کد خبر 644770
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

در پی حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مراکز تجمع مزدوران رئیس جمهور فراری یمن، شماری از آنها کشته و یا زخمی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، در پی حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مراکز تجمع مزدوران عبدربه منصورهادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن در منطقه الخَنْجَر در بخش الخَب والشَعف در استان الجوف در شمال شرق این کشور، شماری از آنها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

در این بین درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران منصور هادی که از حمایت ائتلاف متجاوز سعودی برخوردارند، در استان مأرب همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که شماری از مزدوران رئیس‌جمهور فراری یمن نیز هنگام تلاش برای پیشروی به سمت منطقه المخدره در بخش صِراوح در غرب شهر مأرب در شمال شرق این کشور کشته و زخمی شدند.

در استان الجوف نیز درگیری‌های شدیدی بین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در التله الحمراء و منطقه الخلیفین در بخش الخب و الشعف در شمال این استان به وقوع پیوست.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه عملیات با هدف متوقف ساختن تجاوز عربستان، یک خودروی نظامی مزدوران منصور هادی را منهدم کردند. این مزدوران در حالی که از حمایت گسترده هوایی ائتلاف متجاوز سعودی برخوردار بودند، قصد پیشروی به سمت منطقه ساحلی کهبوب واقع بین دو استان لحج و تعز داشتند.

یک منبع نظامی یمنی گفت که مزدوران عبدربه منصور هادی، وادی نوع و منطقه المطار و بازار صِراوح در بخش صراوح در غرب استان مأرب را هدف حملات شدید توپخانه‌ای و موشکی خود قرار دادند.

این حملات بعد از درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از یک سو و مزدوران منصور هادی از سوی دیگر در منطقه المَخْدَره در الجِدْعَان در غرب مأرب صورت گرفت.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی چندین بار فرودگاه الحدیده و ساختمان گمرک این فرودگاه را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز همچنین دوبار منطقه ابودَوْار در بخش مُسْتَبأ در استان حجه را بمباران کردند و این در حالی است که مناطق نوار مرزی دو بخش حَرض و مِیدی نیز هدف حملات شدید موشکی و توپخانه‌ای مزدوران منصور هادی و عربستان قرار گرفت.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی دو بار پادگان الحفا در منطقه نُقم در شرق صنعا و 20 بار نیز شهر رَبُوعة عربستان در عسیر را بمباران کردند.

یک منبع نظامی یمنی نیز گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه‌های العُش و الضبعه و آل حماد عربستان در نجران را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس