با همه تلخی‌ها و تجارب به دست آمده برای جریان انقلابی در جلوگیری از شایعه و قضاوت بی‌جا، حالا نوبت محمد باقر قالیباف است تا نشان دهد در برخورد با متخلفین هم، مدیریت جهادی کارآمد است.

سرویس سیاست مشرق - وب‌سایتی معلوم‌الحال گزارشی محرمانه را منتشر می‌کند؛ گزارشی از واگذاری‌های زمین و آپارتمان به تعدادی از مدیران شهرداری تهران، خبرنگاران و اعضای شورای شهر آن هم با تخفیف‌های میلیونی یا میلیاردی، مردم شهر نه می‌توانند باور نکنند و نه می‌توانند به راحتی قبول کنند که شهرداری که نماد کارآمدی است، این‌چنین مرتکب چنین تخلف و فسادی شود.

آن سوی دیگر، حامیان دولت به جای تحت‌فشار قرار دادن آقای رئیس‌جمهور و یارانش برای مقابله با فساد فیش‌های حقوقی، می‌گویند بهترین فرصت برای مقابله با جریان انقلابی و فیش‌های حقوقی، مطرح کردن و ایجاد موجی با نام اسم رمز "املاک نجومی" است؛ چه راست باشد و چه دروغ، چه شهرداری فساد کرده با نکرده باشد، بهترین فرصت ممکن برای ضربه زدن به اعتبار اصولگرایان به دست آمده است.

حالا نوبت قالیباف است که «محکم و قاطع» با متخلفین برخورد کندخبرنگاری بازی خورده گروه‌های سیاسی است، با اینکه می‌داند انتشار گزارش سازمان بازرسی جرم است، اقدام به انتشار گزارشی می‌کند که دروغ و راست را به هم آمیخته است، گزارشی که باعث می‌شود آبروی بسیاری از افراد در جامعه خدشه‌دار بشود، رسانه‌های ضدانقلاب و زنجیره‌ای‌ها وارد فاز حمایت و شایعه‌پراکنی علیه شهرداری تهران می‌شوند و دراین‌بین، خبر می‌رسد خبرنگار فرصت‌طلب، وارد بازی امنیتی شده است و به همین دلیل، نهادهای ذی‌ربط وی را دستگیر می‌کنند، بازهم رسانه‌های ضدانقلاب و اصلاح‌طلب در نقش حامی یاشار ظاهر می‌شوند، دوستان نادان و جاهل در لباس اصولگرایی، بدون اینکه ذره‌ای با خود بی اندیشند که چرا قوه قضائیه و نهاد امنیتی سلطانی را دستگیر کرده‌اند، بدون اینکه با خود بی اندیشند حامی یاشار VOA و BBC فارسی است، ژست عدالت‌طلب به خود گرفته و در پازلی بازی می‌کنند که نتیجه‌اش این عبارت است، "قوه قضائیه و نهاد امنیتی به یاشار سلطانی ظلم کرده است، یاشار یک مجاهد در راه مقابله با فساد بود."

مسئولان قوه قضائیه به جزئیات بیشتری از پرونده اشاره می‌کنند و کاشف به عمل می‌آید که حکیمی‌پور عضو اصلاح‌طلب شورا، اسناد سازمان بازرسی را در اختیار خبرنگار قرار می‌دهد، اینکه چه کسی گزارش محرمانه سازمان بازرسی را به حکیمی پور رسانده است و حکیمی‌پور چرا این گزارش را به سلطانی داده است، خیلی ابهام و پیچیدگی ندارد، اصلاحات از کارآمدی می‌ترسد و باید به ای نحو، نماد مدیریت جهادی را تخریب و تضعیف کند.

بالاخره دادستان کل کشور در رسانه ملی درباره املاک شهرداری تهران لب به سخن می‌گشاید و می‌گوید: در مجموع ما در بررسی‌هایمان به این نتیجه نرسیدیم که فساد سازمان‌یافته‌ای در شهرداری تهران واقع شده باشد.[1]

حجت‌الاسلام منتظری اما به تخلف‌هایی اشاره می‌کند که در مقیاس 14 هزارنفری که خانه‌دار شده‌اند، عدد بزرگی نیست ولی باید به آن توجه شود.

دادستان کل کشور درباره تخلفات انجام شده در واگذاری زمین و آپارتمان به کارمندان و مدیران شهرداری تهران می‌گوید: یکسری املاک دیگری به صورت آپارتمان به دسته‌ای از مدیران و شاغلین شهرداری که فاقد مسکن بودند واگذارشده که با مجوز شورا می‌توانستند مقدار تخفیف دریافت کنند ولی بیش ازآنچه باید به آن‌ها تخفیف داده‌شده است که ما اشکال شکلی و ماهوی در این مسئله دیدیم و تخفیف‌های داده‌شده صحیح نبوده و باید اصلاح شود و شهردار تهران اعلام کرد در جریان تخفیف‌ها نبوده است.

منتظری گفت: در بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که حدود 150 نفر افرادی بودند که از مجموعه خود شهرداری هستند و می‌توانستند از تسهیلات و امکانات شهرداری استفاده کنند و آن‌ها در تعاونی عضو شدند و تخفیفانی که گرفته‌اند صحیح نبوده است و ابلاغ‌شده است که بر اساس نظر کارشناس باید تخفیفات غیرمجاز برگردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری افزود: در مجموع حدود 29 نفر نیز هستند که خارج از شهرداری بودند که با معرفی، یکسری آپارتمان به آن‌ها واگذارشده که طبق مقررات قانونی تخلفات قطعی است و باید نسبت به آن رسیدگی شود اولین کار این بود که به آن‌ها اعلام شود که این معامله باطل است و باید فسخ شود که این مسئله را به شهرداری گفتیم و شهرداری تهران هم بلافاصله اعلام کرد همچنین تعدادی نیز خارج از تعاونی و به صورت مستقیم املاک به آن‌ها واگذارشده بود که نباید انجام می‌شد.

در مجموع قرارداد 45 نفر باطل بود و باید فسخ می‌شد و آن را به شهردار اعلام کردیم و در آخرین نامه‌ای که فرستادند 36 مورد از این موارد را ابطال کردند که 9 مورد دیگر باقی‌مانده است که اشکالات قانونی داشته است اما باید این معاملات نیز فسخ شود.

یعنی از 14 هزارنفری که خانه‌دار شدند، در حدود 200 تخلف نیز صورت گرفته است که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

حال مخاطب اصلی این سخن شهردار محترم شهر تهران است؛ جناب آقای قالیباف؛ جنابعالی نه به‌عنوان یک شخص بلکه به‌عنوان نماد جریان انقلابی در عرصه اجرا و کارآمدی و مدیریت جهادی، پرونده قابل قبولی از خود ارائه کرده‌اید و دوست دشمن بر این مهم، واقف هستند و در نهان و آشکار، اعتراف می‌کنند؛ به هر جهت شایعه املاک شهرداری تهران، با امنیت روانی مردم بازی کرده است، البته ضربه بزرگ به اعتماد مردمی، به دلیل نالایقی مدیران دولتی وارد شده است، وقتی مردم می‌بینند یک مدیر بدون هیچ دلیلی حقوق میلیونی و وام میلیاردی سر سفره خود می‌برد، خبر املاک شهرداری آن‌ها را بیشتر اذیت می‌کند چون شهرداری به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارد و هزینه‌هایی بابت مسائل جاری اعم از تراکم، پسماند و مالیات و ... از مردم اخذ می‌کند، مردم نیز نسبت به دخل‌وخرج شهرداری حساسیت بیشتری دارند.

حالا نوبت قالیباف است که «محکم و قاطع» با متخلفین برخورد کندبه هر جهت با ورود قوه قضائیه و همکاری شهرداری تهران، پرونده املاک بسته شد اما تخلف‌هایی صورت گرفته است که به‌عنوان نقاط کوچک سیاه بر کارنامه املاک است؛ لذا برای نشان دادن صداقت به منتقدین، رضایت مردم و همچنین کمک به جریان انقلابی، اقدامات زیر مهم‌ترین وظیفه جنابعالی در برخورد با تخلفات روی‌داده است.

1- با افرادی که تخلف کرده و برخلاف قوانین تخفیف‌های بیشتر داده‌اند، برخورد کنید.

2- افراد متخلف از سِمت‌های خود عزل شوند.

3- متخلفین به قوه قضائیه سپرده شوند.

4- میزان تخفیف‌هایی که بیش‌ازحد مجاز بوده اعلام شود تا دوباره کسی نگوید تخفیف‌ها میلیاردی بوده است.

5- افرادی که برخلاف مقررات و قانون بدون اینکه نقشی در شهرداری تهران داشته باشند، صاحب‌خانه شده‌اند، بر اساس قانون با آن‌ها برخورد شود و حتی اگر قانون اجازه می‌دهد، املاک یاز مین واگذارشده، از آن‌ها پس گرفته شود.

6- در یک نشست خبری با اصحاب رسانه، پرونده شایعات باقی‌مانده از املاک واگذارشده را ببندید.

به هرجهت، با همه تلخی‌ها و تجارب به دست آمده برای جریان انقلابی در جلوگیری از شایعه و قضاوت بی‌جا، حالا نوبت محمد باقر قالیباف است تا نشان دهد در برخورد با متخلفین هم، مدیریت جهادی کارآمد است.



[1] -http://www.mizanonline.ir/fa/news/237693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 62
  • قل مراد ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    وب‌سایتی معلوم‌الحال!! همون وب سایتی که وقتی علیه دولت افشاگری می کرد با انتشار می دادیم تعداد املاکی که یاشار سلطانی اعلام کرده بود تایید شد و وای بر ما اگر عدالت رو با عینک حزب ببینیم
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    آقای قالیباف این گوی این میدان ... یه نگاهی هم به دور و ریات کن
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    فساد از هر نوعی زشت است. کاری هم به این جناح و آن جناح ندارد. پول و قدرت ذاتا فسادآور است.
  • محمدرضا سرافرازان ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    فقط 200 تخلف... نمره ی خیلی خوبیه
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    سایت مشرق ! خودتی - صبر کنید - خداوند هم صبر می کند -
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    قالیباف معرفی کنه قوه قضائیه هم برخورد کنه تا دیگه بهونه ای برای تهمت زنندگان باقی نمونه
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    روحانی هم با مسببان هشت هزار میلیارد برخورد کنه
  • دانشجو ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    درود بر قالیباف که با متخلفین برخورد میکنه نه اینکه اونها رو سرمایه نظام بنامه!
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    دمت گرم مشرق خوب بود
  • mohsen ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    متاسفانه یه عده بی بصیرتها از آقای قالیباف حمایت میکردند و میکنند! آه آقای احمدی نژاد به خاطر تهمتهای بزرگی که بهش زدنددامن خیلی ها را خواهد گرفت .
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    تا وقتی حقیقت را که همانا دست بالاتر فساد در دوران اصلاحات است قبول نکنی نمیتوانی از عدالت دیگران خرده بگیری
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    اون که خودتی این صبری که نتیجه اش میشود خسارت کرسنت و اختلاس صندوق ذخیره و بی اثری برجام از القائات شیطان است بیخود چهره مطهر نگیر
  • کیان ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    دوست عزیز مراقب باش که روی موج تبلیغات اصلاح طلبان و لیبرالها و روزنامه های زنجیره ای گرفتار نشویم. اینها می خواهند که این دو عزیز (قالیباف و احمدی نژاد) را مقابل یکدیگر قرار دهند تا طرفداران این دو یکدیگر را تخریب کنند و از دشمن واقعی و خائنین به مملکت غافل بشوند. خدا به زودی خائنین و منافقین را رسوا و خار و ذلیل می نماید.
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    آقای قالیباف ببینم چیکار می کنه ...
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    رئيس جمهور دوره بعدي اقاي قاليباف قدرتمند
  • ناشناس ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    ان شاءالله .
  • مسعود ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    دادستان کل کشور تصریح فرمودند که در 104 تعاونی مسکن شهرداری تخلفی صورت نگرفته است .
  • عطا ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    این برخوردهای احمق پنداری مشرق و سایر اصولگراها باعث شده که هیچ وقت در اهیچ انتخاباتی برنده نشوند. از دین نمی دانم چه چیزی یاد گرفته اید که همه چیز را قبیله ای بررسی می کنید. قالیباف خودش دستور پرداخت داده با کی برخورد کند؟
  • ناشناس ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    این تخلفات اندک در شهرداری قابل قیاس با فساد 8000 میلیاردی صندوق فرهنگیان و حقوق های نجومی نیست .
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    پس حکم قبیله اصلاحات چیست که سردسته فلانها وزیر میشود
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    من به حزب بازی و شایعات کاری ندارم ام سوًالم اینه چطور آقای قالیباف از این تخلف بیخبر بودی این نشونه ضعف مدیریت نیست؟امیدوارم سانسور نشه چون از قالیباف انتقاد کردم
  • سید حمید ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    اگر عدالت خوب است باید برای همه اجرابشه.
  • سید حسین ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    قالیباف خودش دستور پرداخت رو داده؟!! این چه حرفی هست که میزنید برادر من؟! در شهرداری به اون بزرگی، فکر می کنید هر اتفاقی با تایید قالیباف انجام شده! پس اینطور باشه هر اتفاق کوچک و بزرگی که در دولت احمدی نژاد و روحانی هم افتاده حتما اونها تایید کردند! مهم این هست که بعد از با خبر شدن از فساد، با آن مقابله کرد نه اینکه مثل یکی بیای بگی کابینه خط قرمز من هست و مثل اون یکی دیگه بگه صاحبان حقوق های نجومی ذخایر نظام هستند!
  • مهدي شهري ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    دوستان مشرق نيوز ،در بند 7 منشور مقام معظم رهبري براي مبارزه با مفاسد اقتصادي آمده است :"‌ در امر مبارزه با فساد نبايد هيچ تبعيضی ديده شود. هيچکس و هيچ نهاد و دستگاهی نبايد استثنا شود. هيچ شخص يا نهاد نمي‌تواند با عذر انتساب به اينجانب يا ديگر مسوولان کشور، خود را از حساب‌کشی معاف بشمارد. با فساد در هر جا و هر مسند بايد برخورد يکسان صورت گيرد. "بنابراين شهرداري تهران هم از اين امر مستثنا نيست .
  • میم ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    چپ و راست هر دو سروته یه کرباسن! درود به احمدی‌نژاد که برای هردوشون روز رو کرده بود شب سیاه!!!
  • majid ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    اقای ناشناس لطف کن دوتا فساد کلان در دوران اصلاحات را فقط نام ببر.
  • majid ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    هنوز هیچ مرجع رسمی و قانونی فساد هشت هزار میلیاردی رو تایید نکرده.
  • majid ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    تو خواب شاید
  • محمد ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    "دوستان نادان و جاهل در لباس اصولگرایی، بدون اینکه ذره‌ای با خود بی اندیشند که چرا قوه قضائیه و نهاد امنیتی سلطانی را دستگیر کرده‌اند" یعنی الان که ما خومون رو اصولگرا می دونیم و با نظرت مخالفیم، نادان و جاهلیم !!! حداقل، فن بیان رو از شهید مطهری یاد بگیریم.
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    بدبختی مشرق! برای همین هم هست که در جامعه جایی ندارید و مرتب شکست میخورید.
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    خدایا ما رو به راه راست هدایت کن
  • حمید ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    آقای قالیباف مدیری جهادی و پیشکسوتی ارزشمند از دوران سخت دفاع مقدس و ادوار دیگر تا کنون میباشد و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تلاش بر این است که ایشان را ترور شخصیت کنند لطفا از خدمات ایشلن به نظام و دفاع ار کشور بنویسید این مسئوایت ماست که نسلهای جوان را آگاه کنیم تاریخ قضاوت خواهد کرد
  • ملتو درياب ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    قطارهاي مترو خط ٣ خدا وكيلي كمه هر ١٥ دقيقه يك قطار ، خيلي كمه صبح و غروب نميشه سوار شد
  • ناشناس ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    یا شار سلطانی بازی خورد وگرنه ایشان آدم سالم و پاکی است.البته گرایش سیاسی او اصلاح طلب است
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    فکر کنم صحبت های دادستانو دیروز نخوندی
  • سهراب ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    آقا مجید: کرسنت کرباسچی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس