رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن در ادامه با طرح سازمان ملل متحد برای حل بحران این کشور مخالفت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، یک منبع ریاست‌جمهوری یمن امروز شنبه از مخالفت عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی با دریافت طرح صلح اسماعیل ولدالشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن خبر داد.

این منبع گفت که منصور هادی در مقر اقامت موقت خود در ریاض پایتخت عربستان با ولد الشیخ دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، منصور هادی در این دیدار گفت که این طرح به آنچه وی آن را کودتای انصارالله خواند، مشروعیت می‌دهد.

پیش از این نیز رسانه‌های خبری اعلام کردند که علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور سابق یمن نیز با طرح سازمان ملل متحد برای حل بحران این کشور مخالفت کرده است.

منابع سازمان ملل پیش از این از جزئیات طرح حل فراگیر بحران یمن که امروز از سوی اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور به هیئت صنعا داده شده است، پرده برداشته بودند.

این منابع گفتند که یکی از موارد این طرح انتخاب یک نماینده توافقی برای رئیس‌جمهور و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری طی یکسال بعد از این توافق است. بر این اساس علی محسن الاحمر نماینده فعلی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن باید در طول 24 ساعت بعد از امضای این توافق استعفا کند.

همچنین بر اساس این طرح باید تمام اختیارات منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به معاون جدیدش واگذار شود و او دستور تشکیل دولت وحدت ملی به صورت مشترک بین هواداران منصور هادی، حزب کنگره و انصارالله با رئیسی توافقی طی 30 روز را صادر کند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس