کد خبر 650360
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

فرانسه نگرانی شدید خود را در مورد مخالفت طرف های درگیر در یمن با طرح صلح پیشنهادی «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه فرانسه در مورد اعلام موضع پاریس در قبال یمن، نوشت: افزایش تحرکات نظامی در یمن به ویژه پرتاب موشک به سمت عربستان سعودی و حمله هوایی به زندان «حدیده» در 29 اکتبر (8 آبان) که 60 قربانی گرفت، پذیرفتنی نیست.

در این بیانیه آمده است: در حالی که خشونت ها در یمن بالا می گیرد و روند وخیم تر شدن وضعیت انسانی ادامه دارد، ضروری است که طرف های درگیر در مورد راه حل خروج از بحران و توقف سریع حمله به غیرنظامیان و دیگر کشورها به تفاهم برسند.

فرانسه طرف های درگیر در یمن را به «رعایت تعهدات بین المللی به ویژه در مورد حقوق بین الملل انسانی و بشردوستانه و همکاری کامل با فرستاده سازمان ملل به منظور دستیابی سریع به آتش بس و راه حل سیاسی منجر به صلح پایدار» فراخواند.

دیروز (دوشنبه) اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن در جمع خبرنگاران، نومیدی شدید خود را از مخالفت طرفین درگیر در این کشور با نقشه راه پیشنهادی مربوط به مذاکرات صلح یمن، ابراز و آن را تکان دهنده خواند.

وی با ذکر این که نقشه راه یاد شده بر پایه قطعنامه 2216 شورای امنیت، گفت وگو های ملی یمن و پیشنهادات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تنظیم شده، بار دیگر تأکید کرد که حل بحران یمن جز از طریق مذاکره و گفت وگو ممکن نیست.

بر پایه طرح شیخ احمد، نیروهای مردمی و معترض باید از صنعا، حدیده و تعز عقب نشینی کنند و همزمان با پیشرفت برنامه سیاسی، سلاح هایشان را تحویل دهند.

آشوب و ویرانی در یمن از زمانی بالا گرفت که نیروهای ائتلاف عربستان سعودی در مارس 2015 (اسفند 93/فروردین 94) برای کمک به بازگشت رئیس جمهوری مستعفی یمن، به این کشور حمله هوایی کردند.

نیروهای مردمی، طرح اسماعیل ولد شیخ احمد را «دارای کاستی های بنیادی» می دانند و «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن نیز آن را رد کرده و گفته است که چنین طرحی «به شورشیان جایزه می دهد».
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن از اصفهان ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    این کشورها و سازمان به اصطلاح ملل فقط به دنبال تسلیم مبارزان یمنی هستند. در غیر ایناین صورت و اگر واقعا به دنبال کمک به اتمام جنگ بودند کافی بود به کشورهای متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی فشار بیاورند تا با گفتن یک غلط کردم به جنگ پایان دهند. ولی هرچه این جنگ بیشتر طول بکشد برای ع بیها بهتر است چون از یک طرف یک کشور اسلامی را نابود می کنند و از طرف دیگر سلاح های خود را به یک کشور اسلامی دیگر می فروشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس