که از سوی برخی کشورهای عربی صورت گرفته چه هدفی را دنبال می‌کنند و حذف بشار اسد از محور مقاومت چه تبعاتی دارد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه طراحان جنگ تمدن‌ها، جنگ را به درون تمدن اسلام آوردند، تأکید کرد: امروز با پول مسلمانان جنگ میان مسلمانان کشیده شده که از مسلمانان هستند که تمدن کشورهای اسلامی مورد هدف قرار گرفته است. اسلام چهار هزار سال سابقه تمدنی دارد، عراق و سوریه نیز همین‌طور، اما دشمن ضمن انجام جنگ در بین تمدن اسلامی زیرساخت‌های کشورهای اسلامی را به نفع خودش تأثیر می‌گذارد و ما امروز از بین رفتن زیرساخت‌ها به نفع صهیونیست‌ها را شاهدیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه تنها در دوران ریاست‌جمهوری اوباما صد هزار میلیارد دلار سلاح به عربستان‌سعودی فروخته شده است، گفت: در همین زمان 12 هزار میلیارد سلاح به امارات فروخته شده که باید ببینیم این سلاح‌ها امروز کجا مصرف می‌شود.

سرلشکر صفوی گفت: سوال اساسی این است ک تجهیزات نظامی تروریست‌ها را چه کسانی تأمین می‌کنتد؟ کسانی که توانستند بن‌لادن را پیدا کنند، چرا نمی‌توانند ابوبکر بغدادی را پیدا کنند؟ و چرا امروز بعد از گذشت 66 ماه درگیری در سوریه، تروریست‌ها همچنان منابع مالی‌شان تأمین می‌شود و  شبکه‌های ارتباطی تروریست‌ها قطع نمی‌شود.

وی افزود: من بیش از 7 مرتبه به حلب سفر کرده‌ام، تصاویری از حلب می‌گیرند که از آن هیچ چیز در این شهر باقی نمانده و حتی اگر امروز جنگ تمام شود سال‌ها طول می‌کشد که این شهر بازسازی شود؛ 9 میلیون آواره سوری بلاتکلیف هستند و این واقعیت جنگ سوریه است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه جنگ سوریه و عراق توانسته نیروهای مردمی را در جنگ نامنظم برای مقابله با تروریست‌ها بسیج کند، گفت: سردار سلیمانی به حیدر العبادی گفت با ارتش کلاسیک نمی‌توانید مقابل داعش بجنگید لذا حشد الشعبی تشکیل شد و در سوریه هم نیروهای مردمی به همین منظور توسط شهید همدانی سازمان دهی شدند. امروز ما می‌بینیم براساس همین تدبیر 20 تیپ حشدالشعبی در عراق سازماندهی شده است.

سرلشکر صفوی افزود: در سوریه نیز آقای همدانی 20 هزار نیروی رزمی برای مقابله با تروریست‌ها تدارک دید، چرا که ارتش سوریه یا بهتر بگویم ارتش‌ها اعتقادی به جنگ مردمی ندارند.

وی گفت: در سوریه 300 هزار نفر از مردم شهید شدند و حزب‌الله لبنان چند هزار شهید داده که تعداد شهدایش از شهدای ما بیشتر است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اقدامات شهید همدانی در فتنه 88 گفت: شهید همدانی با مصوبه شورای عالی امنیت ملی فتنه 88 را در قرارگاه ثارالله به خوبی مدیریت کرد، چرا که آن فتنه سخت بود و هزینه‌های زیادی برای انقلاب داشت، البته برخی می‌خواهند فتنه را عادی و فتنه‌گران را تطهیر کنند که باید مراقب باشیم.

سرلشکر صفوی در پایان گفت: حتی در همه کشورهای دنیا کسی که اقدام علیه امنیت ملی کند مجازات می‌شود و ما می‌دانیم فتنه‌گران در اعلامیه‌ها و بیانیه‌هایی که می‌دادند از بیانیه‌های منافقین بدتر بود، لذا باید نسبت به تطهیر فتنه‌گران هوشیار باشیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • موسی از اربیل ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    ایران برادر ومادرمااست اگرایران نبود امروز کردی درشمال عراق وجودنداشت وصدام همه را نابود می کرد ایرانی ها از حرفهای بارزانی دلگیر نباشند او عرب شعودی است وکرد نیست
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    "تنها در دوران ریاست‌جمهوری اوباما " صد هزار میلیارد دلار" سلاح به عربستان‌سعودی فروخته شده است "!!!!!؟؟؟؟؟ در نوشتن ارقام بیدقتی شده. واژه هزار جلوی ارقام اضافی یا اشتباه است وارقام نجومی شده چرا که کل بودجه عظیم نظامی یکساله زیر رقم 900 میلیارد است چطور در کمتر از 8 سال دو دوره اوباما، این ارقام به دو کشور عرب فروخته شده؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس