کد خبر 648483
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به اجماع اعضای خود، با طرح وزیر خاجه این رژیم موسوم به «چماق و هویچ» برای همراهی کردن فلسیطنیان ساکن کرانه باختری موافقت کرد.

 به گزارش مشرق، کابینه‌ امنیتی رژیم صهیونیستی با طرح «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری موافقت کرد.

وبگاه خبری «عاروتص شوع» اعلام کرد که کابینه دولت اشغالگر قدس به اتفاق آراء اعضای خود، دو هفته پیش با طرح لیبرمن موسوم به استفاده از سیاست «هویج و چماق» علیه شهرهای فلسطینی در کرانه باختری موافقت کرده است.

خبرگزاری «فلسطین الیوم» به نقل از این وب سایت، گزارش داد، «بنیامین نتانیاهو» و لیبرمن و «ارییه درعی» وزیر داخلی، «یووال شتاینس» وزیر نیرو و «یؤاو گلنت» وزیر مسکن با این طرح موافقت کرده‌اند.

وب سایت صهیونیستی همچنین به مواضع برخی از مقامات صهیونیستی در رابطه با این طرح اشاره کرده است.

بر این اساس، «موشه کحلون» وزیر دارایی صهیونیست‌ها طرح مذکور را تأیید کرده و در این بین «نفتالی بینت» وزیر آموزش و پرورش و رئیس قوه قضائیه در دولت رژیم صهیونیستی با این طرح مخالفت کرده‌اند.

بر اساس طرح لیبرمن موسوم به سیاست چماق و هویج، رژیم صهیونیستی از این به بعد شهرهای فلسطینی‌ای را که جوانان ساکن آن‌ها عملیات شهادت طلبانه علیه صهیونیست‌ها انجام‌ می‌دهند، مجازات خواهد کرد.

 در مقابل، رژیم صهیونیستی،به مناطقی که ساکنانش در عملیات علیه این رژیم شرکت نکنند، خدمات متفاوتی ارائه خواهد کرد.

در همین ارتباط، پارلمان اسرائیل با اعطای مجموعه از تسهیلات و همچنین صدور مجوز ساخت و ساز برای فلسطینیان ساکن منطقه «c» (ج) موافقت کرده است.

این اولین طرح از این نوع علیه فلسطینی‌هاست که پارلمان رژیم صهیونیستی طی چند سال گذشته با آن موافقت کرده است.

منطقه «c» از جمله مناطقی است که به شکل کامل تحت اشغال صهیونیست‌ها قرار دارد.

طی یک سال گذشته فلسطینی‌های ساکن در اراضی اشغالی بعد از آنکه صهیونیست‌های افراطی به همراه وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند، به منظور مقابله با تعرض‌ها و هتک حرمت به اماکن مقدس دست به عملیات شهادت طلبانه زدند.

با تداوم عملیات شهادت طلبانه که برخی از آن به عنوان انتفاضه سوم فلسطین یاد می‌کنند، فشارها علیه کابینه نتانیاهو بیشتر و شرایط امنیتی سرزمین‌های اشغالی وخیم‌تر شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن از اصفهان ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 0
    سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس