آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه آموزش و پرورش مشکلات زیادی دارد، به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان واکنش نشان داد و گفت: چرا باید یک وقتی چشم باز کنیم و ببینیم صندوق ذخیره با آن سرمایه عظیم ابزار دست عده‌ای بی‌خبر از خدا شده و ببیینم صندوق ذخیره فرهنگیان به چه وضع و روزی درآمده است؟

به گزارش مشرق، آیت الله مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با استناد به حدیثی از حضرت رسول(ص) همسایه خوب بودن و با همسایگان خوش رفتاری کردن را دارای آثار متعدد دانست.

وی عمران و آبادانی خانه ها و شهرها و طول عمر را از مهم ترین آثار خوش رفتاری با همسایگان ذکر کرد.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: اگر کشورهای همسایه با یکدیگر خوب باشند باعث عمران و آبادانی کشورهای شان می شود، آرامش شان برقرار می شود اما امان از روزی که همسایه ها به جان هم بیفتند.

وی اضافه کرد: الان دشمنان چنان همسایگان اسلامی را تحریک کرده اند که درگیری های عجیبی ایجاد شده است، آنچه در افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی می گذرد نتیجه توطئه و تحریک مستکبران جهانی و البته غفلت امت اسلام است.

این مرجع تقلید گفت: غربی ها که دور از آموزه های اسلام هستند خودشان با هم خوب هستند، ما که مسلمان هستیم چگونه هستیم، آیا این جای تاسف ندارد؟ یک مساله به توطئه دشمنان بر می گردد و یک بعد دیگرش نیز به ضعف فرهنگی بر می گردد.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: چرا باید رژیم غاصب اسرائیل در امنیت باشد و سوریه در آتش بسوزد، اگر همین امروز آتش جنگ در این کشور خاموش شود شاید پنجاه سال نتوان ویرانی های این کشور اسلامی را جبران کرد، چرا باید مسلمانان آلت دست بیگانه شوند؟

این مرجع تقلید تصری کرد: پول های سعودی که آلت دست استکبار و آمریکا هستند، سبب ویرانی ها در بلاد اسلامی شده است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود اسلام را دین محبت دانست و گفت: بر خلاف آنچه وهابیت های خبیث انجام می دهند که اندیشه و عمل شان تخریب، خشونت و وحشی گری است، اسلام دین محبت و مودت و برادری است.

آیت الله مکارم شیرازی در نتیجه گیری از این بخش سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم با عمل به تعلیمات اسلامی مسلمانان با یکدیگر خوب رفتار کرده و برادری و اخوت خود را ثابت کنند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به عوض شدن سه وزیر دولت، تصریح کرد: هر سه این وزارتخانه ها( آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان) مشکل دارند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: در وزارت ارشاد که پسوند اسلامی هم دارد مشکل کتاب، مشکل فیلم و سایر برنام ها وجود دارد.

وی بیان کرد: کار ارشاد باید زنده کردن ارزش های اسلامی باشد، متاسفانه این وزارتخانه از این مساله فاصله گرفته است؛ باید ببینیم وزیری که روی کار می آید این فاصله را جبران می کند و ارشاد به ارشاد اسلامی برمی گردد یا نه؟

این مرجع تقلید گفت: ورزش هم مشکلات زیاد دارد، ورزشی که باعث سلامت انسان و جامعه می شود ورزش همگانی است که متاسفانه خبر چندانی از آن نیست، ورزشی که جنبه سرگرمی دارد ورزش قهرمانی است، دنیا هم به آن دامن می زند تا عده ای سرگرم باشند و مزاحم شان کارشان نشوند.

این مرجع تقلید افزود: البته اگر ورزش قهرمانی به تجارت تبدیل نشود و سرگرمی سالم باشد، اشکالی ندارد؛ از وزیر جدید تقاضا داریم مشکلات ورزش قهرمانی را حل کند تا به صورت سالم در بیاید، ورزش های عمومی را نیز ترویج کنند تا باعث سلامت جامعه شود.

آیت الله مکارم شیرازی به مردم نیز توصیه کرد که اگر می خواهند سالم باشند و از بیماری ها دور باشند باید تحرک کافی داشته باشند، امیدواریم وزیر جدید ورزش بتواند به مسائل مربوط به جوانان که از خود ورزش هم مهم تر است توجه کافی داشته باشد.

وی با بیان این که آموزش و پرورش نیز مشکلات زیادی دارد، به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان واکنش نشان داد و گفت: یک وقتی چشم باز کنیم و ببینیم صندوق ذخیره با آن سرمایه عظیم ابزار دست عده ای بی خبر از خدا شده است، و ببیینم صندوق ذخیره فرهنگیان به چه وضع و روزی درآمده است.

این مرجع تقلید خواستار نظارت دقیق و همه جانبه بر نهادها و دستگاه ها شد و بیان کرد: ما به یک بازرسی قوی در کشور نیاز داریم تا به همه چیز نظارت کنند قبل از این که چنین تخلفاتی اتفاق بیفتد، باید بازرسی قوی در همه نهادها بچرخد و اجازه تخلف ندهد، نه این که بعد از غارت کردن بیت المال، اعطای وام های کذایی و حقوقی های نجومی متوجه موضوع شوند.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان اظهار داشت: امیدواریم وزرای جدید سه وزارتخانه بتوانند خرابی های که در این سه تشکیلات بوده را اصلاح کنند. امیدواریم همه دست به دست هم دهیم و بتوانیم مشکلات را با همکاری و حسن نیت و دلسوزی حل کنیم.


منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    دولت باید پاسخگو باشد
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    حاج اقا معوقه که ناراحتی نداره! فسادی رخ نداده که! یه بابایی زمین خورده نداره معوقاتشو بده در اسلام هم هست وقتی به کسی قرض می دید و نداره پس بده باهاش راه بیاید ولو شده تا روز قیامتم نشد پس بده عیبی نداره!!!!!!!!!!!!
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    تو سه سال و اندی اتفاقی نیفتاد بعد توی این چند ماه می خواید چی بشه؟
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    آلت دست از خدا بی خبرا شده چون روسا از زیر دست خبر ندارن
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    دست روی دلمون نذارید
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    تا وقتی انتخاب مسئولین بر اساس باند بازی و پارتی بازی و پدرخواندگی و آقازادگی است اوضاع همین است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس