کد خبر 646310
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

عضو فراکسیون امید مجلس دهم گفت: فراکسیون امید دولت را با انتخاب وزرای پیشنهادی خود همراهی می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدرضا نجغی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست صبح امروز فراکسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه صبح امروز یکشنبه (2 آبان ماه 95) با حضور اعضا و با محوریت ترمیم کابینه دولت و گزینه‌های پیشنهادی سه وزیر (ارشاد، ورزش و آموزش‌وپرورش) برگزار شد.

وی افزود: تا آنجایی که برداشت من از گفت‌وگوهای انجام شده است، به نظر می‌رسد نظر جمعی فراکسیون انتخاب وزرا و تغییرات کابینه را از حقوق دولت و رئیس جمهور می‌داند و این حق را به رسمیت می‌شناسد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: البته فراکسیون قائل به گفت‌وگو تعامل و همفکری برای چنین موضوعاتی است  به ویژه برای تعیین و معرفی کاندایداهایی که برای وزارتخانه ها مدنظر است. عمدتا محوریت بحث بر این بود که حق دولت است که تصمیم بگیرد و انتظاری که وجود دارد برای اینکه تصمیمات موثرتر، مولدتر و موثری داشته باشند این است که با تعامل و گفت‌وگو این موضوع صورت گیرد و بیش از این موضوعی مطرح نشد.

وی در پاسخ به اجماع نظر فراکسیونی در رابطه با گزینه‌های پیشنهادی گفت: البته رای اعتمادی برای این موضوع در فراکسیون صورت نگرفت ولی برداشت من از جلسه این است که به مصادیق (گزینه های پیشنهادی برای وزارت) ورود نشد و بیشتر بر فرایندها و متدولوژی کار، صحبت شد که اولا حق دولت است و دوم اینکه این گفت‌وگوها می‌تواند اثربخش باشد همچنین تعاملات می‌تواند به کارآمدی طرفین موضوع که در نهایت دو بال یک پرواز این ملک و ملت  و در واقع دو اجزا و ارکان اصلی این نظام هستند، کمک کند.

نجفی بر همین اساس افزود: عمدتا وضع معطوف به فرایندها بود و آن اتمسفر و فضایی که باید درون آن کار کرد ولی در رابطه با مصادیق خیلی بحثی صورت نگرفت.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در خاتمه و در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر کلی فراکسیون در خصوص گزینه‌های پیشنهادی گفت: من تصور می‌کنم که به هر حال در فراکسیون نظرات مختلفی هم وجود دارد و بعضا ممکن ست به صورت نسبی هر کدام از اعضا نظرات متفاوتی داشته باشند، اما به گمان من مشکل خیلی خاص و جدی در رابطه با اینکه بخواهد با این انتخاب دولت همراهی کند، وجود ندارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس