وزیر راه دولت اصلاحات گفت دولت در هدف‌گیری کاهش تورم به جای افزایش رونق اقتصادی اشتباه کرد و این می‌تواند بر انتخابات 96 اثر بگذارد.

به گزارش مشرق، احمد خرم در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: در انتخابات 96، کاهش تورم باید از شعارهای اصلی دولت خارج شود، اگر تورم 9/5 به تورم 15 درصد می‌رسید چه اتفاقی می‌افتاد. در حالی که از همان ابتدای انقلاب تاکنون حجم تورم میان 15 تا 20 درصد بود، با وجود اینکه مردم انتظار کاهش تورم را نیز داشتند اما باز هم تحمل می‌کردند. بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل قابل تحمل نیست. امروز در هر خانه‌ای یک یا دو فارغ‌التحصیل وجود دارد.درحالی که بخش خصوصی دو سوم از نیروهای خود را اخراج کرده است.
 
وی افزود: بنابراین اگر دولت تورم 9/5 درصد را به 15 درصد برساند تحولی در وضعیت رکود نیز ایجاد خواهد شد. زیرا نرخ تورم 9 درصد به قیمت رکود سنگین تمام شده است. بنابراین رکود سنگین فعلی باید هدف ارزیابی روحانی در سال 96 قرار بگیرد.
 
وی در ادامه درباره سازمان رأی روحانی مدعی شد: رأی سازمانی روحانی اساساً و بیشتر از سوی اصلاحات و بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان است... روحانی و حزب حامی وی باید بپذیرند که نقش و آرای بدنه اجتماعی اصلاحات بود که موجب شد روحانی رأی آورد.
 
خرم در پاسخ به این پرسش که «در انتخابات 96، نسبت به پیروزی روحانی تا چه اندازه مطمئن هستید؟» می‌گوید: همه چیز بستگی به ماه‌های باقی مانده دولت و عملکرد روحانی دارد. زیرا تیم اقتصادی روحانی چندان مطلوب عمل نکرده است.
 
مدیران روحانی در حوزه اقتصادی افراد تصمیم‌گیری نیستند. دولت کمی با احتیاط رفتار می‌کند. اما به هرحال دولت ناگزیر به تصمیم‌گیری سریع و ترمیم تیم اقتصادی خود است.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس