کد خبر 577907
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اسلام غیرانقلابی وجود ندارد چون انقلاب جزو ذات اسلام است و اسلام خود در قامت یک انقلاب ظاهر شده است.

به گزارش مشرق، حسن رحیم پور ازغدی روز دوشنبه در نشستی با عنوان 'حوزه علمیه تراز انقلاب' در مشهد افزود: اسلام وقتی بهنگام ظهور در فرهنگ، اقتصاد، روابط اجتماعی و زعامت و سیاست دوران خود انقلاب به پا کرد.

وی گفت: تشیع انقلابی ترین تفسیر از اسلام است لذا تمامی ائمه شیعه علیهم السلام یا با شمشیر و یا با سم به شهادت رسیدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هیچ انقلابی چون انقلاب اسلامی چه به لحاظ هدف، چه به لحاظ شعار و چه به لحاظ برنامه شبیه تر به انقلاب امام زمان(ع) نیست.

وی ادامه داد: همیشه یک جریان قوی در طول تاریخ بوده و هست که از تشیع منهای انقلاب و حوزه منهای انقلاب سخن گفته و می گوید.

رحیم پور ازغدی گفت: به عنوان مثال اینکه دو سه روز مانده به نیمه شعبان فقط نقل و نبات توزیع و چراغانی شود اما از ترویج معارف مهدوی خبری نباشد خود نوعی تشیع منهای انقلاب است.

وی افزود: پیش از انقلاب به چنین تفکری تفکر انجمن حجتیه ای می گفتند که کل دین را به مناسک مذهبی تقلیل می داد بدون آنکه سخنی از معرفت و مسوولیت باشد.

او ادامه داد: این در حالی است که انتظار یعنی آمادگی برای هزینه دادن و کسی که منتظر یک انقلاب بزرگ است باید خود انقلابی باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عده ای می خواهند مذهبی باشند اما خطر نکنند و هر چه پای آزمونهای سخت پیش بیاید به تعبیر امام حسین(ع) دینداران کم می شوند.

وی افزود: مطابق منطق قرآن امثال نواب صفوی و آیت الله سعیدی و آیت الله غفاری با آخوندهایی که در حوزه نشستند و سیوطی و لمعه خواندند و در کفش کنی حرم امام رضا(ع) خدمت کردند برابر و مساوی نیستند.

او ادامه داد: تقسیم بندی حوزه و روحانی به انقلابی و غیرانقلابی تا مراجع تقلید هم پیش می رود یعنی مرجعی داریم که در تمامی عمر در دفاع از دین خدا خطر نکرده و مراجعی هم داریم که شهید زنده اند.

رحیم پور ازغدی گفت: در همین مشهد روحانیانی بودند که وقتی شاه به مشهد می آمد به استقبال شاه نمی رفتند و می گفتند بیایید و ما را دستگیر کنید اما روحانی هم داشته ایم که وقتی شاه وارد مشهد شد به پایش افتاد.

وی افزود: این دسته اخیر فکر نکردند که اگر انبیا و ائمه علیهم السلام اینگونه بودند چرا کشته شدند؟ و چرا سر یحیای نبی و حسین بن علی(ع) بریده شد.

او ادامه داد: این دسته از روحانیان وقتی پای بخش خطرناک مذهب به میان می آید و فرمان درگیری و مقاتله و دستور کشتن و کشته شدن صادر می شود به گفته قرآن از آدمها به اندازه خدا می ترسند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز به نحو دیگری انقلاب در خطر است هر چند که دیگر خطر دستگیری، تبعید، جنگ، گلوله، ترکش، زندان و شکنجه نیست.

وی افزود: برای نخستین بار در تاریخ، علما و روحانیان قیام و انقلاب کردند و سپس حکومت را به دست گرفتند که در تاریخ ادیان و شیعیان تاکنون چنین اتفاقی حتی در زمان صفویه و آل بویه رخ نداده است لذا مسوولیت روحانیت کنونی سنگین و البته تهدید نیز جدی است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • رسول ایران ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    حرف حق یعنی همین که ایشون گقتن.............. میلیاردها میلیارد لایک داشت این حرف پر مغز............
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام و صلوات و فیوضات ذات اقدس احدیت بر استاد و مرادم حسن رحیم پورازغدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس