کد خبر 648218
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افرادی که طی 40 سال گذشته در خط انقلاب بودند و حالا حرف‌های ضدانقلابی می‌زنند، لیبرال مسلک هستند.

به گزارش مشرق، حسن رحیم‌پور‌ازغدی ظهر امروز در یادواره شهدای مجاوران خورشید در دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار داشت: طلبه‌ها و دانشجویانی بودند که در هشت سال دفاع مقدس حتی یک‌بار هم در عملیات شرکت نکرده‌اند، بودند طلبه‌هایی که گفتند ما به جبهه نمی‌رویم و درس می‌خوانیم تا به درجه آیت‌اللهی برسیم و برای خود شاگرد جمع کنیم.

وی افزود: شهدا به دنبال کاسبی نبودند و تنها خدا را می‌دیدند، تلفیق دانشجو و طلبه در صورتی اثربخش است که درد دین در افراد باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دو تیپ آخوند و دانشگاهی داریم، بیان کرد: یک دین‌دار بی‌دین داریم و یک عده دین‌دار متدین، همچنین هم آخوند لامذهب داریم و هم آخوند مذهب‌دار.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: برخی حوزوی‌ها و دانشگاهی‌ها از حوزه انقلاب سخن نگفتند، این در حالی است که حوزه و دانشگاه پیش از انقلاب و پس‌ از آن بایستی با یکدیگر متفاوت باشد؛ حوزوی و دانشگاهی سکولار انقلابی و مجاهد بودن را نقطه‌‌ضعف می‌داند.

وی با بیان اینکه عالمی که اهل‌عمل است تاریخ را می‌سازد، بیان کرد: افرادی که 40 سال گذشته در خط انقلاب بودند حال حرف‌های ضدانقلابی می‌زنند، این افراد لیبرال مسلک در دهه 60 با این حرف‌ها مبارزه می‌کردند ولی حال خود این حرف‌ها را می‌زنند.

رحیم‌پور ازغدی گفت: مراجع تقلیدی بودند که در زمان شاه در برابر ظلم و فروختن کشور تقیه می‌کردند این در‌حالی است که تقیه به معنای مبارزه مخفی است نه سکوت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: رزمنده‌هایی بودند که شب‌ها و روزها در داخل قبر می‌رفتند و سجده طولانی می‌کردند، جنگ هشت سال دفاع مقدس کوره آدم‌سازی بود که امام(ره) رهبری آن را به عهده داشت؛ در عملیات‌هایی که شهادت قطعی بود دوستی‌ها میان رزمندگان شیرین‌تر می‌شد، کسی که آمادگی کامل برای شهادت داشته باشد از زندگی لذت معنوی می‌برد.

وی با بیان اینکه در عملیات کربلای چهار، والفجر هشت در ستون خط‌‌شکن پنج یا 6 طلبه حضور داشتند، گفت: حضور طلبه‌ها به ستون خط‌شکن روح معنویت می‌داد، اینکه رزمنده‌ها تن به شهادت می‌دادند برای این بود که می‌دیدند طلبه‌ها در خط عمل قرارگرفته‌اند.

رحیم‌پور ازغدی گفت: افرادی که جبهه نمی‌آمدند ادعا می‌کردند که درس می‌خوانند درحالی‌که جزو تنبل‌ترین‌ها بودند، ولی رزمنده‌هایی که به جبهه رفتند جزء افرادی بودند که ازنظر هوش و ذکاوت مقام بالایی داشتند.

وی بیان کرد: اگر انقلاب و جنگ نبود درک درستی از پیام امام نداشتیم و نمی‌دانستیم که آیات جهاد و شهادت چیست، تجلی آیات جهاد زمانی است که پشت خاکریز باشی، پیکر بی‌جان دوستانت را ببینی، بوی خون و باروت در سرت باشد و گوش آدمی از صدای توپ و تانک پر باشد؛ اگر جهاد نکنی معنی آیات جهاد را نمی‌فهمی.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: همه در مورد انقلاب و جنگ حرف می‌زنند ولی انقلابیون قبل از انقلاب و انقلابیون پس از انقلاب با یکدیگر تفاوت دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افرادی در زمان هشت سال دفاع مقدس به امام خمینی(ره) گفتند که شما در برابر خون این شهدا مسئول هستید، ولی امام(ره) در پاسخ گفته بود که اگر این جنگ هیچ دستاوردی نداشته باشد، چند هزار نفر نیرو تربیت‌شده است، افرادی که این گفته‌ها را مطرح می‌سازند برای آن است که اهل‌بیت(ع) را بدون امامت می‌خواهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدابراهیم شکفته ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    سلام خداکندرهبری معظم به آقای رحیم پور ازغدی تکلیف کنند برای ریاست جمهوری بیایند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس