کد خبر 645760
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵

یک روزنامه حامی دولت اذعان کرد دولت در ترمیم کابینه سردرگم و فاقد اولویت‌بندی معطوف به توقعات اقتصادی مردم است.

به گزارش مشرق، روزنامه آرمان نوشت: از زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید اعتراض به بعضی از انتخاب‌های آقای رئیس‌جمهور که تحت‌تاثیر ملاحظاتی غیر از شایسته‌سالاری انتخاب شده بودند و عملکرد بعضی از همکاران ایشان وجود داشت و انتظار می‌رفت وقتی کابینه به نیمه راه رسید تغییرات لازم با رعایت ملاحظات واقعی و مصلحت صورت گیرد. اما این انتظار به حق مردم تحقق نیافت.
 
این روزنامه می‌نویسد: اصولا اگر انتخاب‌ها ضابطه‌مند، برنامه‌محور، با رعایت مصالح مردم، برای پاسخگویی به نیازهای کشور و با حساب و کتاب صورت گیرد، نیاز به تغییر در میانه راه نخواهد بود، ولی اگر به هر دلیلی نیاز به ترمیم کابینه باشد، زمان معمول این کار، وقتی است که دولت‌ها به میانه‌راه رسیده باشند علاوه بر آن انتخاب گزینه‌ها برای تغییر و پیش‌بینی جایگزین‌ها می‌باید بر اساس معیارهای واقعی باشد. کنار رفتن وزرا اگر با خواست خودشان باشد یا اگر قرار است ارتقا یابند حکم دیگری دارد، ولی چنانچه به اجبار باشد، باید دلایل موجه داشته باشند.
 
آرمان خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه شش‌ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری بیشتر باقی نمانده و از هم‌اکنون جو انتخاباتی بر کشور حاکم شده و همچنین به دلیل وضعیت وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در مقایسه با سایر دستگاه‌های همطراز خود، ضرورت تغییر در آنها احساس نمی‌شود.
 
زمان تغییر مناسب نیست. در عین حال، چون از جایگزین‌ها اطلاعی در دست نیست، نمی‌دانیم تبدیل به احسن خواهد شد یا خیر در مجموع از خبرهای منتشر شده چنین برمی‌آید که این تغییرات چندان اصالت ذاتی نداشته باشد.
 
نویسنده خواستار نرخ شرح و ترجمه برای رفع ابهامات و نگرانی باشد.
 
این روزنامه همچنان از قول محمود میرلوحی (معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات) تصریح کرد: در باب تورم، موفقیت‌های خوبی رخ داده اما در حوزه رونق و رفع رکود و به ویژه اشتغال متاسفانه هنوز مشکل باقی است و روندی که بتواند انتظارات جامعه را برآورده کند و فضا را برای انتخابات سال آینده مهیا کند هنوز به وجود نیامده است.
 
وی می‌گوید: حوزه اقتصاد به ویژه در بحث رونق، نیاز به تحولات بیشتری دارد. در حال حاضر، پاشنه‌آشیل، حوزه اقتصاد است؛ باید در حوزه‌های مسکن، صنعت، گردشگری و حوزه‌های اقتصادی کشور به ویژه در اشتغال و جذب سرمایه، کارهای بزرگی انجام شود. با وجود برداشته شدن تحریم‌ها، اگر تاخیر کنیم ممکن است به توفیق چندانی دست نیابیم و مشکلات و موانعمان ادامه یابد.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس