کد خبر 648583
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

یک پایگاه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داده که معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا در صدر لیست گزینه‌های هیلاری کلینتون به عنوان وزیر خارجه قرار دارد.

به گزارش مشرق، در حالی که کمتر از دو هفته تا موعد رسمی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا باقی است، یک رسانه آمریکایی به گزینه‌های احتمالی هیلاری کلینتون برای پست وزارت خارجه پرداخته است.

طبق یک عادت سیاسی مرسوم، معاون رئیس‌جمهور آمریکا از هر حزبی در صورتی که بر اساس محدودیت دو دوره‌ای نتواند برای دوره بعدی نامزد شود، این معاون او است که نامزد می‌شود.

این عادت مرسوم طی دوره‌های متوالی وجود داشته است اما در انتخابات 2016 و به دنبال حضور هیلاری کلینتون، شاهد تکرار این عادت سیاسی در آمریکا نبودیم.

هر چند در ابتدای کارزار انتخاباتی، کم و بیش نام «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به گوش می‌خورد اما او سرانجام رسما اعلام کرد که در مبارزات شرکت نمی‌کند. او اعلام کرد که این کار را به دلایل خانوادگی ناشی از مرگ پسرش انجام داده است.

حالا پایگاه پولیتیکو خبر داده که در صورت پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات، احتمال انتخاب بایدن به عنوان وزیر خارجه دولت بعدی آمریکا وجود دارد.

این پایگاه به نقل از منابع آگاه گزارش داده که جو بایدن، در صدر لیست گزینه‌های کلینتون برای پست وزارت خارجه قرار دارد.

این منبع آگاه که نامی از او برده نشده، البته گفته است که «نه کلینتون و نه هیچ کدام از مشاورانش هنوز در این باره حرفی به بایدن نزده‌اند».

این خبر در حالی منتشر شده که به گزارش پولیتیکو، نام‌های دیگری هم در بین گزینه‌های محتمل کلینتون برای پست وزارت خارجه وجود دارند که نام آنها به شرح ذیل است.

«وندی شرمن»، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا که نقش مهمی در مذاکرات هسته‌ای با ایران داشت و از او به عنوان «یک فرد مطلوب و مورد درخواست در وزارت خارجه» نام برده می‌شود.

«ویلیام بیل برنز» قائم مقام سابق وزیر خارجه آمریکا که او هم از چهره‌های مهم در مذاکرات هسته‌ای ایران بوده و اکنون رییس «بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی» است.

«نیکلاس برنز» که در دولت جورج بوش معاون وزیر خارجه(کاندولیزا رایس) بوده و از چندی قبل رسما جزو مشاوران کلینتون و تیم انتخاباتی وی شده است.

«کورت کمبل» دستیار کلینتون در امور شرق آسیا و پاسیفیک در زمان وزارت خارجه او در دولت اول باراک اوباما از دیگر گزینه‌ها است.

«استروت تالبوت»، قائم مقام وزیر خارجه آمریکا در دولت اول بیل کلینتون و کسی که از مدت‌ها قبل دوست نزدیک کلینتون‌ها است و اکنون ریاست «بنیاد بروکینگز» را برعهده دارد.

آخرین نام موجود در لیست گزینه‌های احتمالی وزارت خارجه، کسی است که پیشتر از او به عنوان گزینه کلینتون برای پست معاونت اولی رئیس‌جمهور یاد می‌شد: «جیمز استاوریدیس» دریادار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس