دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: امام (ره) در زمان جنگ خطاب به فرماندهان دفاع مقدس می‌فرمودند اسامی شهدای شما از قبل در لوح الهی ثبت شده‌ است، بروید با تدبیر عمل کنید و نگران نباشید چند نفر را کشتید و چند نفر از شما شهید شد.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی سه‌شنبه‌شب در جشن ولایت و دفاع مقدس اصفهان اظهار کرد: یکی از بهترین خصوصیات مردم اصفهان، عشق و علاقه به حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و امام زمان(عج) است؛ استان اصفهان قطبی فرهنگی، دینی، علمی، دفاعی و صنعتی بوده و هست، امیدوارم مسئولان کشور از ظرفیت بزرگ و استعدادهای این استان بتوانند به خوبی بهره ببرند و برای حل مشکلات این استان قدم‌های بزرگی را بردارند.

وی ادامه داد: سال‌های دفاع مقدس نور خداوند متعال بر سراسر قلب‌های ملت ایران می‌تابید، برخی آنقدر از این نور بهره گرفتند تا شهید شدند و به نور خدا پیوستند و برخی دیگر در پشت جبهه‌ها به کمک رزمندگان می‌پرداختند، اما در این میان عده‌ای آنقدر سیه‌دل بودند که به خارج از کشور فرار می‌کردند تا مبادا ترکش خمپاره‌ها به آنها آسیبی برساند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا تبیین کرد:‌ مردم هوشمند استان اصفهان در دوران دفاع مقدس بر تن دشمنان لرزه می‌انداختند و هیچ سنگری نبود که در آن فرزندان شجاع اصفهان به دشمن حمله کنند و به پیروزی دست نیابند. هر یک از رزمندگان دوران دفاع مقدس که به درجه شهادت نائل شدند ستاره نبودند بلکه خورشید بودند.

وی در ادامه با اشاره به تشییع 340 شهید در استان اصفهان اضافه کرد: برای اولین‌بار عملیاتی به اسم فرمانده کل قوا، خمینی روح خدا در دوران دفاع مقدس طراحی شد که رزمندگان در طول 6 ماه کانالی را به طول 1750 متر حفاری کردند تا برابر دشمن مقابله کنند؛ شرایط این رزمندگان به گونه‌ای بود که آنان را مجبور می‌کرد صورت خود را با گازوئیل آغشته کنند تا از گزند پشه‌های خوزستان در امان باشند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: رزمندگان در این عملیات به لشکر 3 زرهی عراق حمله کردند و تا ساعت 4 بامداد 3 کیلومتر به سمت عراقی‌ها پیش‌روی داشتند و در مقابل عراقی‌ها 8 شبانه‌روز با رزمندگان ما می‌جنگیدند و به طور مداوم شکست می‌خوردند.

وی با اشاره به عملیات خیبر در سال 1362 تأکید کرد: دست راست حسین خرازی در این عملیات با ترکش توپخانه قطع شد که بعد از آن این شهید بزرگوار حضور خود را در جبهه‌ها ادامه داد و در یکی از سخنرانی‌های خود خطاب به رزمندگان گفت شنیده‌اید که یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا دردی را احساس نمی‌کردند، وقتی دستم در عملیات خیبر قطع شد هیچ دردی احساس نکردم و امیدوارم شما هم در عملیات وقتی مجروح می‌شوید آخ نگویید چون دشمن می‌فهمد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا با اشاره به مستجاب‌الدعوه بودن بسیاری از شهدا تشریح کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان مناجات‌های زیبایی داشتند و امام خمینی(ره) خطاب به رزمندگان می‌فرمودند که شما بروید خدا را شکر کنید که برای دفاع از اسلام به وجود آمده‌اید، امام(ره) در زمان جنگ خطاب به فرماندهان دفاع مقدس می‌فرمودند اسامی شهدای شما از قبل در لوح الهی ثبت شده‌ است، بروید با تدبیر عمل کنید و نگران نباشید چند نفر را کشتید و چند نفر از شما شهید شد.

لازم به ذکر است، در جشن ولایت و دفاع مقدس اصفهان، تعدادی از خانواده‌های شهدا، آزادگان و ایثارگران و همچنین شهیدان مدافع حرم و فاجعه منا تجلیل شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس