کد خبر 650254
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

تهیه کننده فیلم سینمایی «سیانور» گفت: سیانور روایتی صادقانه و بی طرفانه از تاریخ معاصر است.

به گزارش مشرق، «سیانور» از متفاوت ترین فیلم های چند سال اخیر سینما به حساب می‌آید و در زمان های مختلف با فراز و فرودهای زیادی همراه بود.

از همان نمایش اول فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بسیاری از منتقدان فرم و محتوای فیلم را تحسین کردند. 

فیلم سینمایی «سیانور» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به دل داوران ننشست، همچنین سیانور در جشنواره فیلم مقاومت حضور داشت؛ اما در این جشنواره نیز دیده نشد.

به دنبال همین موضوع سیدمحمود رضوی تهیه کننده این فیلم یادداشتی را منتشر کرد و اعتراض خود را نشان داد.

پس از اکران های این فیلم در چند دانشگاه، دانشجویان از آن استقبال خوبی کردند. 

حالا چند روزی است که سیانور به اکران عمومی درآمده و با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان سینما رو به رو شده است، به گونه ای که نمایش آن در بسیاری از سینماها به سانس فوق العاده می کشد.

به همین بهانه با رضوی تهیه کننده آن گفتگویی کردیم که در ادامه می خوانید.

- «سیانور» چه دغدغه ای برای مخاطبانش دارد؟
«سیانور» با موضوع اتفاقات سال 1354در ژانر پلیسی و با تم عاشقانه قصه گروهی از جوانان آن سال‌ها را به تصویر می کشد و سعی می‌کند با روایت درست تاریخ مخاطبانش را با آن زمان آشنا کند.

- در سیانور به خوبی در قالب ملودرام بخش هایی از زندگی شهید مجید شریف واقفی هم به تصویر کشیده شده است.
بله، درآن مقطع زمانی یک درگیری بین منافقین شکل می گیرد که منجر به حذف شهید مجید شریف واقفی و مرتضی صمدیه لباف از این سازمان می شود.

- با وجود رگه های سیاسی و دافعه ای که معمولا در مخاطبان سینما نسبت به این ژانر وجود دارد، استقبال خوبی از فیلم شما شده است به نظر خودتان دلیل اصلی این موضوع چیست؟
بهتر است بگوییم «سیانور» رگه هایی تاریخی دارد تا رگه سیاسی، زیرا در این فیلم قسمتی از تاریخ را روایت می کنیم که در آن برهه اتفاقاتی افتاده و آن اتفاقات سیاسی بوده است، در این اثر سعی کرده‌ایم صادقانه و بدون جانب داری از جبهه ای، تاریخ را روایت کنیم.

- با وجود اینکه سیانور فیلم خوش ساخت و شسته رفته ای است، در جشنواره ها توسط داوران دیده نشد، به نظر شما دلیلش چیست؟
یاداشتی منتشر کردم و در آن گلایه هایم را مطرح کردم، دوست دارم مردم فیلم را ببینند و بعد قضاوت کنند حق با چه کسی بوده است.

- کار جدیدی در دست ساخت دارید؟
در حال ساختن دو فیلم با بهروز شعیبی و محمدحسین مهدویان هستم، «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی اثری اجتماعی است و «ماجرای نیمروز» محمدحسین مهدویان به روایت اتفاقات دهه 60 می‌پردازد.

- «ماجراهای نیمروز» شبیه «ایستاده در غبار» به روایت قصه زندگی یک اسطوره یا شخصیت مطرح می پردازد؟
نه، درباره فرد نیست و قسمتی از اتفاقات دهه 60 را روایت می کند، فعلا این نام را برای این فیلم انتخاب کردیم و ممکن است نامش تغییر کند.

- اگر نکته ای مانده است بفرمایید.
امیدوارم مردم سیانور را ببینند و نظراتشان را به ما بدهند تا از نظراتشان استفاده کنیم و ارتباطی دو سویه داشته باشیم.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی سیانور آمده است: پایان یک سکوت طولانى!  امیر و هما پس از مدتى یکدیگر را مى یابند در حالیکه یک انتخاب بیشتر ندارند؛ سیانور یا زندگى! و آن ها زندگى را انتخاب مى کنند.

در این فیلم پدرام شریفی، هانیه توسلی، بابک حمیدیان، بهروز شعیبی، بهنوش طباطبایی، حامد کمیلی،آتیلا پسیانی و مهدی هاشمی بازی کرده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس