کد خبر 633408
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱

در جریان روز نخست سفر رئیس جمهور به نیویورک مقامات عالی 4 کشور فرانسه، ایتالیا، انگلیس و ترکیه با روحانی دیدار و گفتگو می‌کنند.

به گزارش مشرق، حسن روحانی پس از ورود به نیویورک در همان ابتدای ساعت های اولیه با همراهی هیات همراه خود دیدارهای مشترکی با مقامات عالی رتبه ایتالیا، انگلستان، ترکیه و فرانسه خواهد داشت.

وی همچنین امشب به وقت محلی با شبکه NBC آمریکا گفتگو می کند و پس از آن نیز با عملای مذهبی ادیان الهی نشست مشترک خواهد داشت.

غلامعلی خوش رو درباره محورهای سخنرانی روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آقای روحانی یکی از محورهایی که بر آن تکیه خواهند کرد مسئله برجام و توقعات ایران و  توقعاتی که از طرف مقابل وجود دارد، خواهد پرداخت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور از نحوه اجرای برجام گلایه خواهند کرد؟ اظهارداشت: در برجام تعهداتمان به صورت کامل انجام شده و می خواهیم که طرف مقابل هم به صورت کامل انجام دهد.

همچنین ظریف و عراقچی هم قرار است با موگرینی و وزرای کشورهای 5+1 درباره برجام و انجام تعهدات طرف مقابل گفتگو کنند.

دیدارهای دوجانبه با مقامات سوئد، اسلونی، بلغارستان، عراق، نروژ، ژاپن، پاکستان و همچنین دیدار با بانکی مون دبیرکل سازمان ملل و حضور در یک نشست کارشناسی با حضور اندیشمندان از جمله دیگر برنامه های رییس جمهور کشورمان خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس