کد خبر 435419
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۲

یکی از اعضای تشکل های مردم نهاد و دوستدار محیط زیست توانست با بهره گیری از دوربین تله ای برای نخستین بار تصویری گویا و شاخص از خرس قهوه ای در منطقه پاسارگاد استان فارس شکار کند که ارزش های زیست محیطی و حرفه ای دارد.

شکار خرس قهوه ای نایاب درپاسارگاد با دوربین

به گزارش مشرق، تصویر خرس قهوه ای پاسارگاد را امیر میری مدیر تشکل مردم نهاد کمینوش پاسارگاد با دوربین دارای لنز تله مربوط به اداره حفاظت محیط زیست پاسارگاد ثبت کرد.

انجمن کمینوش با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست پاسارگاد با مرمت و احیای آبشخور واقع در زیستگاه خرس قهوه ای و قراردادن دوربین تله ای در محل، ساعت دو بامداد موفق به ثبت تصاویر از یک قلاده خرس قهوه ای پاسارگاد شد .

امیری مدیر این تشکل مردم نهاد در این زمینه گفت: به دلیل خشکسالی های اخیر ، تغییر اقلیم منطقه وکمبود آب ، تنوع زیستی این شهرستان دچار مشکلاتی شده و خرس قهوه ای در معرض آسیب جدی ناشی از خشکسالی است .

انجمن کمینوش پاسارگاد با معرفی منطقه موسوم به خرسی به عنوان نماد تنوع زیستی شهرستان پاسارگاد با ایجاد کمپین جهانی حمایت از خرس قهوه ای و پلنگ ایرانی ، تولید عروسک و فرش خرسی، پخش بسته های آموزشی و دیوار آویزه ، برگزاری جشن بیداری، پاکسازی و بذرپاشی در زیستگاه خرس قهوه ای فعالیت های موثری برای حفظ این گونه نادر انجام داده است.

ارتقای ضریب حفاظت منطقه یاد شده از منطقه شکار ممنوع خرسی به منطقه حفاظت شده از جمله خواسته های دولتی، بومی و تشکل های مردمی عنوان شده است .

این منطقه در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال شیراز دراستان فارس قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 1
    خرس ها به وفور به انسان حمله می کنند . باید مناطق حفاظت شده براشون ایجاد کرد
  • مصطفی ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    لنز تله با دوربین تله ای فرق دارن.
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    از گرسنگي مانند يك گربه ميمونه
  • ممل67 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    اره بیچاره دلم سوخت
  • ممل67 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    اقایون ی غذایی واسش بزارین حیوون تلف نشه مسیرشو ک پیدا کردین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس