کد خبر 6488
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳

اينها را کسي نه مي شناسد، نه ديده، نه حساب هايشان معلوم است. لااقل 5 سالي هم هست که اسمشان از نوک زبان، به بيان نرسيده و هنوز مردم منتظر شنيدن نامشان هستند و مدارک ثروت. در ضمن وقتي نام شان از نوک زبان بزرگان به مقام بيان نرسيده، انتظار زيادي است که از قل

به گزارش مشرق، خيلي ها موفقيت را داشتن موقعيت شغلي مناسب و برخورداري از رفاه کامل مي دانند، اگرچه بسياري ثروتمند بودن را به عنوان نوعي ارزش، شايد شبيه به موفقيت نمي دانند، اما در بسياري از کشورهاي دنيا چنين است. از همين راهروي فکري هم هست، که ثروتمند ترين مردان و زنان دنيا، آنجا که سامانه مالياتي درستي هم وجود دارد، با افتخار سر خود را بالا مي گيرند و از ثروت مشروعي مي گويند که البته قانونمد و شفاف به دست آمده است و کم نيستند ليست هاي ثروتمند ترين افراد يک کشور يا جهان که در نشريات مطرح مي شوند.
در "ايران سال 1389 "اما ، موضوع مثل خيلي از مقولات ديگر متفاوت از دنياست. در اينجا، پولدار بودن همان است که در «به کجا چنين شتابان؟» و «دارا و ندار» نشان داده مي شود ؛ اگرچه اين سريال محصول ماه هاي اخير است، اما فيلمنامه آن در ذهن بسياري از افراد جامعه ما از خيلي سال ها پيش نقش بسته است. سال هايي که گنج قارون ساخته شده بود.
به نوشته البرز ، بر اساس اين تفکر است که: «اولا پولدار ها خبيث هستند و هيچ راهي به جز بالا کشيدن حق فقرا نداشتند تا پولدار شوند. ثانيا، پولدارها معمولا امراضي نظير سرطان خون (خاص مرفهان بي درد) دارند و اگر اين را هم نداشته باشند، حتما از حرص پول سکته مي کنند. بچه هايشان هم که اگر ايدز نداشته باشند(که اين ايدز هم سوغات يک سفري خارجي و بي بندوباري است) حتما معتاد و الکلي هستند.»
با اين پاراگراف کوتاه، چه کسي حاضر مي شود بگويد من ثروتمندترين ايراني هستم؟ بهتر آنکه چيزي رو نشود. از طرف ديگر هم، خانواده 8 نفري که نان شب شان به زحمت در مي آيد، پاي تلويزيون ال سي دي قسطي(وارد شده توسط يکي از آن ثروتمندان ايدزي) بنشينند ، وقتي که نوک پاهايشان به خاطر تنگي جا به هم مي خورد، 500 تومان تخمه آفتابگردان بشکنند و به عاقبت ثروتمندان بدبخت نگاه کنند و خدا را هزار مرتبه شکر کنند که اگر پولدار نيستند و قسط خريد وسايل منزل و اجاره خانه و شهريه دانشگاه عقب افتاده و پول خريد گوشت ندارند و شير يارانه اي گيرشان نمي آيد و زير کفششان هزار بار وصله شده، لااقل بچه هايشان ايدز ندارند، دست به قتل نمي زنند، از اعتياد کمرشان نشکسته و...!
از بحث دور نشويم، به لطف سامانه هاي مالياتي و مالي کشورمان ايران، دو دسته ثروتمند وجود دارند. دسته اول که هميشه هم بحث برانگيز بودند، رانتي هستند و زمين خوار و ... اينها را کسي نه مي شناسد، نه ديده، نه حساب هايشان معلوم است. لااقل 5 سالي هم هست که اسمشان از نوک زبان، به بيان نرسيده و هنوز مردم منتظر شنيدن نامشان هستند و مدارک ثروت. در ضمن وقتي نام شان از نوک زبان بزرگان به مقام بيان نرسيده، انتظار زيادي است که از قلم ما بچکد!
پس اجازه بدهيد سراغ دسته دوم برويم، همان ها که ثروتمند هستند، اما شناخته شده اند و به خاطر شناخته شده بودنشان، ماليات مي دهند. مالياتي که کوچه هاي شهرمان را با آن اسفالت مي کنند، صدا و سيماي مان را با آن مي چرخانند و... براي پيدا کردنشان بايد کمي بگرديم.
در فهرست زير، هرجا که ديديد، نام شرکت يا کارخانه اي آمده است، بدانيد که در آن بنگاه اقتصادي، اشخاص زيادي کار مي کنند و به واسطه توليد، چرخ اقتصاد خانواده شان مي چرخد؛ پس قابل احترام هستند.
1- علاء ميرمحمدصادقي: الان 79 سال دارد و متولد اصفهان است. کسي که همه او را به‌عنوان پدر گچ و سيمان کشور مي‌شناسند.
اولين صندوق قرض‌الحسنه انقلابي را 38 سال پيش در مسجد لرزاده تأسيس کرد.
او بنيانگذار سازمان اقتصاد اسلامي است که روزي قرار بود بانک خصوصي بازاري‌ها باشد اما با تهديد به استعفاي 7 عضو کابينه دولت موقت، به محاق تعليق رفت تا سرانجام در دولت احمدي‌نژاد به بانک قرض‌الحسنه تبديل شد.
ميرمحمد صادقي رئيس انجمن صنايع و معادن گچ کشور، رئيس خانه معدن کشور، بنيانگذار و رئيس هيات مديره اتاق هاي مشترک اين و کانادا، ايران و افغانستان، کميته مشترک ايران و کره، شوراي مشترک ايران و بحرين، و ايران و عربستان، اتحاديه توليد کنندگان و صادر کنندگان محصولات معدني، عضو هيات مديره شرکت کشتي سازي نوح، شرکت صنايع گچ خوزستان، شرکت صادراتي بنادر جنوب، شرکت پخش سيمان کشور و عضو هيات رئيسه اتاق تهران است.
2- سيد حميد حسيني: حضور اشخاصي مثل صفايي فراهاني در مجلس ترحيم پدر وزير ارشاد براي بسياري سوال برانگيز بود.
پاسخ سوال را بايد در فعاليت هاي اقتصادي برادر وزير ارشاد جست، بالاخره برادر وزير ارشاد با صفايي فراهاني همکار است.
52 ساله است و اهل رفسنجان. رئيس هيات مديره گروه بين المللي مذاکرات و مدير عامل شرکت پالايشگاه نفت سروش است.
3- محسن خليلي‌عراقي: مديرعامل شرکت بزرگ بوتان. همين بوتان کافي است تا دامنه فعاليت هاي او مشخص شود.
رئيس هيات مديره و مدير عامل شرکت بوتان است، رئيس هيات مديره انجمن مديران صنايع ايران، رئيس هيات مديره کنفدراسيون صنعت ايران، دبير کل کانون عالي کارفرمايان ايران، رئيس هيات مديره شوراي صنايع لوازم خانگي ايران، رئيس هيات مديره انجمن صنفي کارفرمايان توزيع کننده گاز مايع ايران است. عراقي متولد 1308 در تهران است.
4- شاهرخ ظهيري: حتما لااقل يکبار سس هاي او را تجربه کرديد، به او سلطان سس هم مي گويند ؛ پيشگام صنايع غذايي در کشور و بنيانگذار کارخانه‌هاي مهرام است.
علاوه بر اين، ظهيري 80 ساله عنوان هاي ديگري نظير: نايب رئيس اتاق هاي مشترک ايران و روسيه، ايران و استراليا، ايران و ارمنستان و کشورهاي عربي حوزه خليج فارس، عضو هيات رئيسه اتاق ايران و کانادا، رئيس کميسيون کشاورزي در صنايع و بسته بندي اتاق ايران، عضو هيات رئيسه انجمن مديران، نايب رئيس کنفدراسيون صنايع غذايي ايران را نيز در کارنامه دارد.
سلطان سس ايران ، متولد تهران است.
5- مهدي جارياني: هربار که حمام برويد يا دست هايتان را بشوييد، شايد به ياد جارياني بيفتيد. جارياني متولد تهران است و 62 سال سن دارد. جارياني مدير عاملي شرکت هاي: پاکسان، انتباه، تولي پرس، پخش عظيم، کالا مصرفي، توليد مواد اوليه داروپخش(تماد) را در کارنامه دارد.
6- علينقي خاموشي: متولد تهران است، اما چه کسي نميداند که او اصالتا مشهدي است؟
بالاخره دوران زيادي را به صندلي رياست اتاق هاي بازرگاني تکيه زده و از سابقه دار هاست.
به کت و شلوار عاديش نگاه کنيد و با خودتان فکر کنيد که در روزگاري نه چندان دور، هر مردي در شب داماديش يکي از محصولات آقاي مدير را به تن مي کرد.
درست متوجه شديد، خاموشي 71 ساله، اين عنوان ها را در کارنامه دارد(به جهت فزوني تعداد شرکت هايي که به واسطه رياستش در بنياد در آنها نيز نفوذ داشته است از ذکر بسياري از آنها در اينجا خودداري شده است): رئيس هيات مديره شرکت سرمايه گذاري ايران، رئيس هيات مديره شرکت هاي: ريسندگي و بافندگي مطهري و پوشاک جامعه، مدير کل شرکت هاي: ريسندگي و بافندگي مقدم و تيم، مدير توليد نساجي ممتاز، عضو شوراي عالي پول و اعتبار و رئيس بنياد مستضعفان.
7- اسداله عسگراولادي: همين چند وقت قبل، جوابيه معترضانه اي را به يکي از روزنامه هاي کثير الانتشار فرستاده بود، از آنها گله کرده بود که چرا از وي با عنوان «حاجي ترانسفر» نام برده اند.
عسگراولادي اهل تهران است و چه کسي است که او را نشناسد. بر اساس روايتي پير مرد خوش قلب در جريان نگراني بخش خصوصي از واگذاري نمايشگاه بين المللي تهران با آن وسعت در آن نقطه اعيان نشين تهران در جمع هيات نمايندگان اتاق چنين گفته بود: جناب رئيس(آل اسحاق) اگر اجازه مي دهيد، بنده به عنوان يک «کاسب جزء» همين حالا چک خريد نمايشگاه را بکشم!
اين اظهار نظرش در مقابل ديدگان حيرت زده خبرنگاران در زمان خودش کم سر و صدا نکرد!
از اعضاي بنام مؤتلفه، رئيس اتاق مشترک ايران و چين، دارنده شرکت بزرگ «حساس» که در عرصه صادرات خشکبار و به خصوص پسته ايران در سطح جهان صاحب نام است. چند هفته قبل هم گفته شد دو بانک چيني را خريده، البته بعدا متذکر شد که کل بانک ها را نخريده ، بلکه سهام آنها را خريداري کرده است.
8- فاطمه مقيمي: اهل رشت است. به روسري و مزداي صورتي رنگش نگاه نکنيد، راننده کاميون هاي زيادي آخر برج چشمشان به دست خانم رئيس دوخته شده است.
موسس و مدير عامل شرکت حمل و نقل بين الملل است و در کارگروه هاي مرتبط با موضوع حمل و نقل همکاري هاي زيادي دارد.
داستان زندگيش هم خالي از لطف نيست. مقيمي قرار بوده مترجم يا معلم زبان باشد. ماجرا از جايي شروع شده که مترجم يک شرکت حمل و نقل بين المللي شده است و بعد وقتي صحبت هاي روسايش را ترجمه مي کرده، فکر کرده که چرا خودش مدير نشود. همين مي شود که يک شرکت راه مي اندازد و باقي ماجرا!
9- محمد مهدي رئيس زاده: مشهدي 52 ساله انگار براي مديريت در اين دنيا حاضر شده: عضو هيات مديره و مدير عامل گروه صنايع سيمان کرمان، عضو هيات مديره و مدير عامل شرکت تسهيلات بازرگاني صنعتي، عضو هيات مديره و مدير عامل شرکت بازرگاني صنايع ملي ايران، رئيس هيات مديره شرکت سرمايه گذاري سيمان کرمان، عضو هيات مديره شرکت سيمان ممتازان، عضو هيات مديره گروه توليدي لاستيک بارز، نايب رئيس هيات مديره شرکت صنايع چوب و کاغذ مازندران و... .
10- احمد اميراحمدي: 71 ساله است، اما خيلي جوان مانده، به گوش هاي شکسته و پف کرده اش که نگاه کنيد ظاهرا رمز جوانيش را دريافتيد، کشتي گير با سابقه اي است. البته کيست که نداند کار و پول خوب هم آدمي را جوان نگه ميدارد! کشتي‌گير قديمي با گوش‌هاي شکسته که به‌عنوان پدر سرب و روي کشور شناخته مي‌شود اهل تهران است.
علاوه بر سرب و روي، در صنعت شيشه و بلور هم کم فعاليت نکرده است. عناويني چون: رئيس انجمن صنفي کارفرمايان صنعت شيشه و بلور استان تهران، و شرکت تعاوني توليد کنندگان شيشه و بلور و انجمن تخصصي صنايع همگن شيشه وبلور تهران، نايب رئيس خانه صنعت و معدن تهران و... را هم يدک مي کشد.
11- تقي بهرامي نوشهر: فکر نکنيد چون شهرتش به نوشهر ختم مي شود شمالي ست. دو کلمه که حرف بزنيد متوجه لهجه دلنشين اذريش خواهيد شد.
متولد 1324 در اردبيل است. اگر سر و کارتان به بازار آهن و ... خورده، احتمالا ميخواهيد بدانيد چه کسي في اين بازار را مشخص مي کند. با پدر خوانده فولاد کشور آشنا شويد! مؤسس چندين شرکت بزرگ فولاد و فعال اين صنعت است.
او موسس شرکت هاي گروه صنعتي نورد نوشهر، ذوب آهن اردبيل و سبلان و سهند، کارخانه قطعه سازي دينام و استارت اردبيل، سيمان خلخال، کاغذ سازي اترک اصفهان، رئيس انجمن فولاد کشور، دبير کل خانه صنعت و معدن، رئيس هيات مديره شرکت کشتيراني لنگر است.
12- محمد صدر هاشمي‌نژاد: از مؤسسان اولين بانک خصوصي کشور و رئيس هيأت‌مديره همان بانک، مدير عامل شرکت توانمند ساختماني استراتوس، کسي نمي‌داند او چقدر ثروت دارد، اما در زمينه ساختمان‌سازي و بازرگاني از بزرگان به شمار مي‌رود. صدر هاشمي متولد 1329 در شهر کرمان است.
13- پدرام سلطاني: شخصي که با وجود جوان بودن به‌عنوان يکي از بزرگان بخش خصوصي پتروشيمي معروف است.
41 سال سن دارد و متولد زاهدان است. رئيس هيات مديره گروه شرکت هاي پرسال، عضو هيات مديره و دبير کل اتحاديه صادر کنندگان فرآرده هاي نفت، گاز و پتروشيمي ايران، موسس، عضو هيات مديره و مدير عامل صندوق توسعه صادرات فرآرده هاي نفتي ايران است.
14- علي شمس اردکاني: مديرعامل يک شرکت بزرگ خودروسازي و از فعالين بنام صنعت خودروسازي خصوصي در کشور. سوابق اجراي شمس اردکاني کم نيست که بتوان در چند خط تمام آنها را گفت. رئيس مجمع ايران براي فردا، مشاور وزارت نفت، عضو هيات مديره بانک مسکن در امور بازرگاني و مالي در اردن، رئيس هيات مديره شرکت هاي گروه سرمايه گذاري و تبديل گاز به مايع نارکنگان، رئيس اجرايي هيات مديره شرکت هاي آسياي آرام و صنايع خودرو کوير و گروه بين المللي ساروج بوشهر، دبير کل اتاق بازرگاني ايران، عضو بنيانگذار منطقه آزاد قشم و.... شمس اردکاني متولد 1322 در اصفهان است.
15- عباسعلي قصاعي: از بازماندگان خاندان بزرگ سرمايه‌دار قصاعي و از بزرگ‌ترين فعالان صنعت چيني در کشور است. به سال1326 در نطنز به دنيا آمده و تا امروز نامش را با چيني و بلور در ذهن بازار ثبت کرده است. قصاعي 63 ساله مدير شرکت هاي صنايع چيني قصايي، چيني زرين ايران، چيني ياسمن، صنايع بسته بندي زرين بان و رئيس انجمن صنايع چيني ايران است.
16- محسن بهرامي ارض اقدس: بيشتر سمت هاي دولتي داشته مثل معاونت وزير بازرگاني و مشاور وزارت نفت داشته است، اما اين باعث نمي شود که ارض اقدس مشهدي چيزي از سايرين کم داشته باشد، چراکه در حال حاضر او مديرعامل و عضو هيات مديره ده ها شرکت صنعتي بزرگ است. ارض اقدس 54 ساله است.
17- احمد پورفلاح: از اقتصادي هاي خوش تيپ «خير» به شمار مي رود. متولد کرج است و حالا 65 ساله شده. مديرعامل شرکت بزرگ تأسيساتي سکو ايران است علاوه بر اين عناويني چون: قائم مقام رئيس هيات مديره اتاق ايران و ايتاليا، نايب رئيس اتاق ايران و استراليا، عضو شوراي مرکزي ICC، عضو هيات امناي موسسه خيريه محک و... را نيز يدک مي کشد.
18- مسعود دانشمند: 61 سال دارد و اهل زاهدان است. دارنده يک شرکت بزرگ حمل و نقل دريايي است. اما شايد دوستي اش( با وجود کراواتي که هميشه به گردن دارد) با علينقي خاموشي هم جزو عناوينش بايد ذکر شود. البته از دور دستي هم بر آتش هتلداري يا چيزي شبيه گردشگري و سفر و... دارد!
19- هوشنگ ادهمي: همشهري روساي اتاق هاي ايران و تهران است، يک زنجاني 58 ساله. عناويني چون: مدير عامل شرکت مبناي خاورميانه(اکنون)، مديرعامل سيمان فارس خوزستان، رئيس هيات مديره شرکت توسعه معادن روي، مدير گروه سيمان سازمان صنايع ملي ايران را در کارنامه اش دارد.
20- اکبر برادر هريسچيان: تبريزي 70 ساله است. فرش تبريز را چه کسي نمي شناسد؟ در اطراف تبريز هم منطقه اي وجود دارد به نام هريس، شايد نام فاميلش را از آن منطقه اخذ کرده باشد که اتفاقا اگر در ايران فرش تبريز مشهور است، در تبريز هم فرش هريس. او هم در اين هنر-فن صاحب نام است.
هريسچيان مدير عامل و رئيس اتحاديه صادر کنندگان فرش ايران است.
21- محمدرضا بهرامند: تهراني 61 ساله، بي مقدمه بگذاريد برخي از سمت هايش را مرور کنيم: عضو هيات مديره شرکت هاي: توليد و فراوري مواد معدني ايران، گدارسنگ، سنگاب همدان، معدني پيرتاک، فراسنگ محلات، منطقه اي، معادن آذربايجان، فصلنامه سنگ، اروم کانسار، مدير عامل و عضو هيات مديره: فرامز تهران، مجتمع معادن ني ريز، سنگاب آذرشهر، معدني ايران سنگ، مدير مسئول مجله سنگ و معدن، عضو کميته ملي برگزاري بيستمين کنگره جهاني معدن، مشاور وزير معادن و فلزات در ستاد سياست گذاري توسعه صادرات سنگ کشور- نايب رئيس کنوني کميسيون معادن اتاق ايران و... .
22- مهدي پورقاضي: دوباره نوبت به اصفهاني ها رسيد، اينبار يک اصفهاني 53 ساله. با عناويني مثل: مدير عامل شرکت نيرومند پليمر و شرکت فرافن گاز تهران.
او در صنعتي فعال است که مردم کوچه و بازار به آن مي گويند پلاستيک.
23- احمد ترک نژاد: درست 50 ساله است. متولد الشتر . ترک نژاد از جهادگران سال هاي قبل بوده و از اقتصاديان امروز! نام بانک خصوصي در کشورمان با پارسيان گره خورده، عناويني مثل: مديرعامل شرکت سرمايه گذاري بانک پارسيان، رئيس هيات مديره شرکت تجاري بين المللي راهبرد پارسيان، رئيس هيات مديره شرکت توسعه سيستم هاي حمل و نقل راه ابريشم، نايب رئيس هيات مديره شرکت پارسيان اينترنشنال، عضو هيات مديره شرکت گشترش هتل هاي لوتوس پارسيان را در کارنامه دارد.
24- محمدرضاجابر انصاري: 61 ساله، اهل تهران، ايجاد يا مشارکت در تاسيس شرکت هاي: دژ پاد، صنايع فلزي سبک، گروه صنعتي سپاهان، آهن و فولاد اصفهان، ساخته هاي فلزي اصفهانيان، سرمايه گذاري صنايع ايران، سرمايه گذاري ساختماني سخت آژند، زراعي محمدآباد، آجر ماشيني سه ام، بار آهن سپاهان، آژند سازه اسکان و مهر آژند، انبوه سازان اسکان، عضو موسس شرکت هاي عام و تشکل هاي صنفي موسسه اعتباري کارآفرينان، بانک کارآفرينان، فروسيليس ايران، بيمه کارآفرين، اتحاديه صنايع فلزي سبک و... را يدک مي کشد.
25- غلامرضا حميدي انارکي: بالاخره نوبت به سمنان هم رسيد، 66 ساله است و عناويني مثل: رئيس کارگاه شرکت پاراديس، عضو هيات مديره شرکت سرب و روي، مدير عامل شرکت هاي: باريت ايران، ايران کان آرا، توليد و فراوري مواد معدني ايران، معدني آهن آجين، فولاد زاگرس، مواد نسوز بيرجند، مديرعهامل تهيه و توليد مواد نسوز کشور-رئيس کنوني کميسيون معادن اتاق ايران و... را يدک مي کشد.
26- محمدرضا حيدري: درست 60 ساله شده است، کردي از خطه کرمانشاه، رئيس هيات مديره و مدير عامل شرکت سيمان فارس و خوزستان و 50عضويت در هيات مديره بيش از 50 شرکت بزرگ بورسي را در کارنامه دارد.
27- مسعود خوانساري: بازهم يک اصفهاني، 56 ساله است و موسس و مدير عامل شرکت سرمايه گذاري آتي سامان .
28- جمشيد عدالتيان شهرياري: 55 ساله و اهل تهران، بسيار خوشتيپ و البته مدير، تحصيلاتش را در آلمان ادامه داده و مدير عامل شرکت کمپاس ايران و سرپرست منطقه 7 کمپاس بين الملل، رئيس هيات مديره شرکت صنايع فراورده هاي غذايي پديده ديناوند است.
29- فرهاد فزوني: تهراني 63 ساله مدير عامل و رئيس هيات مديره شرکت هاي گروه سرزمين سبز است.
30- توفيق مجد پور: تبريزي 60 ساله، رئيس هيات مديره شرکت کشتيراني فرادريا و شرکت برادران مجدپور است.
... و البته ميلياردرهاي ايران به همين فهرست ختم نمي شوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 138
  • در انتظار بررسی: 214
  • غیر قابل انتشار: 171
  • محمد ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    39 42
    با سلام و عرض ادب : اینجانب 29 ساله کارشناس ارشد معماری هستم. من خواستم واسه دکترا خارج کشور ادامه تحصیل بدم و یه مقداری از لحاظ مالی اون قدرت را ندارم که بتونم این کارو انجام بدم. از جنابعالی در خواست مساعدت و همکاری در زمینه تحصیل را دارم. با تشکر فراوان
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    21 17
    با سلام حدود چند سال است پدرم بیمار است و درآمدمان هم خیلی اندک می باشد و اجاره خانه و روزمرگیمان هم سخت است لطف کنید در صورت امکان به خانواده ما کمک و مساعدت فرمایید
  • بهار ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    34 25
    باسلام من دختری سی ساله تازه ازدواج کردم پدرم بازنشسته آموزش پرورش داری پنج فرزندپدرم خالصی حقوقش صدهزارتومان دارد بازجرزندگی میکند یک وام پانزده میلیونی دارد که همه ماداریم زجرمیکشیم ازنارحتی پدرم مادرم هم سرطان سینه داشته عمل کرده خیلی برای پدرم نارحتم خانواده آبرو داری هم هستیم خواهشن اگر میتوانید کمکمون کنید همه توضیحات بامدارک به شما میدهم مرصی
    • ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      1 2
      خدا خودت و خانوادت رو از روی زمین برداره تاز این زجر خلاص شید🤨🤨😑
  • hadi ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    21 6
    سلام من پسری هستم 27ساله شغلمم برق خودرو میباشد لذا برای ارتقای شغلم نیاز به مبلغ 50میلیون وام قرض الحسنه میباشم پدرم کشاورز است ودرامد چندانی ندارد که کمک حال من باشد و ضامن بانک ندارم لطفا کمکم کنید.سپاس
  • پوريامحمدي كاني سواران ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    10 10
    سلام ان شالله خدا تن سالم و دل خوش به همگي بده چه فقير چه ميلياردر من فقط وام ميخوام براي خريد خونه از بس زن و بچه م رو از اين خونه به اون خونه با اجاره بالا برده م خودم. شرمنده شونم ,خودم هم دو ماه سر كارم دو هفته خونه ديگ از جونم دارم مايه ميزارم ديگه مابقي مشكلات دوري و ...بماند اگه دو توان بود وام ميخوام
  • كألوان ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    15 8
    آخه أينا چه پيام هايي است همه ما مشكل داريم ولي اين طور پسنديده نيست كه عجز ولابه كنيم همه اين دوستان به موقع از سرمايه و فكرشون استفاده كردن البته غير از او نايي كه إرث پدري داشتن وشانس هم دخيل بوده
  • احمد ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    29 8
    سلام همیشه دستانتان راجلوی خدادازکنید نه بنده خدا هرچی هم مشکل دارید خداستارعیوب میباشد ومطمن باشید هرچی انسان پولدارترمیشه گداترمیشه خیلی کم پیش میادیک پولداربه بنده ای کمک کنه اونم برای رضای خداچراکه دوست داره همه رسانه هاباشندیابه همه میدهندفقط امیدوارم به حق امام حسین ع امام زمان عج بیاید تا کسی که ادای مومنی میکندرسواشودیک عده ازجوانان معتادن یک عده دارن معتادمیشن یک عده طلاق گرفتن یک عده دارن طلاق میگیرن یک عده کلاهبردارن یک عده دارن یادمیگیرن یک عده فقط فکرنزول خوردنن وبدبخت کردن جوان هستن یک عده شیطان صفتن یک عده پای قیلان یک عده بیکاریک عده دارن بیکارمیشن یک عده پای شبکه مجازی یک عده فقط زنا یک عده فقط فکرپول موادغذایی سرطان زاایا به نظرشما پولدارهامیتوان باپولشان اینها رادرست کند الانم که انقدرپارازیت دراسمانهابرای ماهواره هست که سرطان زیادشده فقط درپایان ازخدامیخواهم به فریادجوانان این مملکت برسدامریکا بااندرویدکه واردکردجوانهای ما نابوددارن میشن پس دوستان پولدارازخدابالاترنیست هیچوقت ازیک پولدارپول نخواهیدگدامعرفتش ازیک پولدارخیلی بیشتره یاحق فوق دکترابرق قدرت
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      4 1
      انسانها دست خدا روي زمين هستن
  • حلیمه ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    20 13
    سلام.من اینقدرازلحاظ وضع مالی درسختی به سرمیبرم که حتی خداییش پول کفشی بخرم ندارم ازتون خواهش میکنم کمکم کنیدتوراابوالفضل کلادارم ناامیدمیشم ازخداوحتی آرزومرگ میکنم
    • ج یوسفی IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      0 0
      درست گفتید انشالله
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    12 5
    سلام من خیلی گرفتارم خیلی مقروضم دارای سه تا بچه هستم متاسفانه زیربدهی پنجاه میلیونی هستم هیچ کسی رو تو دنیا ندارم کسی این مبلغ رو وام نمیده نه اشنا نه ضامن نه سپرده دارم ازتون کمک میخوام به خاطر خدا جایدوری نمیره
  • شبنم ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    6 2
    سلام.با مدک مهندسی بیکارهستیم.همه سابقه کار میخوان و ما تازه کار.واسه تازه کارها یه فکری بکنید
  • arash ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    18 4
    فقط خدا
  • ناشناس ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    22 4
    سلام خانماواقایون چرا شما همچین کاری میکنید چرا خودتونو کوچیک میکنید اونا که بیکار نیسن بیان نظرات منو امسال شما رو بخونن پس خواهشا اینقد خودتونو کوچیک نکنید
  • ناشناسس ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    4 1
    باسلام ایشالاه همگی سالم باشید .تورخدا اگه میتونید دست ما قشر محروم رو بگیرید .به خدا ما صدقه نمیخایم .یه شغل خوب یا وامی که کاری دست وپا کنیم وشرمنده زن وبچه نباشیم .بخدا امرو دختردوساله ام بستنی میخاست ومن پول یه بستنی رو نداشتم .وواقعا شرمنده بچه ام شدم...
  • Armin ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    20 6
    فقط سرتو جلو خدا❤️خم كن
  • اکرم حیات الغیب ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    13 3
    سلام من متولد1347هستم بی سرپرست با4فرزند دانشجوودانش اموز بدون هیج درامدی تنها درامد ما یارانه است مستاجر .عاجزانه تقاضای کمک مالی دارم
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    7 4
    رمز موفقیت؟
  • رامین منصوری ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    9 5
    تمام انسان های سرمایه دار یک فورمول زندگی دارند 1-ایمان قوی 2-تلاش زیاد 3-بی نیاز بودن به هر اسان
  • مصطفی ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    2 1
    فرمول کاری ثروتمندان توی ایران برای ثروتمند شدن: 1-نباید به یک شغل بسنده کنید هرچی تعداد شغل بیشتر باشه بهتر 2-جای پای خودتون رو محکم کنید توی هر شغل که اگر حضور نداشتین کسی به جای شما اعلام حضور کنه 3-اگر جایی مجبور شدین خرج کنین خرج نکنین بزارین بقیه دست تو جیبشون کنن و برای ظاهر کار میتونین شکلات بین کارمندا تقسیم کنین ولی بعدا چند برابرش از حقوقشون کسر کنین 4-اگر خواستین کسی رو استخدام کنین سعی کنین کسی باشه که چند تا شغل داشته باشه تا بتونه دست شما رو باز بزاره برای استخدام شدن توی شرکتها و اداره جات دیگه شدن توی جاهای دیگه
  • رضا ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    14 1
    بنده دیگری مباش خداتوراآزادآفریده است
  • علی ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    5 1
    یارب
  • علی ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    9 2
    اینایی که دارن میگن پول نداریم پس چطور وقت میکنن بیان نت بازی کنن یا پولشو از کجا میارن به هر حال این جای این حرفا نیس براتون متاسفم
  • ناشناس ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    3 2
    اینام که اینجان از خرده پول سود بانکیشونه میخوای اینم نداشته باشن برن یه گوشه بمیرن ؟ مگه میلیاردر هستن یه کمک ناچیز از اون میلیاردر که یه عالم پول داره مگه چه میشه ؟ اتفاقا میاردره باید فکر اون دنیاشم باشه و اگه به کسی کمک کنه حساب ما تاخر براش داشته باشه لااقل!!!
  • سمیه ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    3 7
    من سرم جلوی خدا خم میکنم تا شاید یکی از این میلیاردرا بیاد این سایتو بخونه و تو دلش خدا بندازه که واسه اونایی که کمک میخوان یه آستینی بالا بزنه .هستن کسایی که بخوان برای اون دنیاهم چیزی جمع کنن با کمک به یه نیازمند . با شادکردن دل یه نیازمندی مثل من .که از این دنیا فقط تا 100000000 تومن میخوام برای تا آخر عمرم . همش میگم خدایا با این بی پولی و زندگی سخت بجم نره سراغ کارای خلاف .... نکنه بره دستشو جلو کسی دراز کنه این پولم برای اون میخوام . یه خرده هم برای خودم که بتونم لباس خوبی برای خودم بخرم یه چیزای کوچولو برای خودم .میگم تا آخر عمر باهاش سر کنم ای خدا یعنی میلیاردره میاد این صدای کمکو بشنوه . ای خدا . شماره حسابم برای کوثره 31121115917.49 ای گه دستت میرسد کاری بکن پیش از آنکه از تو نیاید کارها . اگه خودم میلیاردر یا میلیونر بودم به کسی که نیاز داشت کمک میکردم .به جون همین یه دونه بچم که خیلی دوسش دارم .
  • سمیه ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    1 5
    نه کوچیک نمیکنیم .فقط شاید روزی روزگاری یکی از اینا خواست دست نیازمندی مثل منو بگیره . شاید خواست برای اون دنیاشم چیزی جمع کنه . اینقد هستن آدمای خیر که نمیدونن به کجاها باید کمک کنن؟ ما نیازمندا بالاخره باید صدایی داشته باشیم تا اونا بشنون و کمک کنن .مگه نه ؟ خدا میگه : از تو حرکت از خدا برکت . اینم حرکته دیگه .فکر کردی مثلا فقط سرکار رفتن حرکته ؟ نه . وقتی نیاز داری به پول کارم نیست برات . یه بچه کوچیکم داری که کسی حاضر نیست بگیرش تا بری سرکار . وقتی پول نداری نون بخری میشه نیازمند دیگه . من فقط 100میلیون تومن برای تا آخر عمرم میخوام میذارمش بانک هم از سودش به کسی که نیاز داره کمک میکنم هم مخارج خودمو تامین میکنم . نمیدونین چقد به پول نیاز دارم . حتی گاهی اوقات از زور نداری مجبورم روزه بگیرم با اینکه طفلکمو شیر میدم . شماره حسابم کوثره 31121115917.49
  • سمیه ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    0 3
    نه هیچوقت آرزوی مرگ نکن . فقط صداتو به گوش میلیونرا برسون شاید خدا به دلشون رحمی کرد که بشون صداتو و بخوان دست یاری سمتت دراز کنن. اگه خدا هنوز دوسته داشته باشه بالاخره میان این صفحاتو میخونن. ببینن کی به چقدر پول نیاز داره . بعضی وقتا باید خدا به اونا کمک کنه که صدای ماهارو بشونن جدی میگم این حرفو ... از درگاه رونده شده باشن که این صداهارو نمیشنون . اگه هنوز راه امیدی از سوی خدا براشون باقی مونده باشه حتما صداهای مارو میشنون. و به سمتون کمک میفرستن . خدایی اگه من بودم میومدم تو این سایتا میدیم کی به کمک نیاز داره دستشو میگرفتم در حد خودم ولی چکار کنم که خودم به پول نیاز دارم و بخاطر بچه کوچیکم نمی تونم سرکار برم و خیلی تنهام تو پستای دیگه گفتم چقدر پول نیاز دارم امیدوارم خدا بهشون نگاهی بیندازه.
  • AZAD MARD ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    6 0
    در پس هر شبی روزی نهفته در گرسنگی نابود بشید ولی در برابر شکستن غرور و گدایی شکست نخورید این یک نوع جهاد است شاید این امتحانی باشد از جانب خدا برای تو برای من... این میلیارد ها فقر مالی ندارند ولی میتونن تو چیزای دیگ خیلی فقر تر باشن از تو از من
  • مریم ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    17 2
    از بنده خدا کمک خواستن ذلت است.شما خانم اگه توقع ات و بیاری پایین مجبور نیستی 100 میلیون از کسی درخواست کنی کسی که اینقدر تفکر و تلاش داشته به یه همچین آدمی کمک نممیکنه ،منم یه بچه رو خودم تنهایی. بزرگ کردم با کار خدماتی ولی همیشه توکل کردم و تلاش کردم.
  • حسین حسن زاده نعیمی ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    16 9
    ی وام بدون سود۵۰ میلیونی دارم ۳میلیون میفروشمش تازه خودمم ضامنش میشم فقط برا رضای خدا
  • مجید ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    2 3
    فقط از خدا چیز بخواهیم بابا دنیا دو روزه مرده شوری مالی دنیا را ببرن ارزش نداره این همه پولدار تو این ایران یه هزار تومن با خودشون میبرن اون دنیا خجالت بکشین.
  • مجید ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    1 0
    فقط از خدا چیز بخواهیم بابا دنیا دو روزه مرده شوری مالی دنیا را ببرن ارزش نداره این همه پولدار تو این ایران یه هزار تومن با خودشون میبرن اون دنیا خجالت بکشین
  • جلال ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    6 1
    سلام و درود آغا من که نظراتو خوندم اکثرا وام و پول میخواستن خواستم بگم این وسطا یه کار هم پیدا شد منو خبر کنید:-//
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 2
    خخخخخ
  • اکبررمصانی ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    4 0
    باسلام خدمت خیرین محترم تهرانی من 47 سال دارم متاهل و 2فرزند دارم یکسال بیکارم ناتوانی ومعلولیت جسمی دارم بیمارم نقرس دارم فشار و مشکلات مالی و مخارج زندگی امانم را بریده لطفا مرا یاری کنید. ممنون...
  • داداش شما ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    7 0
    خداوند میفرماید هرکس غیراز من به کس دیگری امیدوار باشد امیدش را نآمید میکنم هرکس از من طلب کند اورا کفایت میکنم
  • ایت ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 2
    باسلام واحترام برادرعزیزاقای محمدرضاحیدری یک وام خانه گرفتم 100تومان چندتامعامله کردم بازارخراب شد40تومان ضررکردم ازیک طرف سود بالارفت ازطرفی الان اصل پول دادم جای قسط یک هفته فرصت دادن 18میلیون بندازم حساب یاخانه روببرن اگربرات مقدوره یاعلی
  • پویا ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    7 4
    خانمها و آقایانی که دست نیاز به سوی این افراد دراز کردین و خوهان کمک مادی هستید. اینو بدونین که این افراد اگه پولشونو به کسی داده بودن الآن میلیاردر نبودن و اصلا" یک ثنار هم به کسی کمک نمیکنن. اگر هم میبینید در جاهائی به نام خیٍر وارد میشند و به انجمنی یا موسسه ای پول یا کمکی میکنن مطمئن هستند که بعدا" بواسطه اون کمک ده ها برابر گیرشون میاد. اینو یادتون نره . از خدا کمک بخواهید و البته با تلاش و کوشش سعی کنید راه صحیح درآمد زائی را پیدا کنید و ناامید نشوید.
  • شهریار ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    3 0
    خدا به همه ی شما قدرت توان داده چرا دستتون رو پیش بنده ی خدا دراز میکنین کسایی که مطمئن باشید اندکی کمکتون نمیکنن خیلی زشته واقعا
  • محمد ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 11
    کارمندم حقوق ماهی 4تومن نیاز به این وام دارم جهت خرید ماشین
  • محمد حافري ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    2 1
    سلام برهرچه الشتري .از فيروزآباد الشتر دمت گرم آقاي ترك نژاد
  • اسماعیل ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    3 0
    کل من علیها فان اگه زکات میدن واستفاده درست میکنند مبارکشون چون قیامت باید حساب پس بدن انشاالله که حلال وزکات بدن مبارکشون خدا بیشتر بد بهشون
  • ماه ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    4 0
    سلام من هم روزی نه پول داشتم نه کار ولی از خدا خواستم بیشتر از اون چیزی که خواستم داد خودتون به پدر اسمانی گره بزنید نه بنده هاش
  • محمدم ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    1 0
    هرکسی که متنی نوشته احتیاج مالی داره کسی که دستش به دهنش میرسه برای رضای خداکاری کنه اول ازخدابخوای خدامهربون ومشتیه یادتون باشه منم ازوضعه مالی پاینم ولی اول ازخدابخواهید.
  • مرادی ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    2 1
    منو همسرم با خونواده پدرش زندگی میکنیم میخوایم جدا بشیم ولی نمیتونیم اوضاع مالیمون افتضاح ب حدی ک نداریم 10ملیونی رهن خونه بدیم .خدا ب همه کمک کنه خیلی در عذابیم
  • یزدان ورناصری ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    1 0
    جایی امیرحسین ورناصری توی لیست خالیه یه سری به سایتای دیگه بزنین
  • اکبر ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    1 3
    آقایون خانمها گدایان امیدوار همه تون مالیدین فهرست پولدارها را خوندین دهنتون آب افتاد !!!! واقعا که زرشک جای فرزاد حسنی خالی
  • پویا ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    3 2
    من پسری هستم که میخواهم در تهران تست فوتبال بدهم اما پدرم بوجه ی کافی ندارد من 11سالمه و پدر و مادرم از هم جدا شدند اگر کاری از دستان بر می اید برای فوتبال من بکنید با تشکر پویا
  • با سلام ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    3 8
    با سلام میخاستم بگم خودافظ
  • کامران ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    3 1
    تورو خدا کمکم کنید دل ی جوان رو شاد کنید بی پولی ک نمیشه ب اون چیزی ک میخوام برسم اگه بخوام برم کارگری هم بکنم تا من بخوام پول جمع کنم ک نمیشه پیر شدم لطفا کمکم کنید
  • کامران ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    1 0
    تورو خدا کمکم کنید دل ی جوان رو شاد کنید بی پولی ک نمیشه ب اون چیزی ک میخوام برسم اگه بخوام برم کارگری هم بکنم تا من بخوام پول جمع کنم ک نمیشه پیر شدم لطفا کمکم کنید
  • احسان ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 1
    واقعا براتون متاسفم
  • شهرام ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 2
    سلام من یه وام پنجاه میلیونی احتیاج دارم اکه کسی بتونه کمکم کنه ازش ممنون میشم اول خدا بعدشم شما عزیزان
  • محمد ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    4 1
    واقعا برای شماها متأسفم تا نسل داریم باید گدایی کنیم دریغ ازاینکه یکم فکر داشته باشیم ودانا باشیم و اتحاد داشته باشیم مملکتمونو درست کنیم؛ واقعا برا همتون متأسفم
  • میلاد ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    1 0
    نزدیکه اون روزا که تا اسم من میاد یاد گنج قارون میفتیم خدا به همه شما سلامتی و ثروت روزافزون بده الهی امین
  • فاطمه ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    1 0
    امیدوارم خداوند همه رو (میلیاردرامون و ...) رو بی نیاز کند.
  • لیلا ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    2 1
    تورو خدا منو از دست صابخونه های بی شرم و پول پرست نجات بدین بخداوندی خدا خسته شدم با این حقوق یک و دویست شوهرم چیکار کنم پدرم داره ولی چه کمکی به حال من می کنه بخدا واقعا خسته شدم از این خونه به این خونه می خوام مبلغی دستم بیاد بتونم باهاش اشتغال زایی کنم وزمینی بگیرم یواش یواش تبدیل به خونش بکنم اول خدا بعدا شما واقعا گرفتارم نمی دونم مشکلات خودمو حل کنم یا مادرمو با این پدر خسیس که از اول فقط فکر خودش بود واقعا کمکم کنین خودتون می دونید برم کارم کنم وضع بازار وصاحبان کار چطوره نمی تونم کامل بگم شما که بهتر از من می دونید بخدا از کسی تا حالا کمکی نگرفتم تنها امیدم شمایید خودم خجالت می کشم اینارو نوشتم ولی چیکار کنم خدایی نکرده نمی خوام اتفاقی بیفته دستمو بگیرین نزارین بیفتم زیر پا
  • هومن ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    1 1
    خخخ فقط خدا
  • نیما ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
    1 1
    انان که بی نیازند از همه نیازمند ترند
  • کیارش ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    5 1
    سلام من 40 ساله هستم وقتی که 25 ساله بودم 1 هزار تومن نداشتم ولی با کار فراوان و پشتکار تونستم درست کنم خودمو.من الان 1 هلدینگ دارم و چند تا فروشگاه و فرش فروشی .منظورم از این حرف ها این بود که هیج وقت ناامید نشید از خدا
  • خادم ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    9 6
    سلام شماره حسابتان رو یکی یکی بنویسید تا به کمکی بتون بکنم
    • محمد IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      3 0
      6273811130774158
  • نسرین ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    1 0
    سلام وعرض ادب پرستار هستم بیمارستانی کار میکنم ک امکانات بیمارستان وااااقعا ضعیفه خیییلی دوس داشتم اونقدر پولدار بودم ک به بیمارستان کمک میکردم خیرین گرامی کسی هست ؟؟؟
  • کمالزهی ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    0 3
    سلام خدمت خیرین محترم دانشجوی ارشد دانشگاه امیرکبیر تهران هستم ساکن یکی دورافتاده ترین روستاهای بلوچستان بنام سرداب شهرستان سرباز که درنقطه صفر مرزی یک ترم را دراین دانشگاه خواندم ولی بعلت مشکلات مالی واز قشرمحروم جامعه هستم وعلاقه زیادی به تحصیلات دارم لذا بعلت نداشتن پشتوانه مالی ومنبع خاصی از این نعمت محرومم من از شما خیرین درخواست کمک برای ادامه تحصیلاتم را بدم را دارم
  • مهدی ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    2 0
    هییی بابا شمام دلتون خوشه‌ها تو این دنیا هیشکی حاضر نیست هزار تومن کمک کنه شما میگین چن ملیون میخاید من الان میخام زن بگیرم پول ندارم نمیدن اصلا دنیا واس پولداراس ن ما بدبخت بیچاره ها
  • صباح ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    1 0
    باسلام خدمت همه دوستان عزیزان واقعا حیف است وقتی خدای به اون بزرگی رو داریم از بنده کوچکش درخواستی داشته باشیم که آیا بده یا آیا نده!خواهشا اندکی به خود بیاییم باتشکر
  • فرشته ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    2 1
    الهی شکر که ما افراد ثروتمند زیاد داریم همین که این تعداد افراد فقیر نیستن جای شکر داره
  • مادرحنا ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    3 4
    سلام.دخترمن حنا فقط 2سال و5ماهش هست.اون چندروزی س که با امام رضا(ع)قهرکرده...همیشه نگاه آسمون می کرد وباش حرف می زد...امادیگه باش حرف نمی زنه....دل دخترکوچک من غمگین و گرفته...میگه پول کرایه ندارم...برم پیش امام رضاجون تا ازش پول قرضی بگیرم و بیام گچساران تا یه خونه کوچولوی کوچولو برای بابا و مامان و آبجی سنا بخرم......حنا با صدای کودکانه اش همیشه میگه....یه روزی امام رضا براش یه خونه کوچولو می خره.....اما چند روزه دلش هوای مشهد رو کرده......بابای حنا چندسال مریض بود و شیمی درمانی می.کرد و پول کارگریش رو می داد دارو....کرایه خونه..... پس مردم خوب و باعزت ایران...به حق آبروی فاطمه زهرا برای بابای حنا دعا کنید....برای دل کوچک حنا هم دعاکنید تا بره پیش امام رضا و برای ما پول قرضی بگیره و بیاره....چون حنا منتظره که روزی امام رضا براش یه خونه کوچولو بخره....تاباباش دیگه پولاش رو نده کرایه خونه...تادیگه براش همیشه بستنی بخره
  • یلدا ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    1 1
    سلام خدا به داد همه فقیرها و نیازمندان برسه من و همسرم چهارده ساله ازدواج کردیم ولی هنوز بچه دار نشده ایم و هزینه دکترها هم بالاست نمیتونیم پرداخت کنیم امیدمان فقط خداست
  • نسترن ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    5 0
    عجب ملتی که تا یه سایتو دیدن عجز و ناله هاشونو ریختن اینجا این یه سایته نه یه صندوق خیریه
  • معین ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    2 1
    هر که نان از عمل خویش خورد منت از حاتم طایی نبرد
  • امید ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    همشونا میخرم
  • امید ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    2 1
    همشونا میخرم
  • علی پارسا ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    20 12
    من پول زیادی دارم خیلی زیاد اگه کسی می خواد بهم بگه تا صد میلیون میدم ولی دو تا چک میگیرم با سود سه درصد
    • فرزاد US ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      ضمن سلام و عرض ادب خدمت شما هموطن عزیز.اگر واقعا با شرایطی که گفتین حدود ۲۰۰ میلیون نیاز دارم و کارمند رسمی سازمان معتبر دولتی هستم که فقط اسمش دهن پرکنه و متاسفانه بدبخت ترین سازمانه و با حقوق ماهی ده میلیون تومان با ۲۹ سال سابقه و مدرک فوق لیسانس به سختی زندگیم رو میچرخونم .بفرمایید باید چه اقدامی کنم اگر ممکنه شماره تلفنتون رو برام ایمیل کنید.باسپاس
  • ميلاد ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    5 5
    من به پسر ٢٠ساله هستم از هيچ كسى هم كمك نمىخوام حتى پدرم البته از نظر مالى من خودم زندگى خودم رو ميسازم و به ديگران هم توصيه ميكنم خودشان زندگى خوبى براى خودشان فراهم كنن نه به فكر كسى باشن كه دستشون رو بگير هيچ كس زندگى شما دوستان رو نميسازه مگر خودشان كسى كه فقير به دنيا بياد گناهى ندارد ولى فقير از دنيا رفتن بزرگترين ذلت هه يه روزى نامه من يا شما چرا به جاى اين افراد نباشد
  • علی ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    3 3
    سلام من پول نمی خوام....من کارشناس ارشد کشاورزی و جزو نخبه ها هستم مقالات همایشی و علمی پژوهشی دارم اهل اهواز مستاجران دو ساله که بی کارم...خانمم فوق لیسانس و نخبه اس. من یتیم هستم و هیچ کسی ندارم تو اهواز اگه پارتی نداشته باشی باید بی کار باشی از شما جهت اشتغال در هر انسانی مساعدت می خوام. من پول نمی خوام کار می خوام
  • ناشناس ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    6 1
    به من بی نوا کمک کنید
  • بي نياز ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    3 7
    من نزديك ٤٠ سالمه نه پول دارم نه خونه نه كار نه زن نه ماشين نه تحصيل نه ملك و زمين من هيچى ندارم خيلي شيك با مادر پدرم زندگى ميكنم و خرجمو ميدن مطمئنم مثل من زيادن ، خيلي از وضع موجود ناراحت نيستم اما مقصر خودم بودم كه شرافتمندانه زندگى كردم وگرنه محاله به جايي برسي و كسي رو زير پات له نكرده باشي
  • فرهاد ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    6 1
    یکی مولتی میلیاردر یکی نون شب نداره
  • محمود ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    6 0
    اقایون خانوما اینا چیه توو بخش نظرات درج کردین ! عزیزان من همگی مشکلاتی دارن به نوبه خودشون سوال اینجاست که ایا با طرح این مسایل و مشکلات اونم زیر این مطلب ایا اون میلیاردرها نویسندگان این مطلب هستن که بیان و بخونن و مثلا چاره جویی کنن واستون ! نه این مقاله هیچ ارتباطی با اون عزیزان نداره پس به امید دستی از غیب نظر درج نکنید از توان خودتون استفاده کنید.پیروز باشید
  • حسن ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    3 2
    سلام نظر من این هستش اونایی که پول دارن بیان با من دوست بشن
  • اشکان20 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
    7 2
    زندگی فقط مال بچه پولداراس. ما فقط ب دنیا اومدیم که مترو خالی نباشه
  • سبحان ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    8 1
    سلام خدمت همه ی دوستان واقعا درد آور که عده ای پول روی پول گذاشتن و بهترین امکانات را برای خود و خانوادیشان فراهم کردند و عده ای بخاطر نان شب و سیر کردن شکم زن و بچه هایشان محتاج اندکی کمکی از طرف همچین آدمایی هستند ک هیچ وقت صدایشان رج نمی شنوند این فاصله طبقاتی ک به وجود آوردند امیدوارم هر چ زودتر این فاصله کم و کمتر بشه تا دیگه هیچ کس منت کسی رو نکشه.
  • علی ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    12 1
    الهی به امید خودت نه بنده ی بیخودت،توکل برخدا
  • سهيل نادري ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    4 3
    سلام اگه ازهركدوم راز موفقيت شون پرسيده ميشد بهترازهمه چي بود متشكرم
  • مریم ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    2 7
    سلام کمک کنید تاازفالکت رهای یابم سی ساله دارای یک فرزند
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    11 2
    فقط خدا .از خدا طلب کنید نه از بنده ناتوانش .اینا اگ پول بخشش میکردن الان میلیاردر نبودن
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    18 1
    كامنتارو كه ميخونى باورت نميشه كه چقد آدم احمق تو كشورمون داره زنگى ميكنه!
  • زهره ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    12 3
    خاک تو سر گداتون کنن. که بجای رفتن به سرکار و از خداوند درونتون کمک گرفتن دست گدایی جلو این آدما دراز کردین.
  • دادا ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    8 4
    منم با شما موافقم کسی که پولدار شده خواسته شما هم بخوایین میتونین
  • دادا ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    12 1
    واقعا منتظری یکی ۱۰۰ میلیون واریز کنه به حسابت؟
  • مصطفی ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    10 5
    من 30 سالم دانشجو ارشد برق هیچی هم از شما نمیخوام از گرسنگی هم بمیرم دست به سمت شما ها دراز نمیکنم! شما اگه راست میگید با وجود شما نباید یه آدم بیکار پیدا بشه یه بچه گرسنه شب سرش زمین بذاره.
  • ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    14 0
    سلام خدا به همه کمک کن
  • مصطفی ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    5 3
    سلام
  • نفس IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
    11 5
    سلام وقتتون بخیر ببخشید مزاحم شدم من چندساله رزمی کار میکنم الان اسمم واسه مسابقات جهانی دراومده و مربی استان از اونجایی ک تو زلزله سرپل ذهاب زندگبمون نا بود شد اه دربساط نداریم شمارو بخداااا قسم میدم جواب بدین یخورده کمکم کنید
  • محمد رضا IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    0 0
    با سلام دختر باجناق من مبتلا به بیماری فانوکمی شده تمام افراد خانواده هم ازمایش ژنتیک دادهاند اما به او نخورده در بانک ژنتیک هم سرچ کردهاند داخل ایران کسی نبوده ولی خارج در برزیل پیدا شده بمبلغ 200میلیون تومان اما وضع مالی خوبی ندارند دخترش 6سال سن دارد و در روستا زندگی میکنند کلا یک خانواده 4 نفریند که پدر در کارخانه اخشان در جاده شیراز سپیدان مشغول بکار است این بیماری اگر درمان نشود به کوری و عقب افتادگی و مرگ منجر میشود تمام مدارک بیماری هم موجود است و هر مدرکی یا خود بیمار را هم خواستید میاوریم خواهشمندم کمک کنید ودل این خانواده را شاد کنید .
  • ناصر IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    0 0
    خیلی هم عالی چند وقتی هست که تصادف کردم وخانه نشین شدم خیلی سختی میکشیم متاهل هستم ودوتا بچه دارم خواهش میکنم کمکم کنید ممنونم شما رو به امام رضا قسم میدم دم عید کمکم کنید خدایا خودت از همه چیزم با خبری ای خدا جان
  • ناصر IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    0 0
    خیلی هم عالی چند وقتی هست که تصادف کردم وخانه نشین شدم خیلی سختی میکشیم متاهل هستم ودوتا بچه دارم خواهش میکنم کمکم کنید ممنونم شما رو به امام رضا قسم میدم دم عید کمکم کنید خدایا خودت از همه چیزم با خبری ای خدا جان
  • ناصر IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    0 0
    خیلی هم عالی چند وقتی هست که تصادف کردم وخانه نشین شدم خیلی سختی میکشیم متاهل هستم ودوتا بچه دارم خواهش میکنم کمکم کنید ممنونم شما رو به امام رضا قسم میدم دم عید کمکم کنید خدایا خودت از همه چیزم با خبری ای خدا جان
  • زهرا یوسفی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام خدمت شما خیلی خیلی عالی که شما اینقدر تونستین موفق باشین اگه امکانش هست من میخوام راهنمایی ازتون بگیرم برای موفق شدن در رویاهام باید چطور شروع کنم ایا میتونم باشما صحبت کنم مشورت بگیرم خیلی خیلی خوشحال میشم واقعا خیلی ممنون وسپاسگذارم.
  • حبیب IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    1 0
    عرض سلام و ادب خدمت بزرگواران،آرزوی شادی و سلامتی برای شما و خانواده محترمتان دارم،این حقیر مشکل پول پیش منزل دارم و شرایطم بسیار حاد و بحرانیست،خدای ناکرده قصد تکدی ندارم و این جسارت رو هم نمیکنم،فقط مبلغ مورد نظر را بصورت قرض الحسنه یا وام میخوام از خدمتتون و حتی چک و یا سفته و هر چیزی برای ضمانت میگذارم،خداوند آبروی داشته تان را بیشتر و بیشتر کند،یا علی
  • کاظم IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    سلام خسته نباشین
  • هاجر IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 0
    باسلام من اگر بشود ميخواهم با يكي از خيرين يا مشاور يا هركس كه رابط شخص خير هست حضوري صحبت كنم ممنون
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 1
    سلام حاضرم به تمام این 30 میلیارد وام بدم
  • جواد شجاعی شیخی IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 1
    با سلام بنده به دلیل مشکلات از درد دندان رنج زیادی میبرم به دلیل هزینه های زیاد نمیتونم دندان پزشکی برم تقاضای کمک دارم بخدا روز خواب ندارم داخل شرکت فک میکنن معتاد هستم دیگه همیشه خجالت میکشم
  • زلیخا IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 1
    سلام اگر واقعا کمک میکنید مریضیم یک دختر ۱۴ ساله دارم مستاجرم اقام هم مریض کسی نیست خرج زندگی بدهد
  • حاج IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    0 0
    سلام تورخدا به ما هم کمک کنید من هم مستاجر هستم سی سال مستاجرم الان دنبال خونه پنجاه متری مکردم صاحب خونه کفته یا باید پیش پول اضافه کنی یا باید بلند شی یازده سال کار کردم به علت کروناتعطیل کردن منبع درامدی هم ندارم با یارانه زندگی مکنیم اطفا به ما هم کمک کنید
  • مشایخ IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    1 1
    اگه دلت خواست رفع قضات رو بدن من خونه بخرم پنجاه ملیون برام کافیه اگه پول داری زنگ بزن زود
  • مریم IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    من در دهلران استان ایلام زندگی میکنم رهن خونه ندارم دوتا بچه دارم شوهرم هم کاری از دستش بر نمیاد کمک کنید
  • مجید IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    سلام وخسته نباشید. یه مطلب خدمت اونایی که میان مینویسن ازخدابخواهید وسرجلوی بنده خداخم نکنید. فکرکردین ازخدانخواستیم سه ماهه شب وروز به درگاه خدا دعا ونذرونیازکردم برای 100ملیون بدهی امانشدکه نشد من درامدم کفاف خرج خوردوخوراک زن ولچه ام میشه ولی این بدهی داره داغونم میکنه وامم نتونستم بگیرم یاسپرده میخوان یاگردش حساب بالا. من کاگر هیچکدومش راندارم. شمابگید چیکا کنم شما به درگاه خدادعاکنید شایدقبول کرد خداهیچکی رادرگیر قرض وبدهی نکنه کاش یه فذجی ازخودخدامیشد
  • مهدی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    سلام برادر نیاز به 5 میلیون دارم شوهرم دیکس کمر داره خودم برای مردم لباس میشورم جای هم اجاره کردیم که اول مرغ در اونجا بوده بچه ام مریض میشه بردرا کمک کنید خدا اون دنیا کمکتون کنه
  • س. اصفهانی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 0
    سلام میخاام کمکم کنیدوسیله خونه هیچی ندارم کسی هم ندارم کمکم کنه جز یه مادر
  • معصومه GB ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    خدا خیرتون بده الهی خیر ببینید که باعث شادی دیگران میشوید لطفا شماره تماس یه خیر را بگید ممنون میشم
  • امیدعبدی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    دوستان انتظارهیچکه ننشینیدهرکه سرش به کارخودش گرمه ازخدابخواهید وبگیریدکه بی منته یاحق
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    سلام من یه خط آخرش بهتون بگم 《زهر است عطای خلق هرچند که دواءباشد/حاجت زکه می‌خواهی جایی که خدا باشد 》ای خدای مهربون(بی منت خلق خود مرا روزی ده/تا از در تو بر در ایشان نروم){یارب تو چنان کن که پریشان نشوم/محتاج به بیگانه و خویشان نشوم/از درگه همچون تو کریمی هرگز هیچ کسی نرفت و من هم نروم
  • نگین IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام من ۲۱سالمه یه بچه ۳ماهه دارم خرج مخارج بچه زیاده مستجرم شوهرم کاردرست حسابی نداره نمیتونه برسع بخدا بچم کوچیکه نمیتونم خودم برم سرکار اگ پول نیاز نبودم به جون بچم نمیومدم دهن باز کنم توروخدا حداقل ۱۰ملیون کمک کنید
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    1 1
    سلام خیلی خوشحالم که پولدارها کلی کارگر و نون خور دارند و خدا انشالله پولشون زیاد کنه و برکت بده خیلی دوستون دارم و امیوارم پولدار تو ایران و جهان زیاد بشه
  • رضا IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    باسلام،هیچوقت از پولدارا کمک نخواهید،اونا اگر هم کمک کنند جایی کمک میکنند که چندبرابر سود بهشون برگرده،بنده سرایدار یکی از پولدارترین تاجرای مشهدم،پول آب و برق و گاز وکرایه خونه سرایداری رو از دستمزدم کم میکنه،وباین باقیموندش بزورزندگی میکنم،در سال اندازه ی چندوانت میوه و برنج خواروبار خرید داره،حتی یه ذره به مانمیده،هیچ،نبایداز پولدارا توقع داشته باشید،کارهای خیرشونم،اگه باشه برای پیشبرد اهدافشون تو دولت و اینجورجاهاس،در کل به خودتون متکی باشید
  • مینا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    من سال هاست میخوام خونه بخرم خواهش کمک کنید خونه بخرم ویکم پول دارم
  • مینا IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    ما می‌خواستیم خونه بخریم ۵۰ میلیون کم داریم کمک کنین
  • فریاد بی صدا IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    بخاطر کوید۱۹.سه هفته در بخشicu درکُما بودم.باتعجب تمامی پرسنل بخش مربوطه خدازندگی دوباره ای به من داد که ارزش معنوی آن قابل قیمت گذاری نیست
  • زهرا IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    توراخدا به من پول بده نمیتونم خونه احاره کنم
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    800ملیارد پول میخام ،،فقط خدا بده بدون منت هست
  • مرضیه IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    800ملبارد نمیخام،،با خدا معامله کردم ،،،خوش باش
  • زهره IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    فقط کافیه خدابخواد قطعا راهی جلوی پات می‌زاره یاتوروبه اون کسی که باید کمک کنه میرسونه
    • 82272727 IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 1
      آقا۳۰ میلیادردرتهران پایتخت کشورم هست چرایکیشون یه مقدارپول کمک من نمی کنه به قرآن مجید
  • امید IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    باسلام ،شانسی اومدم این سایت ،بعضی نظرها مال هفت سال پیشه،نمیدونم چرا بعضیابه اونا که کمک خواستن توهین کردن ، شما درحدی نیستین که به کسی اهانت کنی،اگه واقعا هر پولدار دست یک فقیرو بگیره دیگه نیازمندی نمیمونه ، منم وضع مالی خوبی ندارم ولی مطمئنم ک اینجور نمیمونه،کاش یه سایتی باز بشه که مردم دست همو بگیرن
  • اسکندری BR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 0
    سلام من مطلقه هستم هیچ درآمدی ندارم یک فرزند دختر دارم جایی برا زندگی ندارم زیر خط فقرمیتونید کمکم کنید
  • محمد IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    1 0
    لطفا لطفا لطفا لطفا کمک کنید کمـــــــــــــــــــــک کنید من حای شما بودن ای
  • نحمه BR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    1 0
    من دخترم 5داداش دارم همشون معتاد هستن پدرومادرپیردارم خودم دارم خرجشون میدم خیلی سخته برام خونه هم نداریم
  • ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    1 0
    باسلام بنده یک کارگرساده ساختمانی دچار مشکل دیسک کمر و شکستگی شانه هستم دریک خانه اجاره ای هیچی ندارم درفقر وزجر وتنگدستی هستم اگه امکان داره یک کمک مالی بهم بکنید. ممنونم ازتون
  • احمد حدیدی ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    دعا کنید میلیاردر شوم.قدر پول را بدانید و تا می توانید کارهای خیر کنید و ثواب جمع کنید.کارهای خیر زیاد است که حال ندارم توضیح بدم.علاوه بر ایمیل شماره موبایل رو ضروری کنید.
  • نسترن US ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    سلام من یه زن خانه دار هستم و همسرم کارگر هست که از بلندی افتاده دو تا دستاش و کتفش و دنده هاش دچار شکستگی شده با کلي قرض و بدهی پول عمل هاشو جور کردم برای خرجی خونه جز یارانه هیچی ندارم ازتون خواهش میکنم اگه پیاممو میخونین و امکانش هست کمکم کنین تا بتونم یه کاری راه بندازم من خیاطی بلدم ۵۰ میلیون پول نیاز دارم تا چرخ و اتو و سردوز بگیرم و تو خونه خیاطی کنم هیچ کسو ندارم که ازش کمک بخام حتی درخواست وام کردم که قبول نکردن شمارو بخدا قسم میدم دستمو بگیرین و منو خانوادمون نجات بدین
  • GB ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    واقعان دم همشان گرم خواستن توانستن هست
  • مسلمی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    باسلام .توایران هیچ کسی کمک نمیکنه اگرهم بکنه درحد پول صدتا ساندویچ.چون کمک میکردند میلیادرنمی شدند درخواست کننده اگه اقا باشه اصلا که باطل .ولی خانم باشه مزاحمش میشوند
  • بهی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    من پول نمیخوام فقط راه پولدار شدن رو به من یاد بدین چون میدونم یه رمزی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس