کد خبر 646787
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰

پرسنت برک، وزیر تجارت، صنعت و شیلات نروژ هرگز از اینکه در هایپراستار لباس کار بپوشد و ماهی سالمون را تمیز و طبخ کند و به مشتری ایرانی تعارف کند،‌ خجالت نکشید بلکه آن را ارزش‌گذاری به تولید ملی کشورش دانست!

به گزارش مشرق، هفته گذشته «پرسنت برک» وزیر تجارت، صنعت و شیلات نروژ به همراه یک هیأت 90 نفره شامل فعالان و تجار بخش خصوصی، رئیس دامپزشکی و مسؤول صندوق حمایت از صادرات این کشور برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزی‌پروری و صنایع وابسته به ایران آمد. برک در این سفر 5 روزه به همه کارهایش رسید و توانست برای مهم‌ترین محصول شیلاتی کشورش- ماهی سالمون- تبلیغ و بازاریابی کند.

او سه‌شنبه گذشته  وارد ایران شد. در ابتدا با هیأت همراهش از یک مرکز پرورش ماهی قزل‌آلا و سپس یک کارگاه فرآوری و بسته‌بندی ماهی سالمون بازدید کرد.  روز چهارشنبه با رئیس سازمان دامپزشکی ایران دیدار کرد و برای ترخیص سریع‌تر سالمون چانه زد.

پنجشنبه به هتل اسپیناس رفت تا سمینار یک‌روزه‌ای را برای معرفی توانمندی‌های کشورش در حوزه شیلات و آبزیان برپا کند. در کنار همایش، 3 ‌آشپز نروژی که همراه او به ایران آمده بودند به طبخ سالمون پرداخته و آن را برای میهمانان سرو ‌کردند.

 عصر پنجشنبه برک در بازار تجریش و فروشگاه پروما گذشت. او برای دیدن وضعیت توزیع و فروش سالمون به آنجا رفته بود. سپس در جلسه مشترکی با استانداران گیلان و سیستان ‌وبلوچستان برای پیشبرد پروژه‌های مشترک آبزی‌پروری شرکت کرد.

وزیر شیلات نروژ جمعه خود را در هایپراستار گذراند. در آنجا لباس کار پوشید؛‌ ماهى سالمون را آماده و پاک کرد، برش زد، پخت و به مردمی که در فروشگاه حاضر بودند تعارف کرد تا آن را بخورند و تست کنند!

 روز شنبه پرسنت برک به نمایشگاه شیلات آمد و در حضور او، محمود حجتی،‌ وزیر جهاد کشاورزی و حسن صالحی، رئیس سازمان شیلات 13 قرارداد در زمینه تأمین و تجهیز قفس‌های پرورش ماهی بین شرکت‌هاى بخش خصوصی ایران و 2 شرکت نروژى به امضا رسید. ظرفیت این قراردادها بیش از 20 هزار تن پرورش ماهی در قفس است که در فاز نخست حدود 6500 تن آن امسال اجرا می‌شود.

او شنبه‌شب گذشته با دست پر به خانه‌اش بازگشت و توانست در چند روز حضورش در ایران، نهایت حمایت از تولیدکننده و صادرکننده تولیدات کشورش براى حضور در بازارهاى جهانی را به نمایش بگذارد.

اینگونه کار کردن می‌تواند نمونه‌ای عملی برای دولتمردان ایرانی باشد تا بیاموزند همتایان جهانی‌شان برای تبلیغ و بازاریابی تولیدات کشور خویش در دیگر نقاط دنیا چه می‌کنند؟ پرسنت برک، وزیر تجارت، صنعت و شیلات نروژ هرگز از اینکه در هایپراستار لباس کار بپوشد و ماهی سالمون را تمیز و طبخ کند و به مشتری ایرانی تعارف کند،‌ خجالت نکشید بلکه آن را ارزش‌گذاری به تولید ملی کشورش دانست!
 
 
*کانال تلگرام مکتوبات
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • ماني ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    دمش گرم،آقايون مدير و وزير و وكيل و...خلاصه همه دست اندركاراي ايراني!!! يادبگيريرد!جان مادراتون ياد بگيريد!!!
  • سعید ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    بابا ایول اگه ما یه وزیر اینجورگی داشتیم که اول کشور دنیا میشدیم
  • نشناس ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    پس کی شیشلیک خورد؟؟ مگه میشه؟ ..... مگه داریم؟
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    من فکر میکنم اقتصاد مقاومتی مورد تایید رهبری به همچین مدیرایی مثل وزیر شیلات نروژ احتیاج داره نه مدیرای ما که فقط بلدن آمار بدن و بخشنامه صادر کنن.بهتره از این وزیر محترم نروژی بخواهیم چند دوره مدیریت اقتصاد مقاومتی برای مدیران اقتصادی ما برگزار کنن.
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    ای بابا، مسئول حمل کیف دستی برخی آقایان، زیر دستی های اونا هستند. چه توقعات بی جایی دارید!
  • محمود ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    دولتمردان ما خجالت بکشند که عارشان می اید لوازم ایرانی مصرف کنند . یا حتی تبلیغ کنند . باید هم بروند از خارج مدیر وارد کنند چون خودشان بیشتر از درست کردن ابگوشت بز باش را بلد نیستند .
  • محمد ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    پرورش ماهی در قفس، اونم ماهی قزل آلا در دریای خزر، واقعا کارشناسی شده نیست و تنها با فشار و لابی برخی شرکتها در حال انجامه. تمایل شرکت ها بر این است که ماهی زودبازده را در قفس پرورش دهند. متاسفانه قزل آلا، ماهی گوشت خواره و ماهی های دریای خزر، مثل کپور و سفید گیاه خوارند و دردراز مدت ماهی های قزل آلایی که بر اثر شکسته شدن قفس ها وارد دریا می شوند ( نمونه اش یک مدت پیش اتفاق افتاد)، نسل ماهی های دریایی خزر را نابود می کنند.
  • امانی ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    متاسفانه اکثر مسئولین ما فکر اسلامی ندارند وگرنه دستورات مترقی اسلام دقیقا بهمین شکل است که مسئولین بین خودشان ومردم فرقی نذارند
  • ایرانی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    در صورتی که کشور نروژ بقدری نفت و ذخیره ارزی دارد که نیاز به این چیزها ندارد و لی بازهم دارند تلاش می کنند.
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    خوشا به حالش و خوشا به حال مردمش خوشا به حال سطح فکرشون واقعا بی خود نبود که سید جمال گفت من در اروپا مسلمان ندیدم اما رفتارهای اسلامی را دیدم البته منظورش برخی از رفتاراشون بود دمشون گرم ای کاش ما هم می رفتیم یک دوره پیششون عملی خدمت به خود و ملت را می اموختیم و سطح فکرمان را بالا می بردیم
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    دمش گرم اما برام عجیبه که با این همه پیشرفت فناوری، گوشی های هوشمندی که از خصوصی ترین حرکات دیگران نمیگذرند، حتی یک عکس برای زمیمه این گزارش تو این 5 روز گرفته نشده! این موضوع قضیه رو مشکوک می کنه!
  • محمد ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    خیلی عالی بوده کارش...ولی فراموش نکن مشرق که اینا توی "دولت تدبیر و امید" دارن میرن و میان و در دولت قبل ازین خبرا نبود...فقط برا یادآوری گفتم.
  • حامد ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    آقاي نعمت زاده ژنرال پير دولت فرمودند همانگونه كه از خارج مربي فوتبال مي آوريم بايد مدير هم بياوريم. به نظر بنده به جاي امثال جهانگيري و نعمت زاده و طيب نيا ;كه بيشتر به كت و شلوار و دارايي هايشان رسيدگي مي كنند\امثال اين وزراي اروپايي را بايد وارد كنيم تا شايد اقتصاد مقاومتي رونق بگيرد
  • علی ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    اقایون ما چند نفر اسکورت میخوان.چند نفر محافظ و چند نفر ادم الاف نیاز دارن.البته کار اصلی رو که کسی دیگه انجام میده.این کارها هم براشون کسر شان داره.میدنش به اشپزی کارگری خدمتکاری انجامشون میده.با خیال راحت.............
  • آرش ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    حالا پنج روز کاری وزیران ما: ۱_ افتتاح پروژه های الکی که ۳۰ سال بعد افتتاح میشن ۲_ برکناری تمامی مسئولین دولت قبل به شکل اتوبوسی۳_ برگزاری همایشهای الکی وپرهزینه۴_ استراحت و تفریح در خارج یاویلای شخصی، ۵_ استعفای اجباری ! خخخخخخخخخ
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    برای همین گفت باید مدیر از خارج وارد کنیم! نه عزیزم. این چیزها شوی دولتهای جهان اول برای ما مردم احمق جهان سوم است. جای وزیر در هاپیرستار نیست. وزیر باید به مناطق مختلف تحت اداره اش سر بزند و مشکلات را بررسی و رفع کند.
  • آرش ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    چیزی که اول باید یاد گرفت اینه: مدیر باید مدیریت بلد باشه و تعهد و تخصص در کارش داشته باشه. نه مثل ایران که اول از همه به فامیل بازی نگاه می کنن دوم به ظواهر دینی که اونم راحت با ریا کاری میشه اثباتش کرد و سوم به مدرک که اونم با پول و رابطه از هر دانشگاهی بدست میاد. در آلمان مصاحبه می کنن کار بلد بودی بفرما برو سر کار. کار بلد نبودی به تبار فامیلیت و ملیتت و مذهبو و مدرکت دیگه کاری ندارن.
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    بله. این بابا نمی دانست که با شاسی بلند از وسط کارخانه و کارگران هم می شود رد شد؟
  • محسن ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    آخه اگرم یاد بگیرن ، بازهم نمایشی است و مطرح کردن خودشان که یه چیزی گیرشان بیاید ، این کارها تغییر بینش می خواهد و عشق و علاقه به مملکت و اعتقاد به آباد سازی که هیچکدام در مدیران ما نیست ، بی رحمانه عمل می کنند و انگار که بیگانه اند
  • محمدرضا ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    ما به همون بزباشش هم راضی ایم
  • اشنا ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    رییس جمهور تو ایران رفته تو شرکت از ماشین پیاده نشده .حالا حساب کن وزرا رو .راه رو اشتباه میریم.
  • دوغوز آبادی ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    یعنی شما فکر میکنی یه وزیر تمام ساعات کاری اش پره؟
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    1 0
    عزیزان برادر و برادران عزیز تا اختلاس و رانت است تولید و صادرات یعنی کشک
  • ali ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    مسیر مدیر شدن در اروپا و غرب 1. کارگر ساده . کارگر نیمه حرفه ایی کارگر ماهر . سر کارگر . استاد کار و بعد در اخر مدیر . 2 . ایران . با پارتی بازی و رابطه طرف که هیچی حالیش نیست از کار یکدفعه میشه مدیر
  • بهمن ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    انشا.. مسعولین ما هم یاد بگیرند الحق مسلمان واقعی در عمل اینها هستند
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    هر موقع سران ما اینجوری قانع و مردمی به معنای واقعی شدن اونوقت میشه به ایجاد تمدن اسلامی امیدوار بود. خود حضرت رسول(ص) شیر بز میدوشیدن غذا می پختن سربار دیگران نبودن امیرالمومنین(ع) همینطور ائمه اطهار(ع) همه شون همینطور بودن اونوقت یک مسیحی از اونور کره زمین شیوه عملی اهل بیت(ع) رو باید بیاد به ما شیعه نماها نشون بده! واقعا به کجا میریم
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    همینطور است. قزل آلاها می توانند بچه های خاویارها را بخورند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس