کد خبر 649666
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸

تحلیلگر سیاسی روسیه گفت: آمریکا و متحدانش برای تداعی قدرتشان در منطقه خاورمیانه درصدد حمله همه جانبه در دو جبهه اصلی تحت تصرف داعش(موصل در عراق و رقه در سوریه) هستند.

به گزارش مشرق به نقل ازاسپوتنیک، « الکساندر سوتنیچنکو» تحلیلگر سیاسی روسی و کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ایالات متحده آمریکا و متحدانش بدنبال اجرای یک حمله منسجم در دو جبهه پر اهمیت تحت سلطه داعش- شهر موصل در عراق و شهر رقه در سوریه – هستند.
 
وی افزود: در حال حاضر ایالات متحده دو هدف مهم در سر دارد. نخست اینکه، کاخ سفید قبل از انتخابات ماه نوامبر نیازمند یک پیروزی نظامی قاطع در منطقه خاورمیانه است تا با نشان دادن توان خویش در رابطه با حل موضوع پراهمیت درگیری در این منطقه، مردم آمریکا را در موضوع انتخابات ریاست جمهوری یکپارچه کرده و علاوه بر این با نمایش فعال بودن در مبارزه با تروریسم جهانی، از منزوی شدنش توسط حاکمیت روسیه در منطقه جلوگیری نماند.
 
این تحلیلگر سیاسی روسی در ادامه گفت: هدف دوم دقیقا مرتبط با آینده کمپین سوریه و جنگ داخلی این کشور است، بدین معنی که، آمریکا و متحدانش علاقه مند به پایان جنگ در سوریه نبوده و معتقد هستند که با ورود به جنگ در رقه، این جنگ برنده ای نخواهد داشت.
 
لازم به ذکر است که « اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، پس از ملاقات اخیرش با وزرای دفاع ۱۳ کشور متحد ایالات متحده در پاریس، تصدیق کرد که طی هفته های آتی یک حمله همه جانبه در شهر رقه سوریه انجام خواهند داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس