حسن رحیم پور ازغدی با حضور در همایش بین‌المللی افق نو با موضوع ظلم علیه سیاهان گفت امپریالیسم غربی با سیاهان همان جنایت را کرد که امروز در حق مسلمانان روا می‌دارد.

 به گزارش مشرق، در روز اختتامیه همایش بین‌المللی افق نو (پنج‌شنبه گذشته) که برای بررسی نژادپرستی غرب علیه سیاهان و خشونت پلیس علیه سیاهان آمریکا به مدت سه روز در تهران برگزار شد، اندیشمند ایرانی حسن رحیم‌پور ازغدی به عنوان میهمان افتخاری حاضر و به ایراد سخنرانی پرداخت.

سیاهان و مسلمانان ملت‌های ستم‌دیده توسط امپریالیست

رحیم‌پور در این اجلاس ابتدا به وجه مشترک مسلمانان و سیاهان آفریقا اشاره کرد و گفت: «ما و شما ملت‌های تحت ستم و غارت‌شده توسط امپریالیسم غربی به طور عامل و آمریکا به طور خاص هستیم. با ما همان کردند که با شما رنگین‌پوستان به شکل مهندسی‌شده امروزی زیر پوشش‌های روشن‌فکری و حقوق بشری می‌کنند. بزرگ‌ترین جنایت‌ها علیه ما ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان و کثیف‌ترین جنایت‌ها علیه شما متاسفانه در ذیل ادبیات روشنفکری صورت گرفته است.»

وی ادامه داد: «شرایط آنقدر وخیم است که دروغ‌های خیلی بزرگ گفته می‌شود و به دروغ‌های کوچک قانع نیستند. لایحه حقوق بشر از حیثیت همه اعضای خانواده بشری سخن می‌گوید، از صلح و عدالت در جهان حرف می‌زنند. از اینکه تحقیر بشر وجدان بشری را برآشفته می‌کند می گویند اما در همین زمان کثیف‌ترین جنایت‌ها را انجام می‌دهند.»

این متفکر ایرانی افزود: «هیچ انسانی نباید اسیر طغیان و ستم شود اما حتی اجازه اعتراض داده نمی‌شود یعنی آزادی بیان باشد اما امکان بیان نباشد؟ درست زمانی که از برابری حقوق انسان‌ها و آزادی حقوق می‌گویند برخی نمی‌توانند امکان زندگی اخلاقی داشته باشند و معلوم می‌شود که عقل و وجدان شرط نیست بلکه منافع سرمایه‌دار سفیدپوست غربی شرط است. وزارت جنگ و خارجه آمریکا همین حرف‌ها را می‌زند ولی داخل آمریکا با مردم خودشان این گونه رفتار می‌شود.»

تا سیاهان آماده شهادت نباشند، حقوق خود را پس نمی‌گیرند

ازغدی در ادامه گفت: «با ملت‌های ما آن کردند که به شما روا می‌دارند. چرا سیاهان آمریکا شورش می‌کنند اما انقلاب نمی‌کنند. 50 میلیون سیاه‌پوست در آمریکا در غلیان و جوشش هستند اما چرا تنها یک درصد از اقتصاد آمریکا در دست آنان است و چرا جمعیت سیاهان در زندان‌های آمریکا اینقدر زیاد است. چرا یک و نیم میلیون سیاه در آمریکا مفقود هستند. چرا نمی‌توانند حقوق خود را پس بگیرند چون هنوز آماده نشدند قربانی بدهند. ملت ایران 10 هزار شهید داد تا از رژیم شاه آزاد شد. مسلسل روی ما بستند اما مردم آمدند تا حکومت آمریکایی را شکست دادند. وقتی در خیابان‌های آمریکا هم روزی چند شهید دادید و اگر به این حد از شجاعت رسیدید. اگر مسلسل به روی شما گشودند و خیابان‌ها را ترک نکردید خواهید دید که حقوقتان را پس می‌گیرید.»

وی ادامه داد: «اعلامیه حقوق بشر منافع سرمایه‌دار سفیدپوست غربی است. حقوق بشر حقوق محرومان و سیاهان و اقلیت‌های دیگر نیست. آنچه به عنوان تاریخ آموزش داده می‌شود تاریخ و حافظه سیاهان و بردگان نیست. حافظه سرمایه‌داران است. با همان وقاحتی که اخبار جنایات علیه سیاهان را سانسور می‌کنند با همان وقاحت اخبار علیه مسلمانان سانسور می‌شود چون افکار عمومی نباید بدانند آمریکا تا چه حد جنایتکار است.»

اروپایی‌ها به اسم متمدن‌سازی، تمدن‌ها را در آفریقا و آمریکای لاتین نابود کردند

وی تصریح کرد: «همان‌هایی که آفریقا را تصرف کردند چند تمدن را نابود کردند. در آمریکای لاتین هم 6 تمدن را نابود کرده و گفتند که داریم وحشی‌ها را متمدن می‌کنیم. همین کار را در خاورمیانه هم انجام دادند و گفتند جنگ مدرنیته و سنت است. رژیم شاه یک انتخابات هم نداشت و ده‌ها هزار آمریکایی‌ و انگلیسی ما را نابود می‌کردند و آموزش شکنجه می‌دادند. این دیگر تاریخ نیست اخبار روز است. اگر روزانه سیاهان را کشتند در همین چند ماه اخیر هزاران هزار نفر را در یمن، عراق و سوریه همان‌ها به خاک و خون کشیدند. خودشان داعش را تشکیل دادند تا انقلاب‌های اسلامی را به جنگ و خونریزی بکشند.»

ازغدی خاطرنشان کرد: «آمریکا در 35 سال گذشته 100 میلیون نفر به جمعیت خود اضافه کرده است. یکی از اهداف این اقدام این بود که سیاهان که قوی‌ترین اقلیت جامعه آمریکایی بودند و می‌توانستند خطری باشند برای راه‌اندازی انقلاب به اقلیتی ضعیف تبدیل شوند. خطرناک‌ترین و انقلابی‌ترین اقلیت در جامعه آمریکا سیاهان آمریکا هستند ولی فقط یک درصد از اقتصاد این کشور در دست آنان است و با تبعیض کنترل‌شده و زرورق پیچیده شده آنها را کنار می‌زنند.»

غرب فرهنگ‌ها و اخلاق را نابود می‌کند

وی در ادامه گفت: «در فیلم‌ها نشان می‌دهند سیاهان زباله‌های جامعه آمریکایی هستند اما‌ آمریکایی‌ها با همه جا این کار را می‌کنند. اول فرهنگ‌ها را نابود می‌کنند و بعد اخلاق را از بین می‌برند. وقتی کریستف کلمپ با کمک ملوانان مسلمان و تجهیزات مسلمانان به آمریکا رفت در سفرنامه خودش ذکر کرد که ابتدا با سکه‌هایی با ضرب عربی در سواحل مواجه شدند.

مسلمانان قبل از آنها به آمریکا رفته بودند اما هیچ کس را به بردگی نگرفتند و با ساکنان آنجا تجارت می‌کردند. در سفرنامه کلمپ آمده است وقتی ما وارد شدیم فکر کردند میهمان هستیم و با گل و میوه به استقبال ما آمدند. مردم آمریکای لاتین با کمال میل هرچه داشتند به ما دادند.»

ازغدی در ادامه پرسید: «با این اوصاف چه کسی وحشی است و چه کسی انسان است. بومیان آمریکا اهل خشونت نبودند و نمی‌دانستند خشونت چیست؟ اما کلمپ گفت به همین دلیل آنها می‌توانند خدمتکاران خوبی باشند و غربی‌ها با یک سپاه 50 نفری قادر خواهند بود همه‌شان را شکست دهند و این طرز فکر اروپایی- آمریکایی است پس جنایت از کجا به کجا صادر شد.»

جنایات غرب علیه بومیان آفریقا مانند جنایات آمریکا و اسرائیل علیه مسلمانان است

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: «نکته دیگر در مورد غرب قساوت و خشونت است. شکنجه‌هایی که علیه ما و علیه اجداد شما انجام داده‌اند هیچ جای دیگر انجام نمی‌گرفت. آنقدر سیاهان آفریقایی شکنجه می‌شدند که به طور دسته‌جمعی دست به خودکشی می‌زدند. نیمی از جمعیت هائیتی در چند سال کشته شدند. نسل‌کشی واقعی در آنجا انجام گرفت. بومیان در مزارع خود تحت فشار قرار می‌گرفتند. آمریکا این گونه ساخته شده است. کاری که اروپاییان در آفریقا و آمریکای جنوبی با بومیان کردند همین کارها را آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها با ما مسلمانان انجام می‌دهند. قبل از انقلاب به ایرانیان یاد می‌دادند چگونه انقلابیون را شکنجه کنند.»

غرب تمدن‌سوزی کرد نه تمدن‌سازی

وی تصریح کرد: «نکته تمدن‌سوزی به جای تمدن‌سازی است. کشف آمریکا مسخره است. این در واقع شروع غارت آمریکا بود. من که نمی‌توانم خانه شما را کشف کنم. سیاهان و سرخپوستان از لحاظ کشاورزی به مراتب بهتر از اروپاییان بودند. تصویری که ما و شما از هم داریم توسط آمریکا ترسیم شده است. هژمونی سرمایه‌داری شما را به ما و ما را به شما معرفی می‌کند. آفریقایی که همه سیاه و وحشی هستند و خاورمیانه‌ای که همه وحشی و آدم‌کش هستند. انقلاب صنعتی در غرب در قرن 19 به وقوع پیوست اما در قرن 16 میلادی آفریقایی‌ها کارخانه نساجی و کتابخانه داشتند.»

غرب تمدن بشر را به دروغ نوشت

غربی‌ها تاریخ بشر و حقوق بشر را دوباره به دروغ نوشتند. وقتی اروپاییان 15 و 16 میلادی وارد آفریقا شدند خودشان نوشتند که فرهنگ آفریقا جلوتر از اروپا بود. در کشاورزی، صنعت نساجی، معماری و شهرسازی‌ آفریقایی‌ها جلوتر از اروپایی‌ها بودند. قوانین اروپا سرمایه‌داری و مالکیت به نفع سرمایه‌داری‌ بود و مجازات وحشیانه به نفع سرمایه‌داری صورت می‌گرفت اما در همان زمان در آفریقا پیوندهای گرم مالکیت خصوصی وجود داشت اما خشن نبود.»

وی تصریح کرد: «پدران حقوق بشر و مدرنیته کسانی هستند که بدترین جنایات را در حق آفریقایی‌ها روا داشتند و همین الان هم روا می‌دارند. ادبیات مدرنیته ادبیاتی است که می‌گوید سیاه سزاوار مجازات است اما این از کجا آمده. همین ادبیات علیه مسلمانان استفاده می‌شود در حالی که وحشی‌ترین‌ها را  خودشان تربیت کردند.»

در ادامه سخنرانی رحیم‌پور ازغدی خطاب به مدعوین سیاه پوست در این همایش پرسید چرا سیاهان، نژاد مظلوم در آمریکا چند قرن است که شورش می‌کنند اما انقلاب نمی‌کنند؟

وی ادامه داد: «در سفری به آمریکا در حالی که برای سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی به سمت ایستگاه می‌رفتم شنیدم که صدای کسی می‌آید که در سرویس بهداشتی سخنرانی می‌کرد. با مراجعه به محل دیدم جوان سیاه‌پوستی است که آنجا سخنرانی می‌کند. وی فردی جدی بود و درباره حقوق سیاهان به طور جدی سخن می‌گفت. گفت جای دیگری برای سخنرانی ندارم. اینجا هم ایرادی به سخن گفتن من گرفته نمی‌شود. حکومت‌های غربی از آزادی می‌گویند اما انسان‌ها و آمد و شد همه آنها تحت کنترل است. کومونیست‌ها و فاشیست‌ها و همه در قرون وسطی اینقدر نظارت بر مردم نداشتند.

موسیقی‌هایی اعتراضی که سیاهان علیه سرمایه‌داری و لیبرال دموکراسی ساخته می‌شود در رسانه‌های آنان معنایش را تغییر می‌دهند و هروقت سیاهان خواستند انقلاب کنند کسانی نفوذ کردند و گفتند تن به خطر ندهیم و کشته نشویم. ملکوم ایکس گفته است کجا مظلومی حق خود را گرفته بدون کشته دادن؟»

ازغدی گفت: «تا روزی نیاید که کشته دهید تا روزی هزار کشته ندهید به حق خود نمی‌رسید. ملکوم ایکس تا مدتی قبل از ترورش توسط اف‌بی‌آی از انحراف سخن می‌گفت و آن زمان سفیدان دعوت به گفت‌وگو کردند اما چرا پیش از آن گفت‌وگو نکردند؟ رهبری تظاهرات سیاهان را نفوذی‌ها به دست گرفتند. جلو آمدند و گفتند سیاهان سرخود کار می‌‌کنند این نهضت را بی‌اثر کردند و راهپیمایی‌ها تبدیل به سیرک شد. انقلاب آغاز اما مصادره و اشغال شد.»

وی ادامه داد: «پیام این است که اگر توانستید راهپیمایی را راه بیندازید و اگر گفتند به خانه‌هایتان برگردید و به خانه‌هایتان برنگشتید آنها تصمیمات دیگری خواهند گرفت. در انقلاب ما تانک‌ها را به خیابان آوردند اما مردم مقاومت کردند. مردم در خیابان‌ها خوابیدند و به خانه‌هایشان برنگشتند. جنازه‌های مردم را در گورهای دسته جمعی دفن کردند اما ملت ما باز هم به خیابان آمدند. ملت ما 200 هزار شهید داد تا دوام آورد. اگر شما یک دویستم ما هم شهید بدهید دوام خواهید آورد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس