به دنبال استعفا و برکناری سه وزیر کابینه یازدهم کارشناسان و شخصیت‌های سیاسی اعلام کردند ترمیم کابینه با اهداف انتخاباتی صورت گرفته و رئیس‌جمهور با این ترمیم نشان داد با مطالبات مردم همراه نیست .

به گزارش مشرق، کیهان نوشت: رئیس‌جمهور ضمن پذیرش استعفای وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش از خدمات‌ جنتی، گودرزی و فانی در دوران تصدی‌ آنان قدردانی کرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس‌جمهور در پاسخ به نامه محمود گودرزی‌، با اشاره به پیروزی‌های فراوان ورزشکاران ایرانی در میدان‌های ورزشی، از تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های وی و همکارانش در تحقق سیاست‌های دولت در وزارت ورزش و جوانان و کوشش‌های افتخارآفرین ورزشکاران غیورمان در این دوره، تقدیر و سپاسگزاری کرد.
 
همچنین رئیس‌جمهور در پاسخ به نامه علی جنتی با تقدیر از تلاش‌های وی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد‌: علیرغم این واقعیت که اختیارات و امکانات آن وزارتخانه در حوزه فرهنگ تناسبی با مسئولیت و توقعات جامعه از آن ندارد، لیکن حرکت سه سال اخیر آن در مسیر درست گسترش آگاهی مردم، ایجاد فضای احساس امنیت و آزادی برای اهل فرهنگ، و شکوفایی خلاقیت‌ها در تبیین ارزش‌های اسلامی- ایرانی بوده است؛ و دولت با قوتِ تمام و با سرعتی بیشتر در این مسیر حرکت خواهد کرد.
 
رئیس‌جمهوری همچنین در پاسخ به نامه علی اصغر فانی؛ با تشکر از تلاش‌های وی و مجموعه وزارت آموزش و پرورش، تاکید کرد که ترمیم کابینه در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای تحقق اهداف بلند نظام اسلامی و خدمت شایسته‌تر به مردم با توانی بیشتر و سرعتی افزون‌‌تر در همین مسیر خواهد بود.
 
تجدید قوای دولت یک ضرورت مستمر است
 
حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور نیز در واکنش به استعفای 3 تن از وزرا در صفحه شخصی خود نوشت‌: مدیریت کلان کشور این روزها با تحولاتی در راستای تجدید قوای دولت برای خدمت بیشتر و بهتر توام بود و برخی از دوستان جای خود را به افرادی تازه‌نفس دادند.
 
ابوطالبی یادآور شد: تجدید قوای دولت یک ضرورت مستمر است و هیچ هدفی جز آرامش و آسایش بیشتر جامعه، اعمال اقتدار ملی و تقویت مدیریت کشور ندارد؛ این رویکردی ارزشمنداست.
 
محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه اجلاس مشترک دانشگاه‌های ایران و روسیه در باغ نگارستان دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران و در واکنش به سوالی درباره استعفای خود گفت‌: برای چه باید استعفا بدهم؟ هیچ مسئله‌ای مطرح نیست و چیزی ندارم که در این باره بگویم.
 
وزیر علوم در رابطه با استیضاحش نیز اظهار داشت‌: قرار است در کمیسیون آموزش مجلس بررسی شود و حتما به رئیس کمیسیون آموزش مجلس نامه‌ای رسیده است که وی این مسئله را مطرح می‌کند، به هر حال آماده‌ام که پاسخ دهم.
 
کارشناسان‌: تغییرات در کابینه برای اهداف انتخاباتی است
 
شخصیت‌های سیاسی و کارشناسان در اظهارنظرهای جداگانه نسبت به تغییرات اخیر کابینه یازدهم تاکید کردند این تغییرات برای اهداف انتخاباتی صورت گرفته و نشان می‌دهد دولت با خواسته‌های مردم منطبق نیست‌.
 
لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به دلایل تغییر سه وزیر تصریح کرد: عدم کارآمدی، نفوذ جریان دوم خردادی و اهداف انتخاباتی از دلایل این تغییر است و مهم‌ترین این دلایل نیز عدم اجرای وعده‌هاست.
 
وی ادامه داد‌: واقعیت این است که کلیت دولت کارآمدی لازم را ندارد و نتوانسته است وعده‌های خود را محقق کند و از سوی دیگر توقع مردم بهبود وضعیت اقتصادی و صنعتی کشور است.
 
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه نیز با اشاره به ارتباط برکناری و استعفای وزرا با مسائل انتخاباتی گفت: دولت به جای پرداختن به این مسائل باید بر روی دغدغه‌های اقتصادی مردم توجه و تمرکز ویژه‌ای داشته باشد.
 
رئیس‌جمهور با مطالبات مردم همراه نیست
 
مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی نیز در گفت‌و‌گو با فارس‌، با اشاره به تغییرات گسترده در دولت و استعفا و برکناری وزرا  با تأکید بر اینکه این تغییرات به هیچ وجه با مطالبات مردم انطباق ندارد، تصریح کرد: دغدغه مردم این حوزه‌ها نبوده است بلکه مطالبات اصلی آنها مسائل معیشتی و اقتصادی است اما روحانی با این تغییرات نشان داد با مطالبات عمومی مردم همراهی ندارد.
 
محمد سلیمانی نماینده سابق مجلس نیز با اشاره به فساد گسترده صندوق ذخیره فرهنگیان گفت‌: رسیدگی به فساد صندوق فرهنگیان مانند حقوق‌های نجومی است و دولت می‌خواهد در این زمینه ماله‌کشی کند و اجازه ندهد گستره این فساد به اطلاع مردم برسد.
 
این نماینده سابق مجلس ادامه داد: نکته‌ای که درباره برکناری وزیر آموزش و پرورش وجود دارد این است که این اقدام انتخاباتی و کار سیاسی است و در کارهای کلان و بزرگ اگر سیاسی‌کاری صورت گیرد نتیجه آن به نفع مردم نخواهد بود.
 
کابینه توان کار جدی ندارد
 
حجت‌الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با تأکید براینکه اعضای کابینه روحانی توان کار جدی ندارند و همین موجب کندی پیشرفت کارها شده است گفت: معدل سن کابینه روحانی بالاست و شاید در این شرایط وزرای پیرتر هم برای برکناری در دستور کار باشند.
 
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس نیز گفت‌: کنار گذاشتن وزیر آموزش و پرورش از سمت خود در آستانه استیضاح نوعی فرار به جلو بود و دولت می‌خواست فساد صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه استیضاح مطرح نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس