کد خبر 643720
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

مداح و ذاکر اهل بیت(ع) گفت: سیدالشهدا در میدان جنگ نماز اول وقتش را خواند. ما در امنیت و آسایش در خانه و ماشین چگونه نمی‌توانیم نماز اول وقت را بجا آوریم؟

حسینیه مشرق - نریمان پناهی مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام با اشاره به وظیفه عزاداران حسینی در ماه محرم به «بسیج مداحان» گفت: هر کسی در دستگاه اباعبدالله (ع) وظیفه‌ای دارد و همه باید این وظیفه را به درستی انجام دهند. وی اظهار داشت: مهمترین وظیفه جذب کردن به سمت این دستگاه است؛ هر کسی یک نفر را جذب کند برنده است. هر کسی یه نفر را به این دستگاه اضافه کند کارش تمام است.

این ذاکر اهل بیت(ع) عنوان داشت: باید در هیئت به دوستانمان نماز اول وقت را تاکید کنیم. اگر ما هم سرمان شلوغ بود نماز را به ما تذکر بدهند. سیدالشهدا در میدان جنگ نماز اول وقتش را خواند. ما در امنیت و آسایش در خانه و ماشین چگونه نمی‌توانیم نماز اول وقت را بجا آوریم. هر کسی در هر جایگاه و پست و مقامی که هست باید نماز را اولویت قرار دهد.

وی با بیان اینکه نباید نماز را سبک بشماریم،‌گفت: همه سینه‌زن‌ها درباره نماز وظیفه دارند. مداح و سخنران باید به همه این موضوع را تذکر بدهند. باید این مسئله در هیئت‌های ما رواج پیدا کند. من به همه تاکید می‌کنم اعمالی که خدا، ائمه و حضرت زهرا (س) آن را دوست دارند را در هیئت گسترش دهید. نماز جماعت محبت‌ بین مومنین را بیشتر می‌کند و کمر شیطان را نیز می‌شکند.

پناهی ابراز داشت: برنامه هفتگی هیئت ما طوری همیشه تنظیم می‌شود که ۱۰ دقیقه به اذان همه آماده اقامه نماز شوند. مداح و ذاکر هیئت باید در صف اول نماز باشند تا دیگران هم مقید به اهمیت نماز شوند. سبک شمردن نماز خطرناک است. وقتی سینه زن پس از عزاداری نماز اقامه می‌کند لذت هیئت چند برابر می‌شود.

این رزمنده دوران دفاع مقدساظهار داشت: هیئت‌های خوب تهران همگی وقت سینه‌زنی را با نماز هماهنگ می‌کنند. به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند زمان نماز اول وقت فوت شود.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس