امیر اسماعیلی با بیان اینکه آزمایش این موشک در یکی از میادین تیر موفقیت آمیز بوده است، گفت: در این آزمایش موشک شلمچه صددرصد به هدف اصابت کرد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: مفتخریم که در تولید موشک با ارتفاع متوسط هیچگونه وابستگی به غیر از صنایع توانمند داخلی نداریم.
امیر اسماعیلی در مراسم تحویل انبوه موشک های زمین به هوای شلمچه به این قرارگاه با اشاره به روز پدافند هوایی افزود: دهم شهریور به دستور فرمانده کل قوا به این روز نامگذاری شده است.
وی علت این نامگذاری را نیاز به مدیریت تخصصی در زمینه هوا و فضا دانست و گفت: برای اینکه این مدیریت تخصصی ایجاد شود و بتوانیم دفاع منسجمی داشته باشیم قرارگاه پدافند هوایی باید به تفویض اختیار به سایر یگان های پدافند هوایی نیروهای مسلح و نیز بدست آوردن سیستم ها و سامانه های دفاع هوایی در ابعاد مختلف دفاع توجه می کرد.
امیر اسماعیلی با بیان اینکه قرارگاه پدافند هوایی به یک پدافند حرفه ای فکر می کند، افزود: برای تحقق این مسئله استفاده از ظرفیت دانش بومی کشور که بیشتر آن در وزارت دفاع و صنایع توانمند داخلی وجود دارد، امری ضروری است.
وی با بیان اینکه با همفکری با مراکز علمی و دانشگاهی کشور به این توانمندی نائل شدیم گفت: آنچه امروز شاهد هستیم ورود سامانه ارتفاع متوسط کاملا بومی به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور است و مهمترین بخش این سامانه موشک آن است که از پیشرفته ترین فناوری روز جهان برخوردارست.
 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء افزود: موشک این سامانه به صورت کاملا بومی و به دست توانمند صنایع دفاعی کشور طراحی، ساخت و تحویل قرارگاه پدافند هوایی شده است.
امیر اسماعیلی با بیان اینکه آزمایش این موشک در یکی از میادین تیر موفقیت آمیز بوده است، گفت: در این آزمایش موشک شلمچه صددرصد به هدف اصابت کرد.
وی با اشاره به اینکه در ساخت موشک هایی با ارتفاع بالا نیز کارهای شایسته ای انجام شده است، افزود: در ارتفاع بالا با همکاری وزارت دفاع و صنایع توانمند داخلی، طراحی مفهومی سامانه ای پیشرفته تر از سامانه های موشکی برد بلند روز جهان انجام شده که امیدواریم به زودی به چرخه یکپارچه پدافند هوایی کشور وارد شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء تاکید کرد: این تضمین را به ملت جمهوری اسلامی ایران می دهیم که باتوجه به همت، غیرت و توانمندی دانش بومی کشور، امنیتی پایدار برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد رضا ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    با سپاس و قدردانی از زحمت همه شما عزیزان انشاالله پدافند هوایی بهتر از اس 300 روسیه بسازیم . یا علی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس