حسن رحیم‌پور ازغدی گفت: باید مراقب تفکرات تشیع خوارجی باشیم، امام رضا(ع) در همین راستا فرمودند افرادی که اهل بیت(ع) را از حد انسان بالاتر ببرند و تا حد خدا برسانند، کافر هستند.

 گروه دین مشرق - حسن رحیم پور ازغدی، با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و ظاهری پیامبر اکرم(ص)، گفت: از امام رضا(ع) در ارتباط با  ویژگی های پیامبر اسلام سوال کردند که ایشان در پاسخ به بیان گفته‌های حضرت علی(ع) در ارتباط با رسول اکرم پرداختند و بر اساس آنچه که نقل شده است پیامبراسلام(ص) مرتب به موهایشان می رسیدند و برای این موضوع وقت می گذاشتند چرا که معتقد بودند که با توجه به اینکه ایشان وظیفه تربیت و هدایت افراد را بر عهده دارند باید ظاهر ایشان نیز تمیز و آراسته  باشد.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اهمیت جایگاه رعایت بهداشت در نزد پیامبر اکرم(ص) در بخشی دیگر از سخنان خود گفت:‌ ایشان با صدای بلند نمی‌خندیدند ولی قیافه عبوسی نیز نداشتند و حتی به کودکان زودتر از خود آن‌ها سلام می کردند. جلوی پای همه بلند می‌شدند  و مانند اشراف با تکبر و غرور با مردم  برخورد نمی کردند، سخن کسی را قطع نمی کردند و  تا کسی از ایشان سوال نمی کرد حرفی نمی زدند. اهل مزاح بودند، با تمام وجود به صحبت‌های مردم گوش می دادند به نحوی که گویی برای اولین بار است آن سخنان را می شنوند.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: کسی که امر به معروف می‌کند آنچه را که به آن دعوت می‌کند باید معروف باشد.

رحیم پور ازغدی با تاکید بر اینکه هیچ امر به معروف و نهی از منکری بی تاثیر نیست، ادامه داد: اگر می بینید عده ای از مردم ظلم و بی عدالتی در جایی می بینند ولی انتقادی نمی کنند به خاطر این است که آن‌ها در این راستا منافع مادی و دنیوی شان را در نظر می گیرند.  

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه بعضی از افراد شعور دینی ندارند و نمی دانند چه چیزی ارزش و یا غیر ارزش است،‌ تصریح کرد: پیامبر اسلام هر کس در هر کجا که کار نیکی انجام می داد او را تشویق می کردند و در برابر هر عمل زشت نیز از جانب هر کسی که بود موضع می گرفتند. در حقیقت معیار ایشان در این گونه موارد عمل افراد بود.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید در برابر غلو و افراطی گری در مکتب تشیع نیز بایستیم، ادامه داد: بسیار مهم است که دین را چگونه به افراد معرفی کنیم. اگر مثلا تصویری از دین ارائه دهیم که از نظر مخاطب، آن دین نامعقول و ناممکن به نظر برسد و یا یک دین سخت به حساب آید که از طاقت انسان ها خارج است، این حرکت به منزله تضعیف دین است، البته در برابر آن تساهل افراطی نیز قابل قبول نیست.

ازغدی با اشاره به برخی تفکرات نادرستی که در مورد تبلیغ دین وجود دارد، خاطر نشان کرد: عده ای معتقدند که باید دین را آسان معرفی کنیم به نحوی که همه جذب شوند. در این تفکر برخی افراد می‌گویند تقوا و عمل مهم نیست و دل باید پاک باشد. آن‌ها سعی می‌کنند یک دین لیبرالیزه شده را به مردم معرفی کنند که فقط بر موضوع جاذبه تکیه دارد در حالی که بین حق و باطل مرز وجود دارد.

وی در همین راستا ادامه داد: در برابر این تفکر،‌ تفکر خوارج وجود داشته و دارد که بر اساس این تفکر هر کسی یک گناه بکند کافر است. در همین راستا باید باید مراقب تفکرات تشیع خوارجی باشیم، امام رضا(ع) در همین راستا فرمودند افرادی که اهل بیت(ع) را از حد انسان بالاتر ببرند و تا حد خدا برسانند، کافر هستند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه باید در برابر افراطی گری حتی به نام تشیع ایستاد، به موضوع وهابیت اشاره کرد و گفت:‌ وهابیت، اسلام خوارجی است که در آن اخلاق، مدارا و عقلانیت جایگاهی ندارد و اگر زمانی مشاهده کنیم در جامعه ای وهابیت با آن خصلت‌های اشاره شده و یا مسیحیت با همه تناقض‌هایش مورد توجه قرار گرفته است باید بدانیم که تک تک ما در این زمینه مقصر هستیم چرا که دین اسلام  واقعی را به درستی به مردم معرفی نکرده ایم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناصر ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    مشرق جان من هم همین حرف ازغدی رو بهت زدم گفنتی نظر شما غیر قابل انتشاره مگه حرف من و ازغدی چه فرقی داشت؟لابد چون اون استاد دانشگاهه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس