کد خبر 644828
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸

پایگاه خبری «عیون الخلیج» گزارش داد:مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر روز سه شنبه محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان را متهم کرد که به روزنامه نگاران در برابر نوشتن خبرها و مقاله هایی در وصف وی، 100 هزار دلار رشوه داده است.

به گزارش مشرق، «کنت روث» مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: بن سلمان به روزنامه نگاران رشوه می دهد تا از او تمجید کنند.
 
وی در ادامه تاکید کرد: جانشین ولیعهد عربستان به هر روزنامه نگاری که درباره وی مطالب خوب بنویسد، 100 هزار دلار پاداش می دهد، درحالی که روزنامه نگارانی که وی را تمجید نکنند به حاشیه می راند.
 
این مقام مسئول در سازمان حقوق بشری، منبع خبر خود را بیان نکرد، وی همچنین نگفت که بن سلمان به کدام یک از روزنامه نگاران رشوه می دهد و این مساله تنها شامل روزنامه نگاران داخلی عربستان است یا روزنامه نگاران خارجی یا هردو گروه را دربر می گیرد.
 
این پایگاه خبری در ادامه آورد: اما خبرگزاری بلومبرگ آمریکا در ماه های اخیر، سلسله مصاحبه هایی را با وزیر دفاع عربستان انجام داده است و مقاله های زیادی نیز از وی منتشر کرد.
 
این خبرگزاری آمریکایی همچنین « گزارش های مفصلی از چشم انداز 2030 و نیز مصاحبه ای در این خصوص در برهه اخیر منتشر کرده است.
 
اظهارات این مقام نهاد حقوق بشری در حالی صورت می گیرد که محمد بن سلمان کنترل رسانه های عربستان را در اختیار دارد و رسانه ها یکی از ابزارهایی است که جانشین جوان محمد بن نایف می تواند برای تکیه زدن بر تخت پادشاهی سعودی ها از آن استفاده کند.
 
بن سلمان در جریان سفر اخیر خود به آمریکا، توافق نامه ای را با شرکت مایکروسافت برای آموزش جوانان عربستانی در عرصه رسانه های دیجیتال به امضا رساند.
 
دیگر مراکزی که محمد بن سلمان در اختیار دارد، «شرکت پژوهش و بازاریابی عربستان» و «شرکت عربستانی پژوهش و نشر» می باشد.
 
در ماه ژانویه (دی/ بهمن) گذشته نیز مجتهد افشاگر معروف عربستانی اعلام کرد که محمد بن سلمان مجموعۀ شبکه های «ام بی سی» و «العربیه» را از طریق «شرکت سعودی پژوهش و نشر” در اختیار گرفته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    اااااا! کجاس دفترش؟ بگو چرا این مزدورا توی لبنان بی دلیل به ایران حمله میکنن و مدح وثنای این پشمکی رو میکنن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس