کد خبر 647859
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

پهپاد جدید نیروی دریایی سپاه با قابلیت انجام عملیات انتحاری، رونمایی شد.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مهمترین نیروهای عمل کننده در خلیج فارس به شمار می‌رود و عملکرد این نیرو، همواره مورد توجه رسانه‌ها بوده است.

این نیرو، با در اختیار داشتن انواع موشک‌های کروز، بالستیک، قایق‌های تندرو (در انواع مختلف)، ناوچه‌های موشک‌انداز، بالگردهای رزمی و . . . ، آمادگی کاملی برای برخورد با هرگونه اقدام خصمانه دشمن دارد.

در همین زمینه، نیروی دریایی سپاه اخیرا با طراحی و تولید یک مدل پهپاد رزمی - شناسایی، به قابلیت دفاعی خود در بخش هواپایه و هوایی، افزوده است.

رونمایی از اولین پهپاد انتحاری ندسا+عکس 

نمونه‌های شناسایی این پهپاد به دوربین‌های پیشرفته نظامی با قابلیت استفاده در شب و روز و همچنین با امکان استفاده در مناطق مرطوب دریایی، به پرواز در آمده و به انجام ماموریت می‌پرازد.
 
رونمایی از اولین پهپاد انتحاری ندسا+عکس 

این پهپاد، حدودا 4 ساعت مداومت پروازی داشته و می‌تواند تا بُرد 1000 کیلومتری، به انجام عملیات بپردازد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این پهپاد آن است که پرنده می‌تواند تا سطح نیم متری آب پایین آمده و پرواز کند و از سوی دیگر تا ارتفاع 3 هزار پایی نیز بالا رفته و به ماموریت اعزام شود.

پهپاد جدید نیروی دریایی سپاه، حدود 250 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته و آب نشین است، بدین شکل که پس از انجام ماموریت شناسایی، به راحتی می‌تواند روی آب فرود بیاید.

این پهپاد قابلیت حمل موشک ندارد اما در بُعد رزمی، می‌تواند با حمل مواد منفجره شدیدالانفجار، انتحاری عمل کند به این شکل که با حرکت کروزی (نزدیک به سطح آب)، خود را به هدف رسانده و با سرعت بالا، خود را به شناور یا یک مرکز فرماندهی در خشکی بکوبد.

پس از قایق‌های تندرو یامهدی که قابلیت عملکرد انتحاری دارند، این دومین محصول انتحاری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    به سپاه پیشنهاد میکنم که با یه سری تغیرات و جایگزینی موتورهای جت به جای ملخی و تغییر ابعاد این پهباد میتوان آن را به یک جنگنده فوق مدرن تغییر داد.
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    ساخت صدها فروند از پهپادهای انتحاری با توان جستجوی اتوماتیک پالس های راداری دشمن//برای سایتهای راداری وموشکی// یا جستجوگر حرارتی //بخصوص برای اهداف دریایی//و همچنین توان برنامه ریزی شده برای اهداف از پیش تعیین شده در خاک دشمنان//برای اهداف زمینی// می تواند ابزاری کارامد وکابوس وار باشد هرچند دراین زمینه باید به پهپادهای کوچکتر که بصورت انبوه شلیک می شوند تکیه کنیم مانند کاری که اسراییل با مدلهایی ازپهپادهای پیشرفته خود کرده که از روی کامیون بصورت انبوه پرتاب میکند و انها با جستجوی اتوماتیک واز پیش برنامه ریزی شده بسمت اهداف موشکی وراداری رفته انقدر ساعتها درمحدوده مورد نظر چرخ میزنند و جستجو میکنند تا با یافتن منبع رادار خودرا به ان کوبیده و منهدم کنند.
  • علی ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    دوست عزیز: فلسفه ی استفاده از موتورهای پیستونی در اینگونه پرنده ها رسیدن به مداومت پروازی بالا با کمترین سوخت. موتورها خانواده ی چت مناسب اینگونه پهپاد ها نیست. پهپاده های رزمی شناسایی امریکایی هم از موتور پیستونی استفاده می کنند.
  • قاسم ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    میگم تو با این همه تخصص و هوش و درایت رفتی ینگه دنیا چیکار؟خوب بیا همینجا پیش خودمون ایده هات را عملی کن.
  • علی ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    اندازه کوچک پهپاد برای استفاده از اصل غافلگیری دشمن و عدم رهگیری راداری. خیلی وقت که دوران تسلیحات بزرگ به سر اومده.
  • آریایی ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    خسته نباشی.جنگنده ها کلا با پهباد فرق داره سیستم و تکنولوژیشون.مثل اینکه بگی با تغییر ابعاد پراید اون رو به خودروی زرهی تبدیل کنیم.
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    سرعتش چقدره ؟! میتونه از سامانه های دفاعی دشمن رد شه؟!
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    این پهپاد ملخی به خاطر سرعت خیلی پایین و رادارگریز نبودن خیلی راحت توسط فالانکس و...زده میشه!...نمیشه!؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    جون میده واسه جنگ سوریه
  • محمد ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    عقل ناقص من میگه حداقل باید یه پوشش برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل موتورش ... دور موتور باشه ... ولی انگار نزاشتن !!!
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    رو فرش !!!
  • امین ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 0
    فک کنم فرشش مال کاشونه
  • ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 0
    آخه پرفسور باید بتونه توی رادارش بگیردش؟؟!!وقتی هم از نظر آئرو دینامیکیشن و هم مواد جاذب امواج راداری استیلث بشه عمراً بتونه......افتاد؟؟!!.....
  • سیاوش ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    یه سوال. آیا نمیشه پهپادی بسازیم که مستقیما از روی آب بتونه بلند بشه و روی آب لندینگ کنه؟ اگر آره کاربردی هم داره؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس