به گزارش مشرق، حسن رحیمپور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ظهر امروز (دوشنبه، 26 مهر) در نشستی با موضوع حادثه عاشورا در دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اظهارات برخی که بیان میکنند عاشورا درس مذاکره است، خاطرنشان کرد:باید از امام حسین(ع) و حادثه عاشورا درس مذاکره گرفت، اما امام حسین(ع) چه مذاکرهای کرد، امام حسین تا آخر بیان میکرد که شما قاتلید و این مسیری که ما میرویم راه حق است.
وی در ادامه افزود: کسی که سازش کرده باشد، سرش را بالای نیزه میبرند و یا با خانواده و یارانش چنین میکنند؟ اگر نتیجه سازش این باشد، پس عدم سازش چیست؟
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: هیچ کس با مذاکرهای که حق را بیان کند و زیر بار ظلم نرود، مخالف نیست، اما مذاکرهای که آخر آن سازش و تسلیم و عبور از حقوق و عزت ملت باشد، این مشکل دارد.
رحیمپور ازغدی افزود: مشکل مذاکره نیست، مشکل مفاد مذاکره است و نتیجه آن است.
وی ادامه داد: مذاکرهای که شما به تمام عهدهایی که بستهای عمل کنی و طرف مقابل 10 درصد از آن عمل کند، نتیجه این مذاکره مشکل دارد.
استاد حوزه و دانشگاه با طرح دو شیوه برای استناد به منابع، گفت: یک وقتی است که شما منافع و کار خود را میخواهید و به دنبال یک مؤیدی میگردید که کار خود را توجیه مذهبی کنید، این روش خیانت و تحریف است، اما یک وقتی است که میخواهید از دین، الگو بگیرید، حالاست که به سراغ قرآن و روایات میروید.
رحیمپور ازغدی همچنین درباره کسانی که حادثه عاشورا را مذاکره میدانند، اظهارکرد: کسانی که چنین اظهاراتی میکنند، عقبماندهاند.
وی با بیان اینکه از کربلا میشود صدها درس آموخت، تصریح کرد: فقط غصه خوردن برای کربلا مفهوم تشیع نیست، شیعه متحرک است و کنار امامش حرکت میکند.
رحیمپور ازغدی خاطرنشان کرد: تفاوت شیعه با غیرشیعه در حُبّ حسین(ع) و عزای حسین(ع) نیست، بلکه در مسئله امامت است؛ شیعه میگوید حسین(ع)، «امام» ماست.
وی با انتقاد از پرداخت حقوقهای نجومی به برخی مدیران، گفت: اولین وظیفه ما این است که با پرسش ببینیم، اصل موضوع چه چیزی است و روی توهم بحث نکنیم، وقتی متوجه شدیم که جایی فساد، خیانت و خطا صورت میگیرد، باید درباره آن موضع بگیریم، اگر اختیار نداشتیم باید با قلم و زبان موضع بگیریم که مجبور به پاسخگویی شوند.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: موضوع فیشهای حقوقی نجومی در جاهایی خطا و در جاهای دیگری خیانت است، بعضی از این فیشهای حقوقی خیانت و شاید بعضی هم خطا باشد.
رحیمپور ازغدی با تأکید بر اینکه تاکنون برخوردی با کسانی که حقوقهای نجومی دریافت کردهاند، نشده است، گفت: دریافت حقوقهای نجومی از سوی این افراد، خیانت است؛ برخی این افراد را «عزیز» نامیدند.
وی در ادامه افزود: کسی که سازش کرده باشد، سرش را بالای نیزه میبرند و یا با خانواده و یارانش چنین میکنند؟ اگر نتیجه سازش این باشد، پس عدم سازش چیست؟
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: هیچ کس با مذاکرهای که حق را بیان کند و زیر بار ظلم نرود، مخالف نیست، اما مذاکرهای که آخر آن سازش و تسلیم و عبور از حقوق و عزت ملت باشد، این مشکل دارد.
رحیمپور ازغدی افزود: مشکل مذاکره نیست، مشکل مفاد مذاکره است و نتیجه آن است.
وی ادامه داد: مذاکرهای که شما به تمام عهدهایی که بستهای عمل کنی و طرف مقابل 10 درصد از آن عمل کند، نتیجه این مذاکره مشکل دارد.
استاد حوزه و دانشگاه با طرح دو شیوه برای استناد به منابع، گفت: یک وقتی است که شما منافع و کار خود را میخواهید و به دنبال یک مؤیدی میگردید که کار خود را توجیه مذهبی کنید، این روش خیانت و تحریف است، اما یک وقتی است که میخواهید از دین، الگو بگیرید، حالاست که به سراغ قرآن و روایات میروید.
رحیمپور ازغدی همچنین درباره کسانی که حادثه عاشورا را مذاکره میدانند، اظهارکرد: کسانی که چنین اظهاراتی میکنند، عقبماندهاند.
وی با بیان اینکه از کربلا میشود صدها درس آموخت، تصریح کرد: فقط غصه خوردن برای کربلا مفهوم تشیع نیست، شیعه متحرک است و کنار امامش حرکت میکند.
رحیمپور ازغدی خاطرنشان کرد: تفاوت شیعه با غیرشیعه در حُبّ حسین(ع) و عزای حسین(ع) نیست، بلکه در مسئله امامت است؛ شیعه میگوید حسین(ع)، «امام» ماست.
وی با انتقاد از پرداخت حقوقهای نجومی به برخی مدیران، گفت: اولین وظیفه ما این است که با پرسش ببینیم، اصل موضوع چه چیزی است و روی توهم بحث نکنیم، وقتی متوجه شدیم که جایی فساد، خیانت و خطا صورت میگیرد، باید درباره آن موضع بگیریم، اگر اختیار نداشتیم باید با قلم و زبان موضع بگیریم که مجبور به پاسخگویی شوند.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: موضوع فیشهای حقوقی نجومی در جاهایی خطا و در جاهای دیگری خیانت است، بعضی از این فیشهای حقوقی خیانت و شاید بعضی هم خطا باشد.
رحیمپور ازغدی با تأکید بر اینکه تاکنون برخوردی با کسانی که حقوقهای نجومی دریافت کردهاند، نشده است، گفت: دریافت حقوقهای نجومی از سوی این افراد، خیانت است؛ برخی این افراد را «عزیز» نامیدند.