این فیلم، بخش کوتاهی از گفتگوی استاد با تلویزیون فرانسه است. مواضع خاطره انگیز و جهادی این فخر ادبی ایرانِ اسلامی، مایه‌ی مباهات و تحسین هر ایرانی مسلمانی خواهد بود

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، استاد«علي موسوي گرمارودی» به سال 1320 شمسی در «قم» متولد شد. پدرش از بزرگان اهل «گرمارود» (توابع «الموت» در «قزوين») بود. استاد مدرك ‏كارشناسي خود را در رشته علوم قضايي و كارشناسي ارشد و دكتراي خود را در رشته ادبيات فارسي از دانشگاه تهران گرفته است. کارنامه‌ی شعری استاد «گرمارودی» مشتمل بر 9 کتاب شعر با نام‌های: «عبور»، «در سایه سار نخل ولایت»، «سرود رگبار»، «چمن لاله»، «خط خون»، «دستچین»، «باران اخم»، «گزیده شعر نیستان»، «تا ناکجاآباد» و «گزیده‌ی شعر» به انتخاب «بهاءالدین خرمشاهی» است. این شاعر و ادیب ارجمند به سال 1393 شمسی، نشان افتخار «جهادگر عرصه فرهنگ و هنر» را دریافت کرد.
استاد«علي موسوي گرمارودی» علاوه بر عرصه‌ی ادبی و فرهنگی، مدت کوتاهی در حوزه ی سیاسی نیز وارد شد و با صوابدید شهید «آیت الله صدوقی» پیشنهادِ نخستین رئیس‌جمهور اسلامی ایران را برای تصدی «مشاور مطبوعاتی و فرهنگی ریاست جمهوری» پذیرفت. طی چند ماه بعد، عمل‌کردِ رییس جمهور وقت باعث شد ایشان سه بار به محضر «حضرت امام» رسیده و تقاضای اجازه برای استعفا نماید اما به امر حضرت ایشان، جهت گوشزد انحرافات «بنی صدر» به مسئولان، در مقام خود باقی ماند(صحیفه امام، جلد 20 - صفحه 220).
 
آن چه پیش رو دارید، فیلمی است که در سال 1359 شمسی، از استاد«گرمارودی» به یادگار مانده. این فیلم، بخش کوتاهی از  گفتگوی ایشان با تلویزیون فرانسه است. مواضع خاطره انگیز و جهادی این فخر ادبی ایرانِ اسلامی، مایه ی مباهات و تحسین هر ایرانی مسلمانی خواهد بود:
 
{$sepehr_media_1812919_400_300}
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    بزرگوای و ایمان و تقوا یعنی همین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس