تسلط رزمندگان یمنی بر چند مرکز نظامی در تعز و تصرف مقادیر هنگفتی سلاح، هلاکت ده‌ها تروریست در عملیات ویژه یمنی‌ها در جنوب صنعا و ادامه حملات هوایی عربستان به مناطق غیرنظامی صعده از جمله تازه‌ترین تحولات میدانی یمن است.

 به گزارش مشرق، «حسین الحوثی»، یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن با اعلام اینکه نیروهای یمنی مراکز نظامی متعلق به نیروهای ائتلاف سعودی در غرب استان تعز را تحت سیطره خود گرفتند، افزود: در این عملیات مقادیر هنگفتی سلاح وارداتی از عربستان به تصرف رزمندگان یمنی درآمد.

وی با بیان اینکه این کمک‌های لجستیک سعودی‌ها به مزدورانش نبرد در تعز را طولانی کرد، افزود: نیروهای یمنی پس از پاکسازی مرکز و شرق استان تعز از وجود تروریست‌ها به درگیری‌ها در غرب این استان ادامه می‌دهند.

این فرمانده یمنی با اشاره به سیطره نیروهای یمنی بر همه حومه تعز گفت: نیروهای یمنی مسیر بین تعز و استان صنعا را به تسلط خود درآوردند.

در حالی که محله‌های غربی شهر تعز شاهد درگیری‌های شدید و تبادل آتش توپخانه و تانک‌های نیروهای یمنی و تروریست‌هاست شبه نظامیان موسوم به مقاومت با حمله به بیمارستان دولتی الثوره شهر تعز به پرسنل پزشکی آن تعرض کردند که همین امر موجب اعتصاب کادر پزشکی بخش اورژانس بیمارستان شد.

یک منبع نظامی یمن گفت: درگیری‌های شدیدی بین یگان‌های ارتش یمن با پشتیبانی کمیته‌های مردمی و گروه‌های هوادار ائتلاف سعودی در محله‌های و مناطق سوفیتل، الدیم، صبر، کلابه، الکمپ، ثعبات، حسنات در شرق تعز جریان دارد.

وی افزود: این درگیری‌ها که در آن 2 طرف اقدام به شلیک آتش تانک و توپخانه و خمپاره می کنند از یکشنبه گذشته تاکنون ادامه دارد و بر اساس اطلاعات رسیده شماری قربانی گرفته است.

پنج غیرنظامی نیز بر اثر شلیک گلوله خمپاره مزدوران سعودی به منطقه حارة المغتربین در مفرق شرعب، به شهادت رسیدند.

سرهنگ «صالح الحاکم»، یک فرمانده نظامی یمن نیز اظهار داشت: رزمندگان یمنی طی عملیاتی ویژه در جنوب صنعا محل تجمع تروریست‌ها را هدف گرفته و ده‌ها تن از آنها را کشته و زخمی کردند.

وی افزود: ائتلاف عربی از این تروریست‌ها برای حمله به مراکز نظامی واقع در جنوب استان صنعا حمایت می‌کند.

این فرمانده یمنی با اشاره به هلاکت ابوعایشه، فرمانده شبه نظامیان تروریست در این عملیات گفت: هواپیماهای سعودی از حملات تروریست‌ها پشتیبانی می‌کند اما رزمندگان یمنی مانع ورود تروریست‌ها به استان صنعا می‌شوند.

سرهنگ صانع ادامه داد: نیروهای یمنی در این عملیات همچنین تعدادی خودروهای نظامی و تانک‌های مزدوران ائتلاف سعودی را به آتش کشیدند.

ادامه حملات هوایی به صعده

در همین حال پرواز جنگنده‌های ائتلاف سعودی بر فرار مناطق مختلف استان صعده یمن ادامه دارد.

یک منبع محلی از حملات دیروز این جنگنده‌ها به منطقه الحصامه در شهر مرزی شدا طی چهار نوبت خبر داد.

منطقه بنی صیاح شهر رازح و ساختمان دولتی منطقه ملاحیط شهر الظاهر نیز که طی روزهای گذشته چندین بار بمباران شده بود دیروز نیز هدف حمله هواپیماهای سعودی قرار گرفت.

منطقه الخربان در شهر حیدان نیز یک بار بمباران شد و پادگان البقع و منطقه سلاح شهر کتاف نیز چندین مرتبه توسط جنگنده های سعودی هدف گرفته شد.

مدرسه 14 اکتبر منطقه ولد مسعود شهر سحار نیز در سه نوبت بمباران شد.

این حملات هوایی عربستان علاوه بر کشته و زخمی کردن شماری از غیرنظامیان با خسارات مالی سنگینی به خانه های شهروندان، مزارع آنها و زیربناها و اموال عمومی و خصوصی دیگر همراه بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس