کد خبر 645877
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

من با امامم پیمان می‌بندم که به تبعیت از ایشان برای برپایی حق و عدالت لحظه‌ای از پای ننشینم و این عهدنامه را با خون خویش امضا می‌کنم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید محمدتقی خوش‌خواهش از آموزگاران شهرستان رامسر است که  با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در قاموس تخریب‌چی به جبهه شتافت و به شهادت رسید. از این معلم شهید وصیت‌نامه‌ای به یادگار مانده است که حاوی نکاتی قابل توجه برای جامعه امروز است.
 
این معلم تخریب‌چی در وصیت نامه‌اش نوشته است:
«بنام خدا
به نام آن که جانم در دست اوست
به برکت انقلاب اسلامی این را فهمیده ام که زندگی بدون عشق معنا ندارد و هم این را دانسته‌ام که داشتن روحیه عشق و عرفان خدایی بدون روحیه ی سلحشور«صوفیگری» است و نیز دارا بودن روحیه سلحشوری بدون عشق و عرفان خدایی « وحشیگری است در بربریت» خواهد بود. اما داشتن روحیه سلحشوری همراه با عشق و عرفان خدایی خاص انسان «اسلام» است .
 
خدایا! ما را و همه را هدایت کن که این گونه باشیم. دقیقا در همین رابطه است که عازم جبهه‌های حق علیه باطل هستم و به همین دلیل بر آن شده‌ام که وصیت نامه‌ام را بنویسم.گو اینکه در جای دیگری در پشت عکسی از امام طرز فکر و خط مشی کلی‌ام را چنین رقم زده‌ام : لن تنالو البر حتی تنفقو مما تحبون  «رستگار نمی‌شوید مگر آنچه را که دارید انفاق کنید.»
من با امامم پیمان می‌بندم که به تبعیت از ایشان برای برپایی حق و عدالت لحظه‌ای از پای ننشینم و این عهدنامه را با خون خویش امضا می‌کنم تا مصداق آیه ی مبارکه فوق باشم. باشد که خداوند گناهانم را ببخشد و در این راه اگر سعادت یار شد و شهید شدم، خوش ندارم کسی در مرگم بگرید. چه زندگی یعنی جهاد و در جهاد است که «شهادت» معنا می‌یابد و در شهادت «سعادت» است.
 
برادرم بر من خرده مگیر که هنوز بهارانی چند از عمرم نگذشته  مرگ را سعادت می‌دانم . مرگ سرخ مرام ماست. کتاب ما که نامش «خواندن» است چنین نسخه‌ای را برای پیروانش تجویز می‌کند و از حلقوم مبارک پیامبر پاک ندا می‌رسد که :«هر مذهبی رهبانیتی دارد و رهبانیت مذهب من نبرد است .» و قرآن ناطق امام علی (ع) نیز چنین است . شیر روز است و پارسای شب . میلادش در کعبه کرامت اوست و شهادتش در مسجد سعادت او . و سرور شهیدان عالم را می‌بینم که به پیشواز مرگ می‌رود . مرگی سرخ به سرخی لاله‌ها».
من مسلمانم . مسلمانی که محل عبادتش محراب نام دارد. من مسلمانم. مسلمانی که پیرو و مرادش خمینی است. او نیز چون جدش فریاد رسا و مردانهاش را سر می‌دهد و مریدانش را به مهمانی خدا می‌خواند. با این همه دانستی که عجیب نیست از این که شهادت برایمان سعادت است چه، این طریق صواب و روش رستگاری است. و من در این راه همرزم و همسنگر می‌خواهم و تو برادرم میتوانی جنگجویی عارف باشی.
پروردگارا! کمک کن که به امام و اصله‌ام وفادار باشم.  چه،در این صورت است که به قول سیدالشهدای کربلای ایران :«ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند .»
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس