کد خبر 646128
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

گروه‌های تروریستی و در راس آنها، جبهه النصره و احرارالشام همچنان مانع خروج غیرنظامیان از محله‌های شرقی حلب می‌شوند و از آنها به عنوان سپرانسانی استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، امروز نیز تلاش‌های غیرنظامیان به ویژه بیماران ساکن این مناطق برای خروج از طریق گذرگاه‌های تعیین شده از سوی دولت سوریه با شکست روبرو شد.

گروه‌های تروریستی به دنبال استفاده از غیرنظامیان به عنوان سلاح برای فشار بر دولت سوریه هستند، آنها جز این کارت دیگر چیزی ندارند و تقریبا این مسئله قطعی شده است که تروریست‌ها آماده موافقت با هیچ راهکار سیاسی یا توافق با دولت نیستند.

 روز گذشته ابتکاری از سوی اهالی حلب صورت گرفت که طی آن توانستند به توافق با افراد مسلح برای خارج کردن بیماران از محله‌های شرقی حلب دست یابند و توانستند تمام موانع اجرای این توافق را از پیش رو بردارند، تمام شروطی که گروه‌های مسلح وضع کرده بودند از سوی طرف‌های نظامی در شهر حلب اجرا شد که از جمله این شروط این بود که اتوبوس‌ها و خودروهای امدادرسانی برای انتقال بیماران پوشانده واستتار شود و این خودروها در معرض بازرسی قرار نگیرد، ابتکار ساکنان در حال اجرایی شدن بود که با ورود سازمان ملل، گروه‌های مسلح بلافاصله اعلام کردند این توافق ربطی به آنها ندارد و آن را ملغی اعلام کردند، به گفته منابع حلبی، دخالت سازمان ملل بار دیگر منجر به پیچیده‌تر شدن امور و شکست مذاکرات شد.

این در حالی است که علمای حلب برای دستیابی به توافقی که در نتیجه ابتکارعمل ساکنان حلب با افراد مسلح به دست آمد، تلاش کردند،‌اما به نظر می‌رسد گروه‌های مسلح از بیانیه سازمان ملل ابراز نگرانی کرده و اقدام به لغو این توافق کردند.

با این حال طرف‌های مسئول سوری تاکید کردند گذرگاه‌های تعیین شده همچنان برای کسانی که تمایل دارند از محله‌های شرقی حلب خارج شوند، باز است و دولت به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد و آنچه را که نیاز باشد،‌تامین خواهد کرد.

اوضاع محله‌های شرقی حلب

درباره اوضاع داخل محله‌های شرقی حلب که در اشغال تروریست‌های تکفیری قرار دارد، کسب اطلاع کرد که به سبب ادامه تحرکات تروریست‌ها و مانع‌تراشی آنها در برابر خروج مردم، میان آنها تنش شدیدی رخ داده است و تروریست‌ها شماری از مردم را که برای ورود به گذرگاه بستان القصر تلاش می‌کردند، بازداشت کردند و آنها را به انجام یک ماه جنگیدن در کنار گروه‌های تروریستی به خاطر تلاش برای خروج از شهر وادار کردند.

در سطح میدانی نیز، تنش از ساعت چهار عصر دیروز به اطراف گذرگاه‌ها بازگشت و تروریست‌ها گذرگاه بستان الباشا و گذرگاه الکاستیلو و نیز محله‌های غربی حلب از جمله المشارقه، الجمیلیه و بیمارستانی را گلوله‌باران کردند که نشان داد تروریست‌ها قصد تشدید اقدامات خود را دارند.

یک کارشناس میدانی گفت در مقابل ارتش سوریه یک گزینه بیشتر وجود ندارد و آن هم اعمال فشار بر گروه‌های نظامی و عملیات نظامی بین منطقه قلعه نظامی و فرودگاه و تقسیم حلب به دو بخش برای تنگ‌کردن عرصه بر تروریست‌های مستقر در محله‌های شرقی حلب است تا مجبور به پذیرفتن راه‌حل‌ها و در نتیجه خروج از حلب شوند.

این کارشناس درباره ادعای گروه‌های تروریستی مبنی بر آغاز نبرد جدید در حلب و این‌که آیا قدرت ورود به حلب را دارند، اظهار داشت : گروه‌های تروریستی تلاش خواهند کرد از همان محوری که حدود دو ماه پیش وارد شده بودند یعنی وارد محور جنوب غربی وارد شوند، تروریست‌ها در آن زمان با حمله به منطقه الراموسه و دانشکده‌های نظامی، مدتی در این مناطق حضور داشتند که ارتش سوریه بار دیگر آنها را بیرون راند.

کارشناس سوری خاطر نشان کرد: با توجه به باز بودن حومه‌های ادلب به محله‌های حلب و با توجه به این‌که ارتش سوریه به محله‌های داخلی حلب فشار وارد می‌کند،‌این احتمال وجود دارد که تروریست‌ها برای رخنه و فشار از سمت ادلب و جنوب و غرب حلب و اطراف منطقه الزهراء حمله کنند که این نقاط همواره به عنوان مکان‌هایی برای حمله به مواضع ارتش سوریه به کار رفته است.

وی تاکید کرد: هیچ یک از این احتمالات را نمی‌توان بعید دانست و همه آنها در چارچوب تلاش‌های تروریست‌ها برای کاهش فشار بر گروه‌های تروریستی محاصره شده در حلب و ایجاد شکاف همانند ماه‌های گذشته مطرح است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس