فرمانده قرارگاه پدافند هوايي گفت: موشك هاي جديد شلمچه قابليت انهدام اهداف با سطح مقطع راداري پايين مانند هواپيماهاي بدون سرنشين را دارد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، امير اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي با اشاره به تأثيرات تفكيك پدافند از نيروي هوايي ارتش طي سال‌هاي اخير در ارتقاي توان دفاع از آسمان كشور با بيان اينكه پدافند هوايي از سال‌هاي دور فعاليت داشته و محدود به چند سال اخير نيست، اظهار داشت: از آنجايي كه پدافند هوايي داراي مديريت فني مخصوص به خود است نياز بود تا با تشكيل يك نيروي مستقل بتوانيم از تمام پتانسيل‌هاي دفاعي موجود در كشور اعم از بسيج، سپاه و ارتش و نيروي انتظامي تشكيل شود.

اسماعيلي افزود: دفاع از مرزهاي هوايي توسط قرارگاه از طريق سامانه‌ها به انضمام جنگنده‌هاي نيروي هوايي ارتش است كه مي‌تواند اين دفاع را منسجم‌تر كند.

وي در خصوص ايجاد پايگاه‌هاي هوايي آمريكا در برخي كشورهاي اطراف ايران اظهار داشت: اي‌كاش اين كشورها به عواقب وخيم كار خود نيز فكر مي‌كردند چرا كه اين اقدامات و حضور بيگانگان در كشورها موجب تأثيرگذاري بر روحيه ملت آنها خواهد شد.

اسماعيلي با بيان اينكه هرگونه تحرك هوايي از هر كشوري در اطراف مرزهاي ايران كاملا تحت رصد ما قرار دارد، گفت: تا به حال هيچ تجاوزي به مرزهاي هوايي ما صورت نگرفته و هرگونه نزديكي به مرزهاي ايران با اخطار قاطع پدافند هوايي مواجه مي‌شود كه آنها نيز مجبور به تمكين هستند.

وي ادامه داد: هرچند آمريكا در بسياري از كشورها حتي در اروپا و آمريكاي لاتين پايگاه دارد اما كنترل كامل مرزهاي كشورمان در اختيار قراردگاه پدافند هوايي قرار دارد.

اسماعيلي بيشترين اقدامات پدافند هوايي به عنوان يك نيروي حرفه‌اي را در ارتفاع متوسط و بالا دانست و گفت: در اين ابعاد سامانه‌هاي بومي شده ما در بهترين حالت در ابعاد مختلف موشكي قرار دارد كه همطراز با برترين تكنولوژي دنياست.

وي همچنين با اشاره به تحويل انبوه موشك‌هاي جديد شملچه به قرارگاه پدافند هوايي افزود: احتياج به موشكي داشتيم كه علاوه بر دسترسي سريع بتوانيم آنرا به خوبي با سيستم يكپارچه پدافند هوايي همگون كنيم كه الحمدلله اين اتفاق افتاد و وزارت دفاع با همكاري مراكز علمي دانشگاهي موشك شلمچه را با ويژگي‌هاي مناسب وارد چرخه پدافند هوايي كرد.

اسماعيلي خاطرنشان كرد: موشك شملچه كه توسط سامانه مرصاد هدايت مي‌شود، تست‌هاي ميداني و عملياتي خود را به خوبي پشت سر گذاشته و مي‌تواند اهداف با سطح مقطع راداري پائين مانند هواپيماهاي بدون سرنشين را بخوبي منهدم كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بابک ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    بالا خره نفهمیدم موشک سامانه صیاد شاهینه یا شلمچه هر روز یه اسم جدید به همون سامانه می دن احتمالن اسمش عربی نبوده پشیمون شدن. اونقدر از این اسم های عربی استفاده کرده وزارت دفاع که آدم فکر می کنه وزارت دفاع عربستان سعودیه!! موشک قائم، زلزال، سجیل، شهاب، نور ، کوثر حوت، فجز، شهاب ثاقب، واقعا تاسف داره حالا جوونا خودشونو بکشن که اسم خلیج فارس تو گوگل فراس بمونه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس