یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش هنوز آمادگی همکاری با روسیه در خصوص موضوع سوریه را ندارد.

 به گزارش مشرق، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه روسی «اینترفکس» تصریح کرد که آمریکا همچنان آمادگی همکاری با روسیه درباره سوریه مگر در زمینه جلوگیری از سوانح هوایی را ندارد.

وی زمانی به این سوال اینگونه پاسخ داد که از او پرسیده شد در خصوص اظهارات مقامات روس ابراز نظر کند که گفته بودند آمادگی دارند به صورت مشترک با آمریکا اقداماتی برای باثبات کردن شهر «حلب» سوریه را مورد بررسی قرار دهند.

این مقام آمریکایی تصریح کرد که موضع آمریکا در خصوص همکاری با روسیه درباره سوریه همچنان شبیه به گذشته است به این شکل که هیچ همکاری به جز در زمینه جلوگیری از سوانح هوایی در چارچوب‌های چندجانبه با روسیه نداریم.

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه یک روز قبل از چنین آمادگی روسیه برای همکاری با آمریکا در خصوص موضوع سوریه خبر داده بود.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز روز جمعه هفته گذشته اعلام کرده بود که آمریکا برای گفت‌وگو از موضع برابر جهت حل بحران سوریه تمایل نشان نمی‌دهد.

پیشتر باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود مطمئن نیست که بتواند در موضوع سوریه به روسیه یا ولادیمر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعتماد کند.

ریابکوف در واکنش به بیانات اوباما گفت: «من معتقدم که سیاست‌های روسیه در سوریه، همانند سیاست‌ خارجی (این کشور) بسیار منطقی و روشن بوده و اهدافی را دنبال می‌کند که مسکو امیدوار است اعضای جامعه بین‌المللی هم در آن سهیم باشند.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس