نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه نمی‌شود کسی را که حضور در فتنه داشته برای بار دوم به مجلس معرفی کرد، گفت: معرفی این فردقبل از اینکه آزمونی برای دولت باشد،‌آزمونی برای مجلس است.

به گزارش مشرق، سیدمسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه اگر به آرای آقای روحانی در انتخابات سال 92 توجه کنیم متوجه می‌شویم که ایشان در بیشتر شهرها و روستاها رأی اول را داشتند، گفت:‌ همین مسئله نشان‌دهنده این بود که آرای ایشان حزبی نبود و دلایل دیگری عامل پیروزی ایشان با 50بعلاوه یک درصدبود.

وی افزود:آقای رئیس جمهور یک روحانی بود و برای بسیاری از مردم این مسئله مهم است؛ همچنین ایشان در مناظره‌ها قول‌های زیادی نیز داد و مهم‌تر از همه کلیپی که حاکی از تأیید ایشان توسط رهبر انقلاب پخش شد،مهم‌ترین عوامل رأی‌آوری روحانی بودند.

میرکاظمی با بیان اینکه اصلاحات و کارگزاران نمی‌توانند روحانی را مصادره کنند،تصریح کرد: اگر این دو حزب از کاندیدای دیگرشان حمایت می‌کردند قطعاً رأی نمی‌آورد و به همین دلیل به روحانی روی آوردند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: حمایت‌های احزاب می‌تواند مؤثر باشد ولی علت اصلی در پیروزی آقای روحانی احزاب نبودند و روحانی نباید احساس بدهکاری به کارگزاران و اصلاحات داشته باشد.

وی با بیان اینکه شاهد هستیم که سه وزیر پیشنهادی از دو اردوگاه اصلاحات و کارگزاران معرفی شده‌اند،‌خاطر نشان کرد: کسانی را که در مجلس قبل آزمون خود را پس داده و رأی اعتماد نمایندگان مردم را کسب نکرده بودند، دوباره به مجلس معرفی کرده‌اند.

میرکاظمی با تأکید بر اینکه معرفی این افراد فقط واقعیت‌هایی را نمایان می‌کند،‌گفت: اول این که نشان از قحط‌ الرجال بودن در این دو حزب دارد و دوم اینکه موضوع مقابله با مجلس و به زانو در آوردن آن است و قصد دارند این مجلس را مجبور به رأی دادن به این افراد کنند و این مجبور کردن آزمونی برای مجلس دهم است.

وی با بیان اینکه این مسئله را باید نمایندگان تعیین کنند که مجلس دهم می‌خواهد خانه ملت باشد یا مجلس‌الدوله،‌تصریح کرد: نمایندگان مجلس دهم باید بدانند که مردم به آنها نظاره می‌کنند و نمی‌شود کسی را که حضور در فتنه داشته و سابقه کار خوبی ندارد را برای بار دوم به مجلس معرفی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تأکید کرد:‌اگر مجلس این بار به این فرد رأی دهند نشان‌دهنده این است که دولت تا انتهای کار خود می‌تواند هر کار که دلش می‌خواهد انجام دهد و مطمئن است که نظارتی از سوی مجلس نیست و خانه ملت در برابرش زانو زده است.

میرکاظمی افزود: معرفی این فرد قبل از اینکه از آزمونی برای دولت باشد،‌آزمونی برای مجلس است که بتواند در برابر زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی کند.

وی در پایان با اشاره به عدم رویکرد اقتصادی در تغییر سه وزیر اخیر گفت: مشکل اصلی مردم در حوزه معیشت و اشتغال است و به عقیده بسیاری از کارشناسان آنچه که از این تعییرات برمی‌آید این است که عدم ترمیم کابینه با رویکردی غیراقتصادی فقط می‌تواند با اهداف انتخاباتی صورت گرفته باشد.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس