کد خبر 632306
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸

معاون امور استان‌های صداوسیما گفت: برای اولین بار در کشور سریال ۳۰۰ قسمتی در راستای شناسایی تاریخ و تمدن گیلان ساخته می‌شود.

به گزارش مشرق، علی دارابی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان گفت: استان گیلان نمونه‌ای از ایران است. صداوسیمای گیلان برای ما دارای اهمیت است و زمانی که صحبت از مدیریت جدید در استان مطرح شد اجماع عمومی برای انتخاب مدیریت جدید وجود داشت و خواسته همه مسؤولان و مدیران استان انتخاب فردی بومی بود و خوشحالیم که با نظر خود شما توانستیم گزینه خوب و شایسته‌ای را برای این منصب انتخاب کنیم.

دارابی در ادامه بیان داشت: انتظارات از مدیر کل فعلی صداوسیما بسیار بالا است، ایشان از مدیران با تجربه استان هستند و همچنین جا دارد که  از زحمات طلوعی مدیرکل سابق صداوسیما نیز تشکر ‌کنیم.

معاون امور استان‌های صداوسیما افزود: ما اگر بخواهیم تاریخ ایران را بنویسیم باید از تاریخ گیلان آغاز کنیم و هرچه بخواهیم از ایران یاد کنیم ریشه و اساس آن به گیلان برمی‌گردد.

وی همچنین از تولید سریال 300 قسمتی تاریخ و تمدن گیلان خبر داد و گفت: ما برای اولین بار در تاریخ صداوسیما، سریال 300 قسمتی را در راستای شناسایی توانمندی گیلان رقم خواهیم زد که این امر در طول تاریخ صداوسیما بی‌سابقه است.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با اشاره به فاخر بودن زبان گیلان عنوان داشت: یونسکو اعلام کرده است 3 هزار زبان و گویش به نفع پنج زبان جهانی در حال نابودن شدن هستند که ما امیدواریم صداوسیمای گیلان در راستای ترویج زبان گیلکی بتواند گام‌های مثبتی بردارد.

وی ادامه داد: گیلان سرزمین انواع غذاهای ایرانی است و ثبت جهانی رشت به عنوان شهر خلاق خوراک  می‌تواند نقش مهمی در جاذبه‌های گردشگری این شهر و استان داشته باشد که نیاز است در این زمینه صدا وسیمای گیلان برنامه‌های مناسبی را تهیه کند.

دارابی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا تمام مردم ایران در همه نقاط کشور به شبکه‌های تلویزیونی و رادیو دسترسی داشته باشند اضافه کرد: 130 شبکه رادیویی و تلویزیونی در کشور وجود دارد که بیش از 70 شبکه آن مربوط به استان‌ها است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Reza ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    کمیت مهم نیست کیفیت مهمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس