دولت به عمد از ضعف‌ها و ناکارآمدی وضعیت صنعت چشم‌پوشی می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه آفتاب یزد در این باره نوشت: سخنگوی دولت در مصاحبه هفته گذشته، با اشاره به عملکرد وزیر اقتصاد، عملکرد ضعیف وزیر صنعت را زیرکانه به «فراسو» برد.
 
این روزنامه می‌نویسد: کارشناسان برخی اختلافات را عارضه طبیعی تجمع ژنرال‌های مدعی زیر یک سقف قلمداد می‌کنند. نهاوندیان در کنار نوبخت شاید بیشترین ناهماهنگی‌ها را موجب شدند. سیف نیز در نهایت به نظر می‌رسد که تدریجاً قدرت و دانش و تجربه بیشتر طیب‌نیا را پذیرفته است.
 
آفتاب یزد می‌افزاید: در این بین اما حمایت بی‌شائبه از خودروسازان، عضویت در هیئت مدیره ده‌ها شرکت خصوصی، تلاش پرشائبه در زمینه خروج خوراک پتروشیمی از بورس، اتهامات جدی ترکان به وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بگو مگوی مشهور، وضعیت اسفناک معادن کشور و گلایه‌های تمام نشدنی فعالان صنعتی تنها بخشی از انتقاداتی است که از نعمت‌زاده صورت می‌گیرد.
 
برکناری نعمت‌زاده در فرجه چند ماهه با توجه به ارتباطات وسیع او با بسیاری از اهالی بخش خصوصی و پوشش مناسب منافع بسیاری از آنها در زمان وزارت نعمت‌زاده برای روحانی غیر از چالش، بی‌شک دستاورد دیگری به همراه نخواهد داشت. صاحبنظران اما با توجه به عملکرد سؤال‌برانگیز نعمت‌زاده در همراهی وی در دولت دوم روحانی ابراز تردید کرده‌اند حوزه اختیارات نهاوندیان و دامنه قدرت او به ویژه در حوزه اقتصاد و عملکرد او در اتاق بازرگانی با توجه به نزدیکی بیشتر وی به رئیس جمهور در نبود برادر معتمد او، مسئله مجزایی است که بعید به نظر می‌رسد در آینده نزدیک این دامنه وسیع اختیارات دستخوش تغییر شود.
آنچه در گزارش روزنامه آفتاب یزد، مسکوت و مغفول مانده، ریاست نعمت‌زاده (وزیر هزار میلیاردی) بر ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92 است.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    در تاریخ ثبت شد ناکارامدی دولت روحانی در تاریخ ثبت شد خسارتهای دولت روحانی به انقلاب به کشور و به ملت
  • شور انگیز ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    خداوکیلی این تخلفاتی رو که آقای روحانی و دولتمردان انجام میدن اگه یک کشور اروپایی و آمریکایی انجام می داد روزی هزار بار توی بوق و کرناش نمی کردن ؟ توی کدوم کشور دنیا این همه اختلاف طبقاتی و اختلاف دستمزد هست ؟ توی کدوم کشور بعضی افراد معلوم الحال بدون دغدغه بیت المال را تاراج می کنند و حقوق نجومی میگیرند ؟ توی کدوم کشور به راحتی میلیاردها دلار پول اختلاس می شود و به راحتی از کشور فرار می کنند اما برای دادن 45 هزارتومن به ملت میگویند روز عزایمان است ؟ در کدام کشور افراد منسوب به دولت و خانواده های آنان قراردادهای انحصاری میلیاردی می بندند؟ در کدام کشور صاحبان قدرت همیشه دست در جیب ملت دارند؟ اگر قرار است در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اینگونه نمایندگان با این کیفیت کار و عدم صداقت با مردم که در این مدت جز فقر گرسنگی و بدبختی برای قشر کارگر و کارمند و جز ثروت و رانت برای قشر مرفه چیزی به دنبال نداشته مجدداً توسط شورای نگهبان تایید گردند بایستی به اصل مسلمان بودن و شیعه حضرت علی بودنمان شک کنیم
  • علي ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    سلام دوستان بنده كارشناس صنعت خودرو هستم و بيش از بيست سال سابقه در اين صنعت دارم و در اغلب پروژهاي طراحي و توليد اين صنعت حضور داشتم. مطالبي كه مينويسم كاملاً واقعي است اميد كه مسؤولان دلسوز پيدا و به موضوع رسيدگي شود. شركت پژو در زمان تحريم تمام ارتباطش را با ايران قطع كرد و نميتوان دلمان را به توليد خودرو آنها خوش كنيم. ما در دهه ٧٠ و پس از جنگ دانش طراحي و توليد خودرو نداشتيم ولي حالا بر اساس اعلام أنجمن قطعه سازان ايران بيش از ١٧٠٠ قطعه ساز داريم كه بيش از ٣٠٠ هزار نَفَر در آنها مشغول بكارند. در حال حاظر توانايي طراحي خودرو ايراني در داخل كشور وجود دارد. دوستان شك نداشته باشيد قراردادهايي كه هم اكنون در حال انعقاد با شركت هاي فرانسوي است خائنانه و در جهت تضعيف صنعت ايران و كاهش اشتغال است. جايي كه ما خودمان ميتوانيم طراحي كنيم چه نيازي به شركت هاي خارجي است. خدا ميداند آيندگان در باره اين قراردادها چه خواهند نوشت. اگر امروز ما به قراردادهاي تركمانچاي ايراد ميگيريم شك نداشته باشيد فرزندان ما به اين قراردادها گريه خواهند كرد. تمام كارشناسان خبره و با تجربه لزوم به عقد قراردادهاي اينچنيني نمي بينند. واقعاً جاي تعجب نيست وزير صنعت باتفاق معاونش در پاريس با مدير عامل پژو مستقيم جلسه ميگذارد و تفاهم نامه امضا ميكند. واقعاً سازمان هاي نظارتي چكار ميكنند؟ همه كارشناسان دو سال است داد ميزنند تمامي اين قراردادها غير كارشناسي است ولي آقاي ژنرال صنعت كار خودش رو ميكنند بعد از ده سال خواهند گفت آقاي وزير و مدير عامل. وقت ايران خودرو اشتباه كرده، همين!!!. واقعاً به حال و روز صنعت و اين تصميم گيري ها بايد گريه كرد. من نميدانم نمايندگان مجلس چكار ميكنند؟ چرا رسيدگي نمي شود؟ آقاي روحاني عزت ايراني يعني اينكه وزير ايراني (بجاي مدير عامل ايران خودرو) با مديرعامل پژو مذاكره كند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس