شما را فردی علمی می‌دانم و گمان می‌کنم مبنای اظهارات شما در نامه‌ای که خطاب به بنده نوشته‌اید، اطلاعات اشتباهی است که به شما ارائه شده است و فکر می‌کنم بر اساس سابقه‌ای که از ابتدای انقلاب از من دارید مرا خوب می‌شناسید و آنچه را که در شورا صورت پذیرفته است خوب می‌دانید. بهتر است بر اساس واقعیات مسلم و نه بر اساس فرضیات قضاوت فرمایید.

آقای زیباکلام! اطلاعات غلط به شما داده‌اند/ شتابزده عمل نکنید
به گزارش مشرق، چند روز پیش دکتر سعید زیباکلام، در نامه‌ای با پرسش‌هایی را از مهندس چمران و دکتر قالیباف طرح کرد و در آن درباره برخی موضوعات از جمله واگذاری املاک پرسش‌هایی را مطرح کرد. رییس شورای شهر تهران پاسخی به این نامه نوشت که متن آن در ادامه می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر سعید زیباکلام اخیرا در نامه‌ای بنده را خطاب قرار داده و سوالاتی را در بحث املاک شهرداری پرسیده‌اند. روش من بر عدم پاسخگویی به هر آن چیزی است که درباره شخص خودم می‌باشد ولی از آنجایی که در قضیه املاک حق شخصی بنده مطرح نیست و بحث بر سر حق اعضای شورای شهر است و آقای دکتر زیباکلام را فردی مسلمان می‌دانم نکاتی را جهت ثبت در تاریخ عرض می‌کنم تا به قول ایشان در «چند صباحی که از عمر» اگر مانده باشد، ناگفته‌ای باقی نماند. طبیعی است بنده درباره آن بخش از نامه که سوال فرموده‌اید سخن بگویم.

 در بخش سوم نامه خود از سیاسی دانستن انتشار نامه سازمان بازرسی انتقاد کرده‌اید. در این باره ذکر این نکته ضروری است که نامه سازمان بازرسی به تعدادی از مسئولان شهرداری به گفته سخنگوی محترم دستگاه قضایی نامه‌ای ابتدایی و برای دریافت پاسخ از این افراد در شهرداری بوده است. طبیعی است نامه‌ای که مبنای آن پرسش از اشخاص است و هدفش تحقیق بوده نمی‌تواند سند و مدرک قطعی تلقی شود و طی بیانیه‌ای سازمان بازرسی این موضوع را رسما اعلام نمود که موید همین مطلب است.

نکته دیگری که اشاره کرده‌اید غیرمحرمانه‌بودن نامه بازرس سازمان بازرسی بوده که همانگونه که حتما در اخبار روز یکشنبه هفته جاری پیگیری فرموده‌اید، حجت‌الاسلام اژه‌ای به صراحت بر محرمانه بودن نامه از سویی و اصرار سایت متخلف بر انتشار این نامه با وجود اطلاع از مقدماتی بودن، غیر قطعی بودن و البته محرمانه بودن آن، جرم دانسته‌اند. اینجانب خود نیز در سازمان بازرسی پاکت نامه ارسالی را که قید شده بود «شخصا مفتوح فرمایید-محرمانه» مشاهده نمودم. بنابراین شکی در محرمانه بودن و شخصی بودن آن نیست.

 به عنوان رئیس شورای شهر تهران در قبال اتهام نابه‌جایی که به برخی اعضای شورای شهر که اساسا ملکی از شهرداری خریداری نکرده‌اند و به اشتباه نامشان در نامه ذکر شده مسئولم که از آبرو، حیثیت و کیان شورای اسلامی شهر تهران که مورد وثوق مردم بوده‌اند، دفاع کنم و به نامه بیست تن از اعضا پاسخ مثبت دهم و به همین منظور از ریاست محترم قوه قضائیه درخواست نمودم که به این موضوع رسیدگی و در مسیر شفاف‌سازی اقدام فرمایند که شما این موضوع شفاف سازی را به عنوان برخورد قضایی تلقی نموده و بر آن تاخته اید در حالی که برای آرامش وجدان خود و روشن شدن موضوع برای همگان درخواست رسیدگی کرده‌ام که حق شورا است.

جناب آقای دکتر زیباکلام!
انتشار غیرقانونی و غیرشرعی نامه محرمانه و مقدماتی بازرس سازمان بازرسی به چندین تن در شهرداری تهران مقدمه حرمت‌شکنی، تهمت و افترا به بسیاری از افرادی شد که جزو یاران انقلابند و در وهله اول هم مسلمان. جایگاه تهمت به مومن در دین ما کجاست؟ با چه منطقی دفاع مشروع یک مسلمان برای اعاده حیثیت خود از دستگاه قضا را خلاف شرع و قانون تلقی می کنید؟ اگر شما بودید چه می‌کردید؟

غیر از آن بود که این موضوع را برای روشن شدن، ضروری می‌شمردید و ما نیز همین کار را صورت دادیم.

جناب آقای زیباکلام!
شما را فردی علمی می‌دانم و گمان می‌کنم مبنای اظهارات شما در نامه‌ای که خطاب به بنده نوشته‌اید، اطلاعات اشتباهی است که به شما ارائه شده است و فکر می‌کنم بر اساس سابقه‌ای که از ابتدای انقلاب از من دارید مرا خوب می‌شناسید و آنچه را که در شورا صورت پذیرفته است خوب می‌دانید. بهتر است بر اساس واقعیات مسلم و نه بر اساس فرضیات قضاوت فرمایید.

جناب آقای دکتر زیباکلام!
بنده حقیر به عنوان یک مدرس دانشگاه صدها دانشجو را می‌شناسم که بر مبنای اتهامات دروغ و جریان‌سازی و عملیات روانی افرادی که مرزی برای دروغ‌پردازی و تخریب نمی‌شناسند، ایمان‌شان به انقلاب و ارزش‌های آن خدشه‌دار می‌شود و قطعا استفاده از ابزار تخریب بر مبنای آنچه هنوز اثبات نشده است کاری خلاف انسانیت است.

 شما را برادر معتقد و با باورهای دینی می‌دانم و تلاش کرده‌ام و می‌کنم که در این مسیر اگر خلافی مشاهده کنم در مقابل آن بایستم و  آخرت خود را فدای دنیا ننمایم. سوابق شما و عقل حکم می‌کند تا از شتابزدگی در بیان و عمل پرهیز فرمایید و همه ما حکم نهایی نهاد عالی نظارتی کشور یعنی قوه قضائیه را فصل‌الخطاب بدانیم.

انشالله خدا بنده و شما را در مسیر شناخت حق بصیرت کامل عنایت فرماید و برای تحقق آن ثابت قدم بدارد.  

والعاقبة للمتقین
مهدی چمران
۴ آبان ۹۵

منبع: فردا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 0
    اقای زیباکلام قدری با بصیرت و تامل رفتار کنید لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس