شبکه های مختلف سیما در تاسوعا و عاشورای حسینی با ویژه برنامه‌های مختلفی با مخاطبان خود همراه خواهند بود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، شبکه های مختلف سیما در تاسوعا و عاشورای حسینی با ویژه برنامه‌های مختلفی با مخاطبان خود همراه خواهند بود:
 
ویژه برنامه های شبکه یک سیما
 
پخش ویژه برنامه " این شب ها"، 5 فیلم سینمایی برگرفته از سریال "مختارنامه" به کارگردانی داوود میرباقری، "سخنرانی مذهبی" و"طرحی برای فردا" از جمله برنامه های روزهای سه شنبه و چهارشنبه در تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه یک سیماست.

سه شنبه 20 مهر ساعت 9 صبح سخنرانی رحیم پور ازغدی با موضوع «نهضت عاشورا و عبرت های آن» برای نسل امروز پخش می شود.

پخش ویژه برنامه زنده تاسوعای حسینی از ساعت 10 تا 14 با موضوع عزاداری و سینه زنی مردم در سراسر کشور و نوحه سرای در سوگ امام حسین علیه السلام در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از دیگر برنامه های این شبکه است.

همچنین ساعت 45: 14 دقیه سه شنبه در تاسوعای حسینی، مستند «محرم در روستا» با موضوع عزاداری مردم روستا پخش می شود.

اما 5 فیلم سینمایی برگرفته از سریال مختارنامه از دوشنبه شب پخش می شود که فیلم سینمایی راه عاشقی با موضوع «وداع تازه داماد نصرانی با همسر و مادرش» ساعت 24 دوشنبه و تکرار آن سه شنبه صبح حدود ساعت 7 پخش می شود.

فیلم سینمایی "مهمان کشی" با موضوع شهادت حضرت مسلم علیه السلام ساعت 16 سه شنبه 20 مهر، فیلم سینمایی "کودکان آب" با موضوع شهادت حضرت عباس علیه السلام و تکرار آن ساعت 24، فیلم سینمایی "راز عاشقی" با موضوع عشق یکی از شخصیت های شهید کربلا به امام حسین علیه السلام و فیلم سینمایی "کعبه در آتش" با موضوع هجوم امویان به مکه و آتش گرفتن کعبه ساعت 24 چهارشنبه 21 مهر، از شبکه یک روی آنتن می رود.

پخش سخنرانی حجت الاسلام رفیعی درباره ویژگی های شخصیتی امام حسین علیه السلام و قیام ایشان، در جمع مردم قم در روز عاشورا ساعت 9:30 از دیگر برنامه های شبکه یک در این روز است.

همچنین همزمان با روز عاشورا، مراسم فکه با موضوع «عزاداری روز عاشورا در منطقه عملیاتی فکه» برای چندمین سال پیاپی به مدت 30 دقیقه از شبکه یک پخش می شود.

ویژه برنامه "این شب ها" نیز همانند شب های گذشته با موضوع پای بندی به عهد و قول و تجلی این امر در امام حسین علیه السلام و یارانشان، در ساعت 15: 22 زنده از این شبکه پخش می شود.

پخش ویژه برنامه های "میراث مرثیه" با موضوع بررسی زندگی و آثار شاعران و مداحان اهل بیت(ع) که در ساختار مستند داستانی تهیه شده است هر روز  ساعت 30: 17 دقیقه پخش می شود، برنامه "ولی قولش نه" که در ایام محرم بین خبر 19 و 21 پخش می‌شود و همچنین مستند سیدالشهدا با موضوع تحلیل قیام امام حسین علیه السلام و یاران ایشان و وقایع عاشورا که در ایام محرم ساعت 45 دقیقه بامداد پخش می شود در روزهای تاسوعا و عاشورا همچنان ادامه خواهدداشت.

ویژه برنامه های شبکه دو سیما
 
سخنرانی شیخ حسین انصاریان، حجت الاسلام پناهیان و مرثیه خوانی حاج محمود کریمی، حاج میثم مطیعی، حاج حسن خلج و ... از جمله تدارک های این شبکه برای ساعات حزن انگیز روزهای تاسوعا و عاشوراست.

درکنار پخش این برنامه ها، ویژه برنامه «کوی محبت» نیز در ارتباطی معنوی با کربلای معلی در تاسوعا و عاشورای حسینی مخاطبان شبکه دو سیما را به زیارتی معنوی می برد.

این برنامه کاری از گروه امور اجتماعی است که در ایام محرم ساعت 19:30 و در روزهای نهم و دهم  محرم ساعت 12 و در شب های تاسوعا و عاشورا نیز به ترتیب در ساعت 23:40 و 23:15 پخش خواهد شد.

پخش مراسم عزاداری سالار شهیدان در ارتباطی مستقیم با تهران و استان های مختلف کشور، از دیگر ویژه برنامه های تدارک دیده شده این شبکه در این ایام است.

برنامه مناسبتی «تن های تنها» کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما، با هدف آشنا کردن نوجوانان با مفاهیم صحیح و عمیق قیام سیدالشهدا (ع) نیز عنوان برنامه دیگری است که از دوشنبه 19 تا جمعه 22 مهر، ساعت 18:30 از شبکه دو سیما پخش می شود.

فیلم های سینمایی مختلف، سریال های محرمی «رخنه» و «طفلان مسلم» و مجموعه های نمایشی گوناگون نیز از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام است که در شبکه دو سیما تقدیم مخاطبان می شود.
 
ویژه برنامه‌های سیمای قرآن
"مرثیه خورشید" عنوان ویژه برنامه این شبکه در روزهای تاسوعا و عاشوراست که از ساعت 10:15 دقیقه تا اذان ظهر به انعکاس زنده و مستقیم مراسم عزاداری استان های مختلف کشور خواهد پرداخت.

"مرثیه خورشید" نیز در این شب ها از ساعت 21:30 مستقیم از کربلای معلی پخش خواهد شد و مراسم عزاداری در حرم سیدالشهدا (ع) را به نمایش می گذارد.

واقعه عاشورا در برنامه "فرات تشنه" با کارشناسی رجبی دوانی، حجت الاسلام معین شیرازی و هاشمیان کاویانی و اجرای سید محمد طباطبایی در ساعت 21 بررسی خواهد شد.

ویژه برنامه "سید احرار" نیز در شب های تاسوعا و عاشورا و درساعت 22:40 دقیقه با حضور کارشناسان و مهمانان ویژه به بررسی علل قیام عاشورا خواهد پرداخت.

تله فیلم‌های "سیدالشهدا"، "سرگشته" و "طفلان مسلم" نیز در این ایام و ساعت 30 دقیقه بامداد از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس