كاركنان سفارت رژیم اسرائیل در اروپا مأموریت دارند تا چگونگی استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي براي ارسال پيام تل‌آويو به ملت‌های جهان را پيش از رأی‌گیری ماه سپتامبر سازمان ملل آموزش ببینند.

به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی مشرق، روزنامه یدیعوت آهارونوت اعلام کرد ديپلمات‌هاي رژیم صهیونیستی در اقصي نقاط جهان سعي دارند آموزش ببینند که چگونه مي‌توان از طريق اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي براي ارسال پيام تل‌آويو و تأثیرگذاری بر اعضاي سازمان ملل متحد بهره گرفت. لازم به ذکر است که قرار است در ماه سپتامبر طرح كشور مستقل فلسطين به راي گذاشته شود.

در تلاش براي تشكيل يك «گروه فشار سياسي ـ مذهبی» در ميان قدرت‌هاي بزرگ، حدود 60 نفر از كاركنان سفارت‌ این رژیم در كشورهاي اروپايي و نمايندگان سازمان‌هاي يهودي در سمینار شهر بروكسل گرد هم مي‌آيند تا مجموعه‌اي از اصول ديپلماسي عمومي و رسانه‌هاي آن‌لاین را آموزش ببينند.

ديپلمات‌هاي رژیم صهیونیستی در تلاشند تا نحوه استفاده از مزاياي رسانه‌هاي آن‌لاین را در شبكه‌هاي اجتماعي نظير فيس‌بوك و توئيتر و نيز فعاليت روابط عمومي در دانشكده‌ها را بياموزند. آنها همچنين ياد مي‌گيرند چگونه مي‌توان از موتورهاي جستجو براي تقويت پيام این رژیم در فضاي مجازي استفاده كرد.

هزينه برگزاري اين سمينار از محل بودجه 3 میلیون دلاری وزارت خارجه این رژیم تأمین می‌گردد كه سال گذشته در راستاي فعاليت‌هاي روابط عمومي به تصويب رسيده است. از اينرو، وزیر خارجه این رژیم، آويگدور ليبرمن، برخي از شرکت‌های اروپايي فعال در حوزه روابط عمومي را به استخدام تل‌آويو در آورده است.

ديويد سارانگا از مسئولان برگزاري اين سمينار گفته است: «بيش از 80% مقالاتي كه در روزنامه‌ها مي‌خوانيد يا بر روي خروجي رسانه‌هاي گروهي مي‌بينيد از شبكه‌هاي اجتماعي نظير فيس‌بوك و توئيتر به عاريت گرفته مي‌شوند.»

وي همچنين افزود: «هدف ما ارتقاي سطح توانمندي ائتلاف طرفدار اسرائيل در اروپا بالاخص پيش از برگزاري جلسه سازمان ملل متحد در سپتامبر است.»

سارانگا، نماينده پارلمان اروپا و مشاور سابق روابط عمومي و رسانه در نيويورك اظهار داشت: «اتحاديه اروپا را نمي‌توان يك نهاد يكپارچه دانست. افكار عمومي در انگليس و فرانسه متفاوت از افكار عمومي مردم ايتاليا يا لهستان است كه با اسرائيل بيشتر همدردي مي‌كنند. از اينرو، هدف ما اينست كه دريابيم چگونه مي‌توان پيام اسرائيل را مطابق با افكار عمومي اين كشورها تعديل کرده و در نهايت به تلفيق مناسبي از اصول ديپلماسي عمومي و ابزارهاي موجود در شبكه‌هاي اجتماعي دست یابیم.»

دي.جي شني‌وايز از ديگر متوليان برگزاري اين سمينار خاطرنشان ساخته است كه هدف از برگزاري اين دوره آموزشي ارتقاي عملكرد جبهه طرفدار رژیم صهیونیستی در اروپا است: «مقابله با جبهه ضداسرائيل مستلزم تلاش فراوان است كه با افزايش ارتباطات در فضاي مجازي آن‌لاین تحقق مي‌يابد.»

مدت‌هاست که کشورهای غربی در عرصه شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته و با استفاده از آن سعی دارند تا بر اذهان عمومی مردم مختلف جهان تاثیرات دلخواه خود را بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس