مدیر شبکه جهانی ولایت از راه اندازی شبکه انگلیسی‌زبان شبکه جهانی ولایت تا پایان امسال خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی این شبکه معرفی فرهنگ اهل‌بیت (ع) و پاسخگویی به شبهات است.

 به گزارش مشرق، آیت‌الله سید محمد حسینی قزوینی پیش از ظهر امروز در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) راهی جز استفاده از رسانه نداریم اظهار داشت: در این راستا با مراجع عظام تقلید و علما رایزنی شد و آیت‌الله مکارم شیرازی در این زمینه همکاری کردند.

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به اینکه این شبکه دارای شورای عالی سیاست‌گذاری که در رأس آن آیت‌الله مکارم شیرازی هستند افزود: در این شورا از بزرگان و علمای حوزه از جمله آیت‌الله طبسی، آیت الله حسینی بوشهری، حجت‌الاسلام مبلغی، حجت‌الاسلام ربانی، آیت‌الله اعرافی و جمعی دیگر از علما حضور دارند که تمام برنامه‌ها در جلسه‌ای با حضور این بزرگان بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه 12 گروه علمی اعم از مهدویت، پاسخ به شبهات، تاریخ سیره، تقریب مذاهب، اخلاق تربیت و... در شبکه جهانی ولایت فعالیت دارند تصریح کرد: در این گروه‌ها تمام برنامه‌هایی که بناست در طول سال اجرا شود این گروه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.

حسینی قزوینی با بیان اینکه مباحث و موضوعاتی که نیاز روز است با مشورت از فعالان و نخبگان این عرصه که تسلط بر موضوع دارند برای شبکه برنامه‌ریزی می‌کنند افزود: در بعد علمی تمام مباحث دقیق است و مراجع عظام تقلید نیز درباره این شبکه ابراز لطف داشته‌اند.

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به ویژگی‌های شاخص شبکه ولایت گفت: دعوت از علمای تراز اول اهل سنت خارجی و داخلی که دیدگاه ضد سلفی دارند برای حضور در برنامه‌های زنده در راستای روشنگری دعوت به عمل می‌آید.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه‌های فارسی‌زبانی که توسط وهابیت علیه شیعه ایجادشده است اظهار داشت: این شبکه‌ها هجمه‌ها و هتاکی‌هایی دارند که در این 14 قرن نمونه نداشته و در این زمینه از هیچ دشمنی و هتاکی فروگذار نمی‌کند.

حسینی قزوینی با بیان اینکه شبکه‌های معاند هدف خود را براندازی نظام عنوان می‌کنند خاطرنشان کرد: شبکه‌های ضد شیعی  با تحریک اهل تسنن ایران تلاش می‌کنند اختلاف و تفرقه را دامن بزنند در این راستا تنها شبکه‌ای که در برابر این شبکه‌ها ایستاده شبکه ولایت است که یک تنه از هر ظرفیتی برای مقابله با این شبکه‌ها ایستاده است.

مدیر شبکه جهانی ولایت ادامه داد: شبکه‌های وهابیت سعی دارند با استناد به روایات ضعیف با تحریک مردم و اهل تسنن آن‌ها را در برابر نظام قرار دهند، در این زمینه هم رسانه‌های ملی یا صلاح نمی‌بینند و یا برنامه‌ای در این باره ندارند و تا به الآن سکوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به‌تازگی برخی مراکز اختلال و پارازیت در برنامه‌های شبکه ولایت ایجاد می‌کنند خاطرنشان کرد: برنامه‌های شبکه جهانی ولایت در 5 قاره به زبان‌های عربی و فارسی برنامه دارد.

حسینی قزوینی با اشاره به اینکه ماهانه بیش از 130 هزار دلار هزینه اجاره ماهواره پرداخت می‌شود خاطرنشان کرد: در تدارک ایجاد شبکه انگلیسی‌زبان شبکه جهانی ولایت هستیم که تاکنون 60 درصد  مقدمات آن فراهم‌شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این شبکه راه اندازی شود.

مدیر شبکه جهانی ولایت هدف از راه‌اندازی این شبکه را معرفی فرهنگ اهل‌بیت (ع)  و پاسخگویی به شبهات عنوان کرد و ادامه داد: مخاطبان این شبکه از برنامه‌های آن راضی هستند و می‌توان گفت این شبکه دانشگاه واقعی است.

وی با تاکید بر اینکه شبکه جهانی ولایت دانشگاه اسلامی را به خانه‌ها آورده است گفت: شبکه فارسی زبان ولایت بیش از 5 میلیون مخاطب دارد و برنامه‌های عربی نیز مخاطبان زیادی در منطقه داشته است.

حسینی قزوینی با بیان اینکه شبکه جهانی ولایت سال گذشته در ایام اربعین بیش از 1000 دقیقه برنامه پخش کرده این در حالی است که رسانه ملی 300 دقیقه برنامه در ایام اربعین داشته است ادامه داد: تلاش ما به راین است امسال برنامه اربعین به‌صورت کامل و لحظه‌به‌لحظه پوشش داده شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس