رییس پژوهشگاه هوا فضا با اشاره به تامین نشدن بودجه برای اجرای پروژه های کلان ملی هوا فضا دراین پژوهشگاه گفت: باید برای پروژه های صنعت هوا فضا، ردیف مستقلی در بودجه برنامه های ششم و هفتم دیده شود.

به گزارش مشرق، دکتر فتح الله امی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: در حال حاضر با توجه به مذاکراتی که با سازمان مدیریت در جهت تامین اعتبار انجام شده، اما برغم قول هایی که در این زمینه داده شده است،تا این لحظه اعتباری برای انجام پروژه های کلان داده نشده است.
 
وی بیان کرد: کارهای پژوهشی پژوهشگاه متوقف است و تمام کارها در فضای مجازی و روی رایانه انجام می شود.
 
امی اظهارکرد: اجرای سند جامع توسعه هوافضای کشور که در جلسه 728 شورای عالی انقلاب فرهنگی در دی ماه سال 91 تصویب شد، از برنامه های اصلی پژوهشگاه در سال 95 است، در سند هوافضا طرح های کلان زیادی وجود دارد.
 
وی ادامه داد: پژوهشگاه هوافضا با توجه به توان پژوهشگاه و هیات علمی مستقر در آن، اجرای چهار طرح کلان ملی از جمله اعزام انسان به مدار زمین (مدار لئو) ، پرتاب راکت های کاوش مطرح شده در فصل پنج سند، تدوین استاندارهای هوایی و نیز فناوری طراحی و ساخت به منظور فناوری هواپیماهای سبک و فوق سبک یک تا 19 نفره پیشنهاد داده و برای هرکدام اعتباراتی را نیز تا سال 1404 پیش بینی کرده است.
 
وی گفت: تامین این اعتبارات در دو برنامه ششم و هفتم پیش بینی شده است که در صورت تامین اعتبار،این طرح های کلان اجرا خواهد شد.
 
امی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی برتوجه بیشتر مسوولان به طرح های کلان ملی و متوقف نشدن پروژه های کلان ملی افزود: بهترین کار در جهت اجرای فرمایش رهبری این است که پروژه های صنعت هوا فضا در سازمان مدیریت رفته و اعتبارات مستقلی در بودجه برنامه های ششم و هفتم برای آن ها در نظر گرفته شود، یعنی این پروژه ها ردیف مستقل و مجری مستقل پیدا کنند، الان در این زمینه ردیف مستقلی وجود ندارد.
 
رییس پژوهشگاه هوا فضا با اشاره به این که در حال حاضر بودجه های پژوهشی، ردیف مستقلی ندارند افزود: از گذشته در توصیه های مقام معظم رهبری بر تامین بودجه های پژوهشی ازمحل تخصیص یک درصد تولید ناخالص داخلی تاکید شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    0 0
    دولت اعتقادی به تولید شغل در صنایع هایتک در ایران نداره چه هوایی چه فضایی چه میکرو الکترونیک چه هسته ای...آقا برید مزرعه سترسواری بزنید....ما ده سال دیگه از ترکیه و پاکستان و امارات جنگنده و ماهواره می خریم پزش هم میدیدم که با پول صندوق توسعه ملی خودمون به شرکت های خارجی تسهلیات دادیم برای گرفتن بازار خودمون و بیکار تر شدن نیروی کار تحصیل کرده داخلی........دولت هایی که نه برای تحریم برنامه دارن نه غیر تحریم......
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    0 0
    بخش اصلی که پرتاب ماهواره هست چند ساله متوقف شده این بخش ها که بماند دولت راحت می تونه با یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی بودجه بیست سال برنامه های هوا-فضای کشور رو تامین کنه ولی مشکل این هست مشکل جای دیگس!...رفتن ده میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با خشکسالی تصویب کردن بودجه ای که تماما دود میشه چون هیچ کشوری نتونسته جلوی تغییر اقلیم رو بگیره با بودجه های چند صد میلیارد دلاری چه رصد ایران ...
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    کد خدا مشکریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس