در ادامه انتقادها از حضور پول‌هاي مشكوك و كثيف در سينما و سو‌ءاستفاده مافيا از سينما براي پولشويي، اين بار يكي از اعضاي كميسيون فرهنگي خواستار برخورد با پرداخت‌هاي خارج از عرف در سينما شد.

به گزارش مشرق، بازداشت تهيه‌كننده سريال شهرزاد به جرم دست داشتن در يك اختلاس بزرگ مالي و متعاقب آن افشاگري‌هاي برخي چهره‌هاي سينمايي درباره پولشويي در سينما، اين بار واكنش نمايندگان مجلس را در پي داشته است. به نظر مي‌رسد بحث سوء استفاده از سينما براي پولشويي به حدي جدي است كه حتي كميسيون فرهنگي نيز در قبال آن موضع گرفته است.
 
فاطمه ذوالقدر، نماينده تهران و عضو كميسيون فرهنگي مجلس ضمن ابراز نگراني از وجود پول‌هاي مشكوك در حوزه فرهنگ، صيانت از رفتار‌هاي اقتصادي حوزه فرهنگ و به ويژه سينما را خواستار شد. ذوالقدر به «خانه ملت» گفت: روا نيست افرادي كه هيچ استعداد و تخصصي در اين حوزه ندارند صرفاً به جهت داشتن پول بي‌حساب و كتاب، شرايط توليد و كار را براي ديگران سخت كرده و مافيا راه بيندازند. وي تأكيد كرد: دستمزدهاي هنرپيشه‌ها نيز بايد سقف مشخصي داشته باشد چراكه دريافت مبلغ‌هاي نجومي براي چند ماه كار با وجود تمام سختي‌هاي اين شغل منطقي نيست و تاكنون عواقب بسياري را براي سينما به دنبال داشته است.

ذوالقدر با بيان اينكه دستمزدهاي نامتعارف چه در بخش خصوصي و چه دولتي برازنده جامعه اسلامي نيست، درحالي كه با كاهش اين دستمزدها در عرصه سينما مي‌توان فيلمنامه‌هاي بيشتري را جلوي دوربين برد و افراد بيشتري را مشغول به كار كرد، گفت: تحقيق و تفحص در عملكرد مالي سرمايه‌گذاران عرصه سينما و بررسي فعل و انفعالات مالي آنها ضروري است. براي اولين اقدام جهت برخورد با پولشويي در سينما شوراي عالي تهيه‌كنندگان ايجاد كميته صيانت را پيشنهاد داده است ولي مي‌توان از ظرفيت قانونگذاري مجلس شوراي اسلامي در ايجاد ساختار‌هاي قانوني براي به حداقل رساندن حضور پول‌هاي كثيف در سينما بهره گرفت.
 
هم‌اكنون اعضاي كميسيون فرهنگي نيز در جريان اقدامات غير‌قانوني برخي افراد در فضاي سينما قرار گرفته و نسبت به پولشويي در سينما حساس شده‌اند و مي‌توان از نمايندگان مجلس خواست در قالب طرح‌هايي براي مبارزه با فساد مالي در سينما اقدام كنند. همان طور كه پيش از اين غلامرضا موسوي در گفت‌و‌گو با «جوان» از پرداخت‌هاي نامتعارف به بازيگران انتقاد كرده بود، ايجاد سقف قرار‌داد براي هنرپيشه‌هاي سينما مي‌تواند بخشي از مبارزه با پولشويي باشد.
 
 
منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    با حقوق‌های نجومی دولتی‌ها چیکار کردید که حالا گیر دادید به هنرمندان؟!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس