پهپاد صاعقه در شعاع دوربُرد و فواصل دور دست قادر است، چهار نقطه و هدف را با بمب های هوشمند نقطه زن با دقت مورد اصابت قرار دهد و سالم به محل پرواز بازگردد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، امروز در جریان بازدید امیر دریابان شمخانی از نمایشگاه دستاوردهای پهپادی هوافضای سپاه پاسداران بخشی از جدیدترین محصولات سپاه در این بخش به نمایش درآمد. برای تماشای گزارش رسانه ملی از این بازدید اینجا را کلیک کنید.
 
جدیدترین پهپاد رزمی ایران در سری سیمرغ با عنوان «صاعقه» رونمایی شد.

این پهپاد که در شعاع دوربُرد و فواصل دور دست قادر است، چهار نقطه و هدف را با بمب های هوشمند نقطه زن با دقت مورد اصابت قرار دهد و سالم به محل پرواز بازگردد، جدیدترین پهپاد ایران است.
 

 
«صاعقه» جدیدترین پهپاد رزمی ساخت ایران رونمایی شد/ عقاب خاکستری یانکی ها در اسارت سپاه+عکس
 
سردار حاجی زاده تولید پهپاد RQ170 آمریکایی یا همان "سیمرغ" را نقطه حیرت و عصبانیت آمریکایی ها دانست و افزود: سیمرغ ایرانی بحمدالله در مقیاس و اندازه های مختلف برای انجام ماموریت های متنوع تولید شده است، ادامه تولید این پهپاد راهبردی و بومی را بر اساس ایده های عملیاتی و متناسب با نیازهای خود سفارش می دهیم و عزیزان در بخش تحقیقات و تولید با سرعت غیر قابل باور به آن پاسخ می دهند.
 
 MQ-1C هم به غنیمتی های ایران اضافه شد 
 
نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اولین تصویر از پهپاد پیشرفته و غنیمتی MQ1-C متعلق به آمریکا را منتشر کرد.
 
 «صاعقه» جدیدترین پهپاد رزمی ساخت ایران رونمایی شد/ عقاب خاکستری یانکی ها در اسارت سپاه+عکس
MQ-1C سمت راست تصویر

هنوز مشخص نیست که سپاه این پهپاد را چه زمانی غنیمت گرفته و چگونه به دست آورده است.
 
 
سردار حاجی‌زاده: آمریکایی‌ها در «پهپاد پنهان کار و بمب افکن» هم تراز ما هستند
 
سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در آئین بازدید دبیر شورایعالی امنیت ملی از خطوط تولید و نمایشگاه توانمندی های پهپادی نیروی هوافضای سپاه و رونمایی از جدیدترین پهپاد رزمی این نیرو اظهار کرد:در 28 سال پیش که جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه ملت ایران پایان یافت، جهاد دیگری آغاز شد، جهاد در حوزه تحقیقات و تولید تسلیحات که در طول 8 سال جنگ تحمیلی، نبود آن برای ما آزار دهنده بود و در واقع به واسطه فقدان سامانه ها و تجهیزات دفاعی خسارت ها و شهدای فراوانی دادیم.

وی افزود: مجاهدت‌ها و تلاش‌های 28 ساله، امروز ما را به نقطه ای از اقتدار و توانمندی های دفاعی رسانده است که در صدد هواپیماهای بدون سرنشین در تراز کشورهای اول جهان هستیم و در برخی از بخش‌های مرتبط با ترکیب هنر تاکتیک و هنر طراحان، محصولاتی تولید کرده‌ایم که کارایی آنها از محصولات و روش های دشمنان به مراتب برتر است.

سردار حاجی زاده در تبیین مزیت ها و سطح کارایی تولیدات دفاعی کشور به ویژه در نیروی هوافضای سپاه خاطر نشان کرد: امروز ما هم‌فناوری داریم و هم هنرمان در زمینه بکارگیری مهارت ها و روش ها به گونه ای است که کارایی سلاح های دفاعی تولید شده توسط ما را متمایز کرده است. ما در قبال حمله دشمن یک مقاومت و یا حرکت ناقص برای دفع حمله انجام نداده ایم، بلکه حمله را با ضد حمله جواب داده ایم.یعنی آنچه به عنوان "تهدید" آزاردهنده بوده است را به "فرصت" تبدیل کرده ایم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان داشت:ما امروز سامانه ها و تجهیزاتی بهتر از مدل های آمریکایی ساخته ایم و این هزینه های است که آمریکایی ها برای همسایگی با ما آن را پرداخته اند! و توانسته‌ایم با غنیمت گرفتن پهپادهای آنان به این سطح از قدرت در پهپاد بومی برسیم و انشاءالله که ملت ایران روزی را شاهد خواهند بود که قدرتی معادل موشکی در بخش هواپیماهای بدون سرنشین داشته باشند.

وی در تشریح ابعاد اهمیت هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ های امروز بیان داشت:امروز هواپیماهای بدون سرنشین مأموریت های متنوعی دارند. در حوزه های پدافند، رادار، موشک و دریا هرگونه تسلیحاتی که نام ببرید، یک مأموریت منحصر به فردی دارند و تنها ابزاری که در همه این حوزه ها و حتی بیشتر از آن می‌تواند ایفای نقش و مأموریت کند، پهپاد است.

فرمانده نیروی هوافضای افزود:پهپاد هم در حوزه تولید اطلاعات، هم در حوزه رزم پدافندی و هم در حوزه رزم تهاجمی، نقش مهمی را ایفا می‌کند و بر اساس همین قابلیت‌ها می‌باشد که کشورهای غربی سرمایه گذاری سنگین و هنگفتی را در تولید هواپیماهای بدون سرنشین کرده اند.

سردار حاجی زاده با تأکید بر اینکه ما امروز در حوزه پهپاد صاحب ایده، فن آوری و صنعت هستیم و با ترکیب آن با روش‌های جنگ نامتقارن، طراحی و تولید آن را بر اساس ایده های عملیاتی و روش های خاص و انحصاری خود انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد:ما در حوزه پهپاد در تراز چهار کشور اول جهان هستیم ولی در برخی امور آمریکایی ها هم تراز ما هستند و این موضوع در بخش هواپیماهای بدون سرنشین پنهان کار و بمب افکن ها مصداق دارد و در واقع آمریکایی ها در تلاش هستند در این بخش همطراز ما شوند.

فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به خطوط تولید پهپاد بمب افکن های خانواده سیمرغ، "صاعقه" را به عنوان جدیدترین پهپاد رزمی ایرانی، دستاورد "نهراسیدن از تهدیدها" دانست و گفت:این پهپاد که در شعاع دوربُرد و فواصل دور دست قادر است، چهار نقطه و هدف را با بمب های هوشمند نقطه زن با دقت مورد اصابت قرار دهد و سالم به محل پرواز بازگردد، جدیدترین پهپاد ایران است.

سردار حاجی زاده تصریح کرد:"صاعقه" جدیدترین پهپاد ایران در سری سیمرغ است و بعد از این هم قرار نیست متوقف شویم، کار دفاع از کشور مانند دوچرخه سواری است که اگر بایستیم خواهیم افتاد. دشمن در مسیر دشمنی به پیش می رود و ما هم باید برای تقویت بنیه خود برای دفاع برابر دشمن، مسیر خود را ادامه بدهیم.

سردار حاجی زاده تولید پهپاد RQ170 آمریکایی یا همان "سیمرغ" را نقطه حیرت و عصبانیت آمریکایی ها دانست و افزود:سیمرغ ایرانی بحمدالله در مقیاس و اندازه های مختلف برای انجام ماموریت های متنوع تولید شده است، ادامه تولید این پهپاد راهبردی و بومی را بر اساس ایده های عملیاتی و متناسب با نیازهای خود سفارش می دهیم و عزیزان در بخش تحقیقات و تولید با سرعت غیر قابل باور به آن پاسخ می دهند.

وی با بیان اینکه این محل، نمایشگاه کوچکی از پهپادها بوده و شهر پهپادهای نیروی هوافضای سپاه در جای دیگر است و گفت:این نمایشگاه، تنها در پی آن بوده است که نشان دهیم چگونه توانسته ایم "تهدید" را به "فرصت" تبدیل کنیم. در حقیقت می خواستیم یک الگو و مدل را به سایر بخش های کشور ارائه نماییم و بگوییم همانطور که جنگ 8 ساله یک تهدید بزرگ بود، در انتها تبدیل به یک فرصت و برکت برای حوزه دفاعی کشور شد.

سردار حاجی زاده تأکید کرد:سپاه، ارتش و مجموعه نیروهای مسلح و عزیزان وزارت دفاع به خوبی مشق تبدیل تهدید به فرصت را یاد گرفته‌اند و این مشق و نسخه که حاصل ایمان و اتکال به یاری خداوند و عمل به تدابیر مقام معظم رهبری است، می تواند الگوی سایر حوزه ها و بخش های کشور قرار بگیرد .

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان در بیان میزان و چگونگی اقتدار دفاعی کشور گفت:قدرت ایران را ما نباید بگوییم، آنچه امروز دارید می بینید، مردم عزیزمان لمس می‌کنند. امنیت امروز نتیجه قدرت ایران است، لمس کردنی به گفتن ما نیست. در واقع آن چیزی که دیگران از بیرون مرزها می‌گویند و آنچه در داخل از نزدیک حس می کنیم، این نتیجه همین قدرت است که به فضل خداوند محفوظ خواهد ماند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 28
  • ی ایرانی ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    1 0
    بمب که بره داخل بدنه مصرف سوختشم کلی کاهش پیدا میکنه ان شاء الله
  • هاتف ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    2 0
    دستان پر افتخارتان را می بوسیم
  • ناشناس ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    3 0
    خدا قوت.این نتیجه اعتماد و اتکا به نیروی خودی است. این نتیجه خودباوري است. به امید خدا پیش بسوس ساخت جنگنده و بمب افکن و شکاری.
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    این هواگرد اگر پنهانکاره چرا محفظه داخلی نداره برای حمل موشک؟ اگر مثل خیلی هواگرد ها و پهپاد های دیگه هم میخوان موشک ها بیرون حمل بشه چرا به شکل بال پرنده (که عمدتا مال پنهانکار هاست)ساختنش که کلی سخت تر هست از هدایتش بگیر تا ساخت و....! اخه چرا؟!؟
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    این هواگرد اگر پنهانکاره چرا محفظه داخلی نداره برای حمل موشک؟ اگر مثل خیلی هواگرد ها و پهپاد های دیگه هم میخوان موشک ها بیرون حمل بشه چرا به شکل بال پرنده (که عمدتا مال پنهانکار هاست)ساختنش که کلی سخت تر هست از هدایتش بگیر تا ساخت و....! اخه چرا؟!؟
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    هم تراز ما نیستن دیگه زیادی شلوغش نکنین مشرق بچاپ!!!!!!!!
  • آهیاشراهیا ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 3
    این اسباب بازی ها شبیه موشک کاغذی پروازم میکنن یا صرفا یه شو رسانه ایست!!!!!?
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    پشت mq-1c موتور توربوفن کاملا مشخص است که این ندارد در مدل mq-1 هم در وسط پهپاد یک بالک کاملا مشخص است که این باز ندارد غنیمت نگرفته ایم و این را خودمان ساختیم در 22 بمهن یا روز قدس در معرض عمومی گذاشته بودند
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    1 0
    دستتون درد نکنه ، ادامه بدید .
  • ناشناس ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    1 0
    حالا علی محمدی بیا اینارم تخریب کن!! کور شود چشمی که نمیتواند پیشرفت میهنم را ببیند
  • امیر ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    این که چرخ نداره با همون پایه ها پرواز مکنه یا دوش پرتابه؟
  • امیر ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    این که چرخ نداره با همون پایه ها پرواز مکنه یا دوش پرتابه؟
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    خداوند پشتیبانتان باد
  • مخلوق خدا ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    الحمدالله
  • یامهدی عج ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    مشرق یادت هست یه فیلمی را با عنوان پهپاد ناشناخته ایرانی که در سال 92 توسط گاردین منتشر شد در سایت قرار دادی لطف کن اون فیلم را با صاعقه مقایسه کن . یکی هستند . یعنی پهپاد صاعقه حداقل 3 سال پیش تولید شده و پرواز عملیاتی اون هم در سال 92 انجام شده است . اگر اون فیم را در آرشیو داری لطف کن دوباره بازنشر کن .
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    این موضوع برای منم سوال هست ولی به نظز میرسه ابعاد این پهباد کوچک (نسبت به ار کیو 170) باشه و ابعاد کوچک میتونه سطح مقطع راداری را کاهش بده. در نهایت اونچه که رادار گریزی را تایید یا رد میکند شبیه سازی برای تعیین سطح مقطع است و اگر منهدس طراح با وجود چهار بمب شبیه ساری کرده منو شما کجای کاریم؟؟
  • یار غریب ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    پهپاد آمریکایی بیشتر به predator شبیه است تا MQ نصب بمب زیر صاعقه احتمالا جهت نمایش نوع مهمات می باشد و گرنه خانواده سیمرغ (RQ) دارای چرخ می باشند
  • محمد ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    واقعا بعضی ها مریض هستن برو گزارش مراتی ببین فیلم پروازش هست در ضمن اسباب بازی به درد بچه ای مثل تو میخوره برو بازیتو بکن
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    چرخ فرودش کجاست؟
  • محمدمهدی دریجانی ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    از بزرگترات بپرس بهت میگن
  • محمد ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    تصاویر اونی که روز قدس نشون دادن با این پهپاد غنیمتی مقایسه کنی میفهمی هیچ شباهتی ندارن اخه حرف مفت چرا میزنید اون نسل جدید پهپاد شاهد 129 بود که روز قدس نمایش دادن مراتی تو گزارش اشتباه داشت پهپاد غنیمتی mq1 بود نه mq1c همینشم جای شکر داره!!
  • یامهدی عج ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/637884/ روایت روزنامه انگلیسی از مشاهده پهپاد فوق پیشرفته ایرانی تاریخ انتشار : تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰ باور کنید پهپادی که در این فیلم می بینید صاعقه است .
  • محمد ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    ام کیو 1 ... احتمالا مربوط به نمونه سقوط کرده در عراق هست که پارسال به علت نقص فنی بصورت تقزیا سالم فرود اومده بود و بدست نظامیان عراقی افتاده بود ...
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    کرار از همه این ها کاربردی تراست اگرارتقاپیداکند
  • علی ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    سلام ممنون سردار دلاور
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    اینکه اینها ساخته شده خیلی خوبه و توانایی ساخت آنها یک پیشرفت قابل توجه است. اما نباید با بعضی حرفها ارزش کار را نابود کنند. در دانش مدیریت تکنولوزی کسی که بهترین پهبادهاش محصول کپی محصولات دیگران است نمی تواند ادعا کند آنها همتراز ما هستند. این حرف توهین به امریکا نیست بلکه توهین به شنونده و مضحکه کردن ایران در جهان و بی اعتبار و بی ارزش کردن سخنان یک فرمانده نظامی است که مردم باید بیش از حرف یک سیاستمدار روی آن حساب کنند. و اما نکته بعدی امروز بعد از یک قرن بین امریکا و سعودی یک شکاف حقوقی افتاد و کنگره امریکا با مصوبه اخیر خود ایران را از سیبل خارج و وهابی ها را در سیبل قرار دادند. شایسته نبود با این کار خبر قبلی را از تیتر رسانه های امریکا خارج و این خبر را به تیتر تبدیل کنند. اصلا در هیچ جای دنیا این امور جدی با کار رسانه ای لوث نمیشود. ببینید اگر ما جای اسراییل صنعت هسته ای مان به محصول حرام میرسید چه می کردیم. اینکه دهها سال است توانسته اند جلو دهان خود را بگیرند یک هنر است.
  • عربستانی مقیم ایران ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    خوش بحالتون اینقدر خود کفا شدین دیگه نیاز به هیچ کس ندارین خاک تو سر حاکمان ما که لباس زیر خودشونم هم نمیتونن تولید کنند
  • سینا ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    خدارا شکر ان شاالله سفره ماهی
  • رضا ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    اونقدر موشک بهش بستن داره بیچاره خفه میشه اصلا جای چرخاش کجاست شایدم با چتر مینشونش
  • یوسف بهلولی ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    با سلام اولا با تشکر از زحمات این جوانان غیور در ساخت و طراحی این ادوات باید به نکته جالبی توجه کرد و آن هم به دام انداختن این پهباد MQ1C که یک پهباد با توانمندی های عجیب و استثنایی است و در خصوص موتور و سکان پایینی وسط باید گفت نوید مهندسی معکوس موتور کم مصرف ساخت شرکت ثیئلکت آلمانه که برای شرکت جنرال اتومیک (سازنده این پهباد) ساخته و یک موتور دیزلی کم مصرفه که پرواز گشت و شناسایی را بسیار مقرون به صرفه میکنه در ارتفاع بالا مانایی را بالا میبره . و اینهم باید در دستاوردهای بعدی سپاه شاهد بود که پهبادهایی با این خصایص و بلکم بهتر بسازند ان شا الله.
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    خدا قوت ایشالا برسیم به یه بمب افکن بدون سرنشین که بتونه ۱۰ تن بمب رو تا ۵ هزار کیلومتری حمل کنه ان شاالله
  • مسعود ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    هنوز مونده به امريكا برسيم دوربين هاي نصب شده روي اون ها رد پا رو هم واضح نشون ميدن
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    خیلی جالبه که این پهبادهای آمریکایی وفتی نقص فنی میگیرند همگی سالم فرود میایند!!!!!
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    اون بمب های زیر پهپاد رو معلومه با تف چسبوندن
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    ایرانی می تواند
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    پهپاد X47جدید امریکا با توانایی حمل 2تن بمب حتی هسته ای پیشرفته ترین پهپاد جهانه
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    تو بتایپ و جیرتو بگیر کاری هم به این کارها نداشته باش
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    نه این نتیجه برجامه!!
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    دانشمندان و مهندسین امریکا چند ماه پیش خبری از به دست اوردن نوعی فناوری جدید برای هواپیماها چه پهپاد یا جنگنده به دست اوردن به گفته انها این فناوری بسیار پیشرفته و هوشمنده و هیچ رادار یا سامانه ی جنگ الکترونیک حال حاضر جهان قادر به کشف نیست,,مشرق خواهشن بچاپ
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    این پهباد رو قبلا گرفتیم نه الان چون خیلی وقته پهبادی نگرفتیم اونم به خاطر احتیاط امریکا و تغییر سیستم جی پی اس که هک نشه دیگه...
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    احتمالا پرتابی (مثل منجنیق) باشه و با چتر فرود بیاد مثل اسکن ایگل
  • آرش کمانگیر ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    به نام خدا . سلام . پهپاد صاعقه به نظر من به صورت نمادین مسلح به چهار فروند موشک سدید شده است و آرایش تسلیحاتی واقعی آن قطعا اینگونه نخواهد بود . در طرح عملیاتی این پهباد بدون شک مهمات درون محفظه و در داخل بدنه حمل میگردد تا خصوصیت پنهانکاری پهپاد حفظ شود . در شکل فعلی بازشدن چرخهای دماغه پهپاد غیر ممکن است ضمنا پسا و مقاومت هوا به دلیل نصب خارجی موشکها بالا رفته و نکته بسیار منفی در هدایت پهپاد محسوب میشود و با افزایش مصرف سوخت برد پهپاد هم کم میگردد . در تصاویر نمایشگاه پهپاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برجستگیهایی در قسمت بالای بعضی از پهپادهای خانواده سیمرغ مشاهده میشود که نشان میدهد با بقیه فرق دارند و احتمالا برای ماموریتهای گوناگونی تولید شده اند .
  • محمد ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    شور وشعف برای دوست و بی شعوری برای دشمن
  • مهران ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    ماشاءالله حزب الله .
  • ناصر ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    خاک برسر اون بدبختی که هنر خودش و خانواده اش آبگوشت بزباش و قرمه سبزیه، هتر فرزندان انقلاب و اسلام را ببینید و از غصه بمیرید.
  • سید محمد مهدی فاطمی ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت دست اندرکاران صنایع دفاع و مهندسان نیرومند صنایع دفاعی در مورد اونکه گفتید mq 1 رو ایران معلوم نیست کی به غنیمت گرفته میتونیم به یه خبر اشاره کنیم که زیاد ازش نگذشته. چند وقت پیش یک پهباد آمریکایی mq در عراق (یا سوریه) سقوط کرده بود که فکر کنم از همون جا برای ایران ارسال شده باشه با تشکر و ارزوی سلامتی برای تمامی عزیزان و دست اندرکاران
  • کاپیتان ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    شما تخصصتون چیه ؟ هیچی! چی از هوافضا میدونی ؟ هیچی! چقدر ادعا داری؟ خیلی! چقدر بغض داری؟ خیلی!
  • سهراب1349 ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    سردارجان خسته نباشی به خداقسم ماطرفدارکشورخودمون هستیم وپیشرفته بودن کشورمون درهرزمینه ای رادوست داریم سوالم این است ماازروی محصولات آنهاکپی برداری میکنیم اونوقت شمامیگیداوناهمترازماهستند
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    آقا من یک سوال دارم مگر ما پهپاد نداریم مگر این وسایل قابلیت نابود کردن اهداف را از راه دور نداره پس چرا ما باید انسان‌های عزیزی را در مبارزه با مواد مخدر، در سوریه و عراق و ... از دست بدهیم؟
  • اف14 ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    بابا به وزارت دفاع و ارتش بگید دست بجنبونن برای ساخت جنگنده ملی شفق و قاهر عملیاتی بابا زبونمون مو در اورد دیگه کی میخوان شروع کنن اگه ساخت جنگنده هم مثل پهباد و موشک پیش میرفت اف 35 که سهله اف 10000 ساخته بودیم
  • حسین ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    این یعنی ابتکار گلپسر...... هم توانایی 80 درصدی استیلتز و داره......هم میتونه بمب حمل کنه....و این یعنی ابتکار و نو آوری......سردار هم قبلا گفته....ما نیاز هامون فرق داره.....و هیچ وقت کپی محض نمیکنیم .....
  • حسین ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    خیر چرخ ها جمع شده و در داخل بادی (body) یا فیوزلیج (fuslage) پهپاد قرار داره به قول ما مدل کارا ...... و توسط شاسی مگه داشته شده
  • حسین ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    دوست عزیز mq 1c همان پرودیتور است
  • حسین ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    احسنت ....دقیقا من هم همین فکر و میکنم .خیلی مشکوک هم بعد از سقوط اون پهپاد بایکوت خبری شد
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    درد و بلاتون بخوره توی فرق سر خودرو سازان بی هویت کشورمان که باعث سرافکندگی ملت بزرگ ایران هستند
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    بابا این موشکا الان بیرون از بدنه اس که مردم عادی ببینن پهپاد مسلحه اگرنه اگر داخل نباشه که اصلا رادارگریز نمیشه سطح مقطع میره بالا . نوع پرتابش هم احتمالا با موتور راکتی جداشونده برای مرحله اول مثل کرار هست یا از منجنیق پرتاب میشه اول کمی سرچ کنید اطلاعات جمع کنید بعد رو حرفتون فکر کنید و پیام بدید . یعنی انقدر متخصص اونجا داره کار میکنه این ایرادات که شما گرفتید رو نفهمیدن
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    MQ-1 یک پهپاد صرفا تهاجمی هست و فقط در مناطق جنگی کاربرد داره. بعید میدونم توی خاک خودمون بدست اومده باشه. احتمالا از نمونه پهپادهایی هست که به علت نقص فنی توی سوریه یا عراق سقوط کرده باشه
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    خیلی کار ارزشمندی است و جای تحسین دارد
  • ناشناس ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    ناشناس 15:38 شما اطلاعات بسیار اندکی از جایگاه ایران در حوزه پهباد دارید، بیشتر مطالعه کنید تا بدانید همین مسائلی هم که رسانه ای می شود ، فقط بخشی از توانانایی های ایران در حوزه پهباد است، قطعاً تخصصی هم در حوزه پهباد ندارید، و گرنه به صورت تخصصی ، این ادعا را رد می کردید.
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    دوست عزیز دلیل پیشرفت در موشک و پهپاد و کندی کار در ساخت هواپیما فقط یه چیزه: بودجه. چون ساخت پهپاد هزینه پایینی داره پیشرفت کرده. ولی هزینه طراحی و ساخت جنگنده بسیار بالاست. پولش باشه سریع ساخته میشه. واسه همینم هست که دشمن اقتصاد ما رو هدف گرفته.
  • ناشناس ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    سهراب 1349، قبل از اینکه حتی یک پهباد دشمن به غنیمت دربیاد ، ایران پهباد می ساخت، ایران سابقه بیست وهشت ساله در تولید پهباد داره، مگه نمی دونستی؟، در ضمن اینها بخشی از توانایی های ایران در تولید پهباد است، در ضمن سردار حاجی زاده به مراتب اطلاعات بیشتری از من و شما در حوزه پهباد و میزان توانمندی های ایران در این حوزه دارد، در ضمن پهباد آر کیو 170 را مهندسی معکوس کردیم، چون آمریکایی ها ادعا کرده بودند که ایرانی قادر به انجام چنین کاری نیستند!!!، در ضمن پهباد سیمرغ در زمینه فنی ، تفاوت هایی هم با پهباد آر کیو 170 دارد که قبلاً اشاره شده است، از جمله بمب افکن بودن، در حالی که آر کیو 170 فقط ماموریت شناسایی داشت، پس از کلمه کپی استفاده نکنید، چون معنای مشخصی دارد وصرف شباهت ظاهری به معنای کپی بودن نیست.
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    شبیه پروژه سفره ماهی ارتش هستش
  • ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    این حرف رو در مورد صاعقه گفتند
  • ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    اینها اگر عملیاتی بودند اوضاع مرزهای شرقی و سوریه و.....اینطوری نبودند . یک مشت ماکت بی خاصیت و هواپیمای مدل اسباب بازی.
  • ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    احتمالا حضرتعالی از مدیریت صنعت اطلاعات زیادی ندارید. ساخت محصولات متنوع با اداره آن صنعت و بازار و تولید اقتصادی که در محصولات نظامی ما از آن بی خبریم متفاوت است. خیلی فرق است بین توانایی ساختن یک محصول تا مدیریت یک صنعت. بعنوان متخصص عرض میکنم راه نجات کشور تعطیل کردن واردات تمام محصولات و وارد کردن مدیر به کشور است
  • ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    این همه متخصص تو مشرق ولی نمیدونم چرا هیچ کار نمیکنن تحلیل میکنن که از یه دکتر علوم نظامی هم بر نمیاد بهتر نیست تو کاری که تخصص ندارید دخالت نکنید فقط به غیرت کسایی که با دست خالی فتحی بزرگ را انجام میدن افرین بگید حداقل کاری که میشه کرد
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    مبارکه انشاء الله
  • شجاعی ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    افرین واقعا عالیه این طرح گروه سیمرغ باموتور :توربوفن اف ۱۳۷ و ارتفاع 30000 متری میزان حمل محموله 3 تن و تا 72 ساعت احتیاج به سوخت گیری ندارد رادار گریز و نفطه زن دقیق است و در کل دنیا ما حرف اول اخر در زمینه پهباد میزنیم و الان کشورهای دیگر سخت در تلاشند که تکنولوژی ان را از ما بگیرند ودر زمینه ساخت هواپیمای جنگنده نیز ما حرف اول را میزنیم .تا جایی که الان ایران در حال ساخت چند ناو هواپیما بر که دو برابر جرالد فورد امریکا است و زیر دریایی اتمی است و فکر کنم یک ناوش همین روزها رونمایی بشه الان امریکا جرات نزدیک شدن به اقیانوس هند را هم به خودش نمیده چه رسد به خلیج فارس و تا جایی ما پیشروی میکنیم که ناوگان دریایی انها تو همون اسکله ها بمونند و جرات نکنند حرکت کنند .
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    شما برو آبگوشت بزباش بزنو و رنو 17 سال پیش وارد کن و با کلینتون دست بده و روبوسی کن و حقوق نجومی بگیر!
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    نه داداش فقط مسئله بودجه نیست بودجه مال زمانیه که شما شرکت های بخشش خصوصی با توانمندی بالا داشته باشی اما نتونی در رقابت و خرید و فروش پولشون را بدی ما که دانشمندامون مال خود سپاه یا ارتش هستند مثلا یارو نمی اید بگه من 100 میلیارد می گیرم طراحی می کنم طرف با جون و دل حتی مجانی قطعه را طراحی می کنه و می سازه مهمتر از بودجه بحث استاندارد های فنی است وگرنه عربستان و امارات بودجشون تامین تامینه پس چرا نمی توانند بسازند
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    باید وارد طراحی پرنده هایی شویم که در ارتفاع بالای فرا جو حرکت می کنند.
  • صادق ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    عملیاتی ان اما چون گرون پامون درمیاد و ماشالا دولت هام که هی بودجه ی نظامی رو کم می کنن،‌نمیشه تولید انبوهشون کرد.
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    تا کی چرتو پرت ؟!!!!
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    نه واقعا تا کی چرتو پرت ؟!!!!
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    نداشتن چرخ سوال بر انگیز هست چون با وجود مهمات هوشمند زیر شکم این پهبادنمود میکنه شاید واسه پروازش از محرک دیگه ای استفاده میشه مثل کروزهایی که از جنگنده رها میشن؟؟؟؟
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    تو عراق سقوط کرده جایی که تو اشغال امریکاست بعد سالم دسته ایرانه !!!!!!!!!!! بعد جالبه همشون موقع نقص فنی سالم فرود میان !!!!!!
  • ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    مگه این پهپاد چرخ نداره این راکت بستن چرخاش چطوری باز میشه زیراش راکته
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    سلاح ها رو باید وارد بدنه کنن
  • مهدی ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    کشوری که در تولید پهپاد هم تراز آمریکاش چرا باید ماشینش پراید باشه>؟
  • شجاعی ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    کشوری که صاعقه را میسازد صاعقه بتواند به هرنقطه اي از جهان در كمتر از سه ساعت و بدون سوختگيري هوايي برسد تصور کنید بمب هفکنی به بزرگی یک هواپیمای مسافر بری با سرعت 10 ماخ. بحثي كه در مورد اين بمب افكن مطرح است امكان هوا فضا پيما بودن آن است يعني بتواند همچون شاتل ها از جو خارج شود كه در اين صورت اولين فضاپيماي مسلح خواهد بود يعني بتواند حتي ماهواره ها را نيز هدف قرار دهد و يا حتي كار شاتل هايي همچون X.33 را به انجام رساند گفته هاي در مورد افكان نصب ليزر هوابرد در آن براي نابودي اهداف و يا استفاده از امواج مايكرو ويو(HPM) در آن شنيده مي شود كه در صورت واقعيت بايد فيلم هاي علمي تخيلي با سلاح هاي ليزري را جدي بگيريم.حال در زمینه پهباد چون از یک فن اوری استفاده میبکنند
  • اذربایجانی ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    ان شا الله شاهد بیشرفت بیشتر این نوع بهبادها و برواز اسکادران بزرگی از انها بروی خلیج فارس و ناوهای امریکایی خواهیم بود
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    عربستان و امارات نیروی انسانی با سواد اصلا دارن!؟ خلبانهاشون هم اجاره ای هست نسبتا
  • حسن ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    0 0
    همین که اینا سالم زمین نشوندند یه هنره.درود بر این مردان وطن پرست.
  • حامد از اصفهان ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
    1 0
    موتورش و باله ی زیر موتورش و آنتن های بالای پهپاد باز شدند. البته به نظر نمی رسه مدل C باشه. موتور داخل سنتینل هم توی فیلم معلوم بود باز شده و از جلوی پهپاد می شد پشتش رو دید.
  • حامد از اصفهان ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
    0 0
    این مدلی بیشتر شبیه RQ-1B هست. با توجه به ورودی هوای موتور و بال های صاف عقب.
  • حامد از اصفهان ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
    0 0
    موشک های سدید آن شیشه نقره ای ها بود که زیر شاهد بسته بودند. این ها که زیر صاعقه بود (شیشه طلایی) به گفته ی خودشون بمب هست.(البته بیشتر شبیه موشک بود و در آخر فیلم هم دریابان شمخانی راجع به همین بمب یا موشک داشت سوال می پرسید که پخش نشد)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس