کد خبر 645937
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان از تهیه طرح عملیاتی ـ اطلاعاتی برای ایجاد امنیت زوار در مرزهای خوزستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار محمدرضا اسحاقی گفت: سپاه پاسداران، نیروی انتظامی یک طرح عملیاتی - اطلاعاتی را نیز تهیه کردند که آموزش نحوه خروج از مرز و همچنین نکاتی که باید در عراق رعایت شود را به اصحاب رسانه اطلاع رسانی کرده و به حج و زیارت نیز اعلام شده است.

وی افزود: ساماندهی مواکب، موضوع تردد و حمل بار برای آنها، پارکینگ ۵۰ هزار دستگاهی در شلمچه و چذابه که فاز یک آن بیش از ۵۰ هکتار است آماده شده در شلمچه و پیشرفت ۸۰ درصدی را در چذابه شاهد هستیم.

اسحاقی تصریح کرد: سپاه و جهاد نصر برای تأمین زمین و ساخت پارکینگ همکاری دارند. راه و شهرسازی باید تمام این ۵۰ هکتار را کوپال ریزی کند. موضوع نصب گارد ریل و قطع رابطه قدیم با پارکینگ در چذابه از جمله مشکلات اعلام شده به راه و شهرسازی استان است. با این حال آموزش راننده های درون استانی عمومی و سواری که پایانه ها و راهنمایی و رانندگی همکاری می‌کنند و همچنین ایمن‌سازی و نصب علائم هشداردهنده مرزی به ویژه در شهرستان حمیدیه در دستور کار راه و شهرسازی قرار گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان توضیح داد: پیش بینی مسیر خروج برای کامیون‌ها، بررسی مسائل امنیتی داخل و خارج از مرز و داخل کشور عراق، جلوگیری از تردد در مناطق ممنوعه و خلأهای مرزی، تسریع و ساماندهی تردد مسافران و اتباع خارجه، کنترل تردد ورود خودرو با کارت یا مجوز به پایانه و جلوگیری از خودروهای بدون مجوز، پیگیری استقرار و استفاده از دستگاه «ایکس. ری» برای خودروها و جسمانی زائران، آنالیز استانی و شهرستانی خروج زائران از مرز، اطلاع رسانی و جلوگیری از شایعه تردد با کارت ملی، پیگیری استقرار حراست یا گارد گمرک، برنامه ریزی به منظور مشکلات بازرسی چمدان و بار به صورت سنتی، استقرار نیروهای خنثی سازی، پیگیری و تعیین تکلیف وضعیت تردد موتورهای سه چرخه در مرز، کنترل فنی اتوبوس های حامل زائران، تأمین بسیج خواهران برای کنترل بانوان در مرز، جلوگیری از تردد زائران بدون گذرنامه و یا با استفاده از گذرنامه غیر یا مخدوش، بالابردن ضریب امنیت مناطق حساس از جمله مواردی ست که نیروی انتظامی در تردد زائران حسینی به کربلا از مرزهای خوزستان پیگیری می کند. همچنین موضوع تعطیلی پایانه‌های مرزی برای تردد کالا به مدت ۱۵ روز در دستور کار قرار دارد.


منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس